Centralna Vita – nowa inwestycja Develii w Krakowie
Develia wprowadza do sprzedaży nowoczesny kompleks mieszkaniowy na krakowskich Czyżynach. Pierwszy etap, oferujący 371 lokali, właśnie trafił do oferty. Inwestycja, zlokalizowana zaledwie 5 km od Rynku Głównego, doskonale wpisuje się w koncepcję miasta 15-minutowego.
Architektura projektu, opracowana przez pracownię SARAN Architekci, ma aspiracyjny charakter oraz prostą i elegancką formę. Całe osiedle składać się będzie z 8 budynków o maksymalnej wysokości 8 kondygnacji. W mieszkaniach zamontowane zostaną okna o podwyższonej wysokości, co zapewni ich dobre nasłonecznienie. Do każdego lokalu przypisany jest balkon, loggia lub zielony ogródek. Gustownie zaaranżowane klatki schodowe przyozdobią lampy o geometrycznych kształtach.
Centralna Vita charakteryzuje się jasnym i czytelnym podziałem z centralnym pasażem, który wyznaczy główną oś osiedla. Powstanie 8 przestronnych dziedzińców, które zostały zaprojektowane w przemyślany sposób, aby sprzyjać integracji sąsiedzkiej, rekreacji oraz aktywności fizycznej. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji m.in. plenerową siłownię, tężnię solankową, strefę piknikową z leżakami i dużymi stołami, ogrody do nasadzeń społecznych oraz place zabaw dla różnych grup wiekowych – od „klasycznych” piaskownic i trampolin dla najmłodszych, po tor parkurowy dla tych nieco starszych. Największa i najgłośniejsza strefa zabaw znajdzie się poza dziedzińcami, co zwiększy komfort mieszkańców. Na terenie osiedla powstanie również dużo zieleni, w tym zielniki, ogrody społeczne oraz miejsca do sadzenia warzyw.
Ruch kołowy zostanie ograniczony do niezbędnego minimum. Auta będzie można parkować w podziemnych halach garażowych z komórkami lokatorskimi i schowkami na jednoślady oraz na stanowiskach naziemnych. W projekcie przewidziano również stanowiska do ładowania pojazdów elektrycznych.
Do sprzedaży został wprowadzony I etap inwestycji, w ramach którego powstanie 371 lokali o powierzchniach od 33 do 95 m kw. Rozpoczęcie budowy planowane jest jeszcze w I kwartale br., a ukończenie – na koniec 2025 roku. Ceny mieszkań rozpoczynają się od 11 400 zł brutto za metr kw.
- Centralna Vita to nowe otwarcie wśród naszych krakowskich inwestycji. Oferujemy szeroki wybór rozkładów i metraży, począwszy od kawalerek, aż po przestronne 4-pokojowe apartamenty rodzinne. Atrakcyjnie zaprojektowane przestrzenie zewnętrzne w postaci dziedzińców oraz terenów zielonych zapewnią miejsca do wypoczynku i rekreacji. Dodatkowo na parterach budynków znajdą się sklepy i punkty usługowe, co podniesie komfort codziennego życia. Ze względu na atrakcyjne ceny polecamy ten projekt szczególnie osobom, które są na etapie wyboru pierwszego mieszkania – komentuje Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develii.
Mocną stroną inwestycji jest również jej lokalizacja na dynamicznie rozwijających się Czyżynach, które cieszą się rozbudowaną infrastrukturą lokalną. W sąsiedztwie działają liczne supermarkety (Lidl, CH Atut, Auchan), szkoły, przedszkola i placówki ochrony zdrowia. Nieopodal są też centrum wystawiennicze Expo Kraków oraz Tauron Arena, miejsce licznych koncertów i wydarzeń sportowych. Konsekwentnie rozrasta się sieć ścieżek rowerowych. Do krakowskiej starówki jest tylko 5 km, a nad Wisłę – 2 km, gdzie bez problemu dojedziemy autem w kilka minut. W planach jest uruchomienie w pobliżu nowej linii autobusowej.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i we Wrocławiu. Od 2007 r. Develia jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma zrealizowała 52 osiedla, składające się w sumie ze 138 etapów inwestycyjnych – to 20 tys. mieszkań o powierzchni 1 mln m kw. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W lipcu 2023 r. Develia nabyła 100% udziałów polskich spółek zależnych od Nexity, francuskiej firmy deweloperskiej.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.