Chefs Culinar otwiera listę najemców MLP Business Park Łodź
Wiodący ogólnopolski dystrybutor produktów do sektora HoReCa został pierwszym najemcą parku MLP Business Park Łódź. Firma wynajęła ponad 1,6 tys. m kw. powierzchni magazynowej i biurowej. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja Renthis Estate.
MLP Group zawarło pierwszą umowę najmu w nowo budowanym parku biznesowym MLP Business Park Łodź. Firma Chefs Culinar zakontraktowała łącznie ponad 1,6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, z czego na cele magazynowe przeznaczy 1,4 tys. m kw., a na socjalne i biurowe 240 m kw. W zawarciu transakcji pośredniczyła agencja Renthis Estate.
Chefs Culinar jest wiodącym ogólnopolskim dystrybutorem produktów spożywczych i niespożywczych do rynku HoReCa. Współpracuje z restauracjami, hotelami i firmami cateringowymi. W ofercie ma około 12 tys. wysokiej jakości produktów. Asortyment obejmuje pełen przekrój produktów dla gastronomii: od tłuszczów, nabiału, przypraw, przez świeże mięsa, ryby, warzywa i owoce, proste w przygotowaniu dania convenience, aż po napoje bezalkoholowe i najlepsze wina.
- Bardzo cieszymy się z zawarcia umowy z pierwszym najemcą naszego powstającego parku biznesowego. Kluczową rolę w projektach MLP Business Park odgrywa lokalizacja. Inwestycje te znajdują się w obrębie miast, z dobrym dostępem do komunikacji miejskiej. Powierzchnię biurową charakteryzuje wysoki standard wykończenia. Dodatkowo w ramach modułów istnieje możliwość stworzenia powierzchni wystawienniczej czy ekspozycyjnej. Zgodnie z naszą strategią wszystkie obiekty spełniają najwyższe standardy i są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
- Klient poszukiwał nowoczesnej przestrzeni magazynowej o wysokim standardzie w centralnej części naszego kraju. Kluczową rolę w podjęciu decyzji odegrała również znakomita lokalizacja w pobliżu autostrady A1 oraz w bliskim sąsiedztwie centrum Łodzi. Otwartość na negocjacje oraz elastyczność dewelopera w dostosowaniu powierzchni do specyficznych potrzeb najemcy była dla nas również olbrzymim atutem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektywnej współpracy, która doprowadziła do pomyślnego zakończenia transakcji. – podkreślił Jacek Dobrowolski, Property Negotiator, Renthis Estate.
MLP Business Park Łódź jest drugim parkiem logistycznym na terenie aglomeracji łódzkiej należącym do MLP Group. Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej BREEAM New Construction, na poziomie Excellent. Obiekty będą wyposażone m.in. w systemy fotowoltaiczne, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie około 30% terenu stanowić będą tereny zielone oraz zbiornik retencyjny.
MLP Business Park Łódź to nowy park logistyczny, który powstanie na działce o powierzchni 16 hektarów, a po ukończeniu będzie oferował łącznie 30,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni. Inwestycja charakteryzuje się doskonałą lokalizacją. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Park położony jest w odległości zaledwie 10 km od centrum Łodzi. Od autostrady A1 (węzeł Łódź Wschód) oddalony jest zaledwie o 4 km, a od autostrady A2 (węzeł Łódź Północ) jest tylko 25 km. Z kolei do drogi ekspresowej S14, biegnącej po zachodniej stronie miasta, dzieli odległość 15 km. Tyle samo jest do lotniska w Łodzi.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.