Budowa MLP Business Park Vienna rozpoczęta
W parku MLP Business Park Vienna odbyła się ceremonia wbicia pierwszej łopaty. W uroczystości wzięli udział: Karl Gasta, zastępca szefa 22. dzielnicy Wiednia, a także przedstawiciele generalnego wykonawcy Goldbeck Rhomberg i MLP Group. Zakończenie budowy innowacyjnej inwestycji typu City Logistics planowane jest na początek 2025 roku.
MLP Group świętowało rozpoczęcie prac budowlanych związanych z realizacją MLP Business Park Vienna. W ceremonii wbicia pierwszej łopaty wzięli udział przedstawiciele generalnego wykonawcy Goldbeck Rhomberg i MLP Group, a także Karl Gasta, zastępca dyrektora 22. dzielnicy Wiednia.
"22. dzielnica Wiednia gratuluje MLP Group doskonałego wyboru lokalizacji dla swojego pierwszego projektu w Austrii. W przypadku Donaustadt deweloper zdecydował się na największą i jedną z najpiękniejszych dzielnic Wiednia. Przez długi czas dawny teren przemysłowy amerykańskiego koncernu naftowego ExxonMobil, leżący w bezpośrednim sąsiedztwie centrum miasta, leżał odłogiem. Obecnie, dzięki szeroko zakrojonej przebudowie i rewitalizacji terenu, powstaje bardzo pożądana nowa przestrzeń. Dzielnica bardzo się z tego cieszy" – podkreślił Karl Gasta, Zastępca Dyrektora 22. dzielnicy Wiednia.
"Nasza inwestycja powstająca na terenie Wiednia wzbudza bardzo duże zainteresowanie. Zawarliśmy już pierwszą umowę z przyszłym najemcą i prowadzimy negocjacje z kolejnymi podmiotami o międzynarodowej renomie. Projekt wyróżnia się bardzo nowoczesną architekturą oraz zastosowaniem najlepszych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Gotowe obiekty będziemy mogli zaoferować już z początkiem przyszłego roku. Dzięki doskonałej lokalizacji jest to idealna propozycja na prowadzenie działalności w ramach tzw. ostatniej mili. Chcielibyśmy jednocześnie bardzo podziękować władzom i naszemu partnerowi Goldbeck Rhomberg za pełną zaufania i konstruktywną współpracę" - stwierdził Peter Falb, Chief Country Officer Austria w MLP Group.
MLP Business Park Vienna jest pierwszym projektem realizowanym przez MLP Group w Austrii. Po zakończeniu budowy składać się będzie z czterech budynków o łącznej powierzchni użytkowej około 53 600 m kw. Oferować będzie elastyczny podział na moduły liczące od ok. 3 100 m kw. powierzchni. Będzie tym samym idealną propozycją dla potencjalnych podmiotów z sektora logistyki miejskiej, e-commerce i przemysłu lekkiego. Pierwszym najemcą została ODÖRFER Haustechnik KG, spółka należąca do GC Group Austria.
Park biznesowy powstaje na terenach poprzemysłowych o powierzchni około 100 000 m kw. w północno-wschodniej części Wiednia. Ma doskonałą lokalizację, zaledwie 13 km od centrum miasta. W pobliżu znajduje się również autostrada S2/A23, lotnisko Wiedeń-Schwechat i łatwy dostęp do komunikacji publicznej.
Inwestycja realizowana jest zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju oraz przy zastosowaniu najnowocześniejszych technologii. Oprócz nasadzeń, zielonych dachów, instalacji systemu fotowoltaicznego oraz stacji ładowania pojazdów elektrycznych, planowana jest również strefa rekreacyjna ze stawem oraz krzewami, budkami lęgowymi, aby zapewnić równowagę ekologiczną i wspierać ochronę gatunków. Celem jest również uzyskanie co najmniej złotego certyfikatu DGNB.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.