Bo liczy się człowiek. Siedziba Page Group w Warszawie projektu BIT CREATIVE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
W samym sercu Warszawy, przy ul. Chmielnej, gdzie z okien biurowca Varso Tower rozciąga się widok na Pałac Kultury i Nauki, mieści się polska siedziba Page Group – światowego lidera w branży HR. Jednak to nie imponująca lokalizacja przesądza o prestiżu firmy, lecz wystrój wnętrz biura, w którego centrum stoi człowiek. To on, zgodnie z brandingiem marki i jej misją, stał się punktem wyjścia do aranżacji przestrzeni biurowych, za które odpowiadają architekci z BIT CREATIVE.
Imponująca, bo 1137-metrowa przestrzeń, na 10-tym piętrze najwyższego biurowca w Europie - Varso Tower to nowa siedziba międzynarodowej firmy doradztwa personalnego Page Group, obejmującej marki Michael Page oraz Page Executive. Wybór tak prestiżowej lokalizacji nie był przypadkowy i miał na celu podkreślić najwyższe standardy usług oferowanych przez firmę. Nie przypadkowy był także wybór pracowni projektowej, która tę przestrzeń miała „udomowić”. Dlatego pracę nad koncepcją wnętrz powierzono pracowni BIT CREATIVE, znanej z takich realizacji jak choćby polska siedziba Mattel czy koncernu Coca-Cola HBC. Zgodnie z profilem działalności firmy priorytetem stał się oczywiście człowiek - pracownik, partner biznesowy czy kandydat. Świadczy o tym zarówno sam podział funkcjonalny przestrzeni z ogromnym open spacem, jak i estetyka wnętrz, utrzymana w kolorach flagowych firmy.
- Głównym założeniem przy tworzeniu koncepcji układu funkcjonalnego biura było dla nas wydzielenie dwóch niezależnych od siebie powierzchni - części konferencyjnej oraz części pracowniczej. Punktem łączącym obydwie te przestrzenie stała się strefa wejścia z recepcją oraz sąsiednim, otwartym coffee pointem – opowiada arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.
Z punktu widzenia Inwestora dodatkowo istotne również było odpowiednie rozplanowanie części open space’u. Ze względu na dużą powierzchnię tej strefy oraz sporą liczbę stanowisk, ważnym elementem projektu stało się zapewnienie wysokiego komfortu pracy zarówno ze strony akustycznej, jak i wizualnej. Pomimo podziału, całość aranżacji łączy ta sama estetyka oraz kolorystyka materiałów wykończeniowych. Mimo stonowanej i chłodnej w odcieniach palety kolorystycznej, wnętrze jest przytulne. Przełamanie zimnych barw drewnem oraz żywą zielenią nadaje aranżacji klimat ciepłego, domowego wnętrza.
- Ze względu na użytą w tym projekcie kolorystkę, klasyczny czarny kolor profili ścian szklanych zastąpiliśmy kolorem białym. Całość jednak nie pozostaje monotonna - powtarzający się w różnych elementach kolor niebieski i granatowy, będący częścią identyfikacji wizualnej Page Group, urozmaica wykończenia ścian, staje się mocnym akcentem jako tapicerowany element mebli ruchomych oraz zabudów meblowych czy też pojawia się jako tło dla numeracji szafek pracowniczych – mówi architekt Jakub Bubel.
Koncepcję biura, jako wnętrza silnie związanego z wizerunkiem firmy, dopełniają grafiki na ścianach szklanych i pełnych. Linearne, syntetyczne postacie to jeden z motywów brandingu Inwestora, podkreślający inkluzyjność firmy i prowadzonych na rynku działań.
Część konferencyjna
Strefa wejścia, gdzie głównym punktem jest lada recepcyjna wraz z lampą dekoracyjną zawieszoną bezpośrednio nad blatem zabudowy, stanowi preludium do całej aranżacji. Materiały pojawiające się na froncie lady są jednocześnie syntezą i zapowiedzią kolorystyki całości biura. Otwarty sufit oraz jasne ściany to mało krzykliwe tło dla najistotniejszych elementów w tym pomieszczeniu. Obok recepcji znajdziemy również poczekalnię dla gości oraz na początku niewidoczny, jednak otwarty coffee point.
Ze względu na mniejszy gabaryt pomieszczeń, również design kameralnych sal spotkań jest prosty i stonowany. Regularny, biały sufit wyspowy Ecophon Solo, ściany malowane na jasne kolory oraz dekoracje w kolorze naturalnego drewna czy mocniejsze akcenty w odcieniach granatu zaczerpnięte bezpośrednio z brandbooka Inwestora budują tu klimat sprzyjający owocnym rozmowom. Od tej koncepcji z założenia nieco odbiega duża sala konferencyjna. Ze względu na to, że przeznaczona jest na większe spotkania, różni się od innych pomieszczeń o analogicznej funkcji.
- W tym pomieszczeniu zaprojektowaliśmy dekoracyjny sufit Nyquista Ecobaffle, pozostający jednak w gamie kolorystycznej pozostałej części powierzchni. Na ścianach znajdziemy więcej ciepłej struktury drewna, a fotele konferencyjne zostały zróżnicowane kolorystycznie – zauważa arch. Agata Krykwińska.
Część pracownicza
Bardzo ważną rolę w koncepcji całego biura pełni część przeznaczona dla pracowników, z dużą przestrzenią open space. Ze względu na jej powierzchnię, została ona podzielona rodzaju funkcjonalnymi i dekoracyjnymi przepierzeniami, takimi jak nieregularne szczebelki laminowane czy szafki z donicami na stalowym stelażu lakierowanym. Nad stanowiskami pracy zaprojektowano sufit wyspowy Ecophon Solo, w komunikacji, tak jak w pozostałych częściach wspólnych, sufit otwarty. Dodatkowo, dla podniesienia komfortu pracy, na open space zlokalizowanych jest kilka budek akustycznych do prowadzenia rozmów czy krótkich spotkań.
W tej części biura znalazła się także strefa chilloutu oraz pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Ta pierwsza, będąc miejscem wypoczynku dla pracowników wyposażona w różne meble miękkie: pufy, fotele oraz kanapy. Pozostaje ona spójna kolorystycznie z całością powierzchni, przełamana została jednak odcieniami koloru niebieskiego.
- W projekcie aranżacji część powierzchni przeznaczyliśmy na duże pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Tę przestrzeń charakteryzuje możliwość rearanżacji w zależności od potrzeb - kwadratowe stoliki mogą zostać połączone w jeden duży stół lub też stać pojedynczo. Dla nadania pomieszczeniu relaksacyjnego charakteru kawiarni wzdłuż ściany znajdziemy miękką kanapę, a nad stolikami nisko zawieszone oprawy dekoracyjne o ciepłej barwie światła. Dekoracyjnym akcentem są również płytki ścienne o dość nietypowym kształcie i nieco zróżnicowanym wybarwieniu szkliwa. Całość uzupełnia duża ilość laminatu w odcieniu dębowym. Wszystko to w zgodzie z przyjętą koncepcją aranżacji całej powierzchni biurowej, a przede wszystkim brandbooku marki, który w obrazowy sposób ukazuje rolę człowieka w jej misji i filozofii – podsumowuje architekt arch. Zuzanna Wojda.
Inwestor: Michael Page Polska
Lokalizacja: ul. Chmielna 69, Varso Tower, 10 piętro
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Agata Krykwińska, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito
www.bitcreative.info
Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.