Centrum handlowe Nowa Górna w Łodzi będzie rozbudowane

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Nowa Górna, jedno z pierwszych centrów handlowych w Łodzi, które przeszło niedawno gruntowną modernizację, czeka teraz rozbudowa. Prace zaplanowane na najbliższe pół roku właśnie wystartowały. W ich efekcie, w sąsiedztwie istniejącego obiektu, wyrośnie park handlowy.
Inwestycję wypełnią 4 sklepy wielkopowierzchniowe znanych marek. Jak zdradza inwestor, nowy retail park jest już w 100% wynajęty. Wiadomo, że powstaną tu lokale takich marek: jak Sinsay, KiK czy Maxi Zoo. Nie zabraknie też sklepu największej w Europie sieci non-food.
– Rozbudowa Nowej Górnej to kamień milowy rozwoju tego obiektu i druga tak ważna inwestycja po wielowymiarowej modernizacji, jaką przeprowadziliśmy tu w ostatnich dwóch latach, a która objęła m.in. remodeling elewacji i wejść oraz odświeżenie oferty handlowej – mówi Barbara Wojdełko, CEO w Greenman Poland.
– Dzięki najnowszej inwestycji Nowa Górna nie tylko zyska kolejne atrakcyjne sklepy popularnych marek, ale także przekształci się w nowoczesny kompleks handlowy, będący jeszcze bliżej potrzeb lokalnej społeczności i dający więcej możliwości zakupowych mieszkańcom Łodzi i okolic – zapowiada.
Park handlowy, który powstanie przy ul. Kolumny, kilkanaście metrów od CH Nowa Górna, będzie jednokondygnacyjny i wolnostojący. Do ulokowanych w nim sklepów będzie się natomiast wchodzić wprost z parkingu.
– Nowa Górna to modelowe centrum convenience, w pełni skomercjalizowane, mające silną pozycję na rynku, a do tego mocno osadzone w lokalnej społeczności i chętnie wybierane przez łodzian na codzienne zakupy. W bliskim sąsiedztwie obiektu powstają nowe osiedla, a kolejne są w planach. Obiekt jest więc w najlepszym momencie do dalszego rozwoju – mówi.
– Marki, które wprowadzimy do oferty parku nie tylko dopełnią już istniejącą ofertę Nowej Górnej, ale same w sobie będą atrakcyjną i docelową destynacją zakupową. Tym bardziej, że w asortymencie retail parku pojawią się wyłącznie znane konsumentom brandy m.in. z segmentu mody czy stale zyskującego na popularności w Polsce segmentu EDLP, czyli everyday-low-prices – dodaje Barbara Wojdełko.
Jak zapewniają przedstawiciele inwestora, nowy park handlowy mocno wyrasta na trendzie lokalności zakupów, który w ostatnich latach zdominował polski rynek handlowy. – Dzięki inwestycji i stworzeniu kompleksu handlowego mieszkańcy Łodzi i okolic będą mogli zrobić jeszcze bardziej kompletne, komfortowe i codzienne zakupy dla całej rodziny. Fakt, że tak wiele marek znajdzie się na wyciągnięcie ręki i w jednym miejscu, będzie dla wielu kupujących dużym udogodnieniem – dodaje.
To jednak nie jedyny aspekt, który ważny jest dla inwestora. Kluczowa jest też ekologia. W zeszłym roku Nowa Górna uzyskała wynik „excellent” w certyfikacji BREEAM In-Use, co potwierdza, że obiekt rozwija się w sposób zrównoważony, z poszanowaniem środowiska i stale minimalizuje swój wpływ na otaczający go ekosystem. Podobnie ma być z budowanym właśnie retail parkiem.
Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne, które zapewnią obiektowi częściową niezależność energetyczną, a także – co ważne dla inwestora – ograniczą ślad węglowy. – Nowa Górna od lat rozwija się w oparciu o zielone idee, założenia ESG i unijne standardy. Nowy park handlowy kontynuuje ten kierunek – mówi Barbara Wojdełko.
– Staramy się, aby istniejące, jak i nowe realizacje były przyjazne środowisku, dążyły do ograniczania emisji dwutlenku węgla, a także minimalizowały zużycie zasobów naturalnych, w tym zwłaszcza wody i energii. To myślenie, w które wpisuje się także najnowsza realizacja w Łodzi – dodaje.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.