Chefs Culinar otwiera listę najemców MLP Business Park Łodź
Wiodący ogólnopolski dystrybutor produktów do sektora HoReCa został pierwszym najemcą parku MLP Business Park Łódź. Firma wynajęła ponad 1,6 tys. m kw. powierzchni magazynowej i biurowej. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja Renthis Estate.
MLP Group zawarło pierwszą umowę najmu w nowo budowanym parku biznesowym MLP Business Park Łodź. Firma Chefs Culinar zakontraktowała łącznie ponad 1,6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, z czego na cele magazynowe przeznaczy 1,4 tys. m kw., a na socjalne i biurowe 240 m kw. W zawarciu transakcji pośredniczyła agencja Renthis Estate.
Chefs Culinar jest wiodącym ogólnopolskim dystrybutorem produktów spożywczych i niespożywczych do rynku HoReCa. Współpracuje z restauracjami, hotelami i firmami cateringowymi. W ofercie ma około 12 tys. wysokiej jakości produktów. Asortyment obejmuje pełen przekrój produktów dla gastronomii: od tłuszczów, nabiału, przypraw, przez świeże mięsa, ryby, warzywa i owoce, proste w przygotowaniu dania convenience, aż po napoje bezalkoholowe i najlepsze wina.
- Bardzo cieszymy się z zawarcia umowy z pierwszym najemcą naszego powstającego parku biznesowego. Kluczową rolę w projektach MLP Business Park odgrywa lokalizacja. Inwestycje te znajdują się w obrębie miast, z dobrym dostępem do komunikacji miejskiej. Powierzchnię biurową charakteryzuje wysoki standard wykończenia. Dodatkowo w ramach modułów istnieje możliwość stworzenia powierzchni wystawienniczej czy ekspozycyjnej. Zgodnie z naszą strategią wszystkie obiekty spełniają najwyższe standardy i są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
- Klient poszukiwał nowoczesnej przestrzeni magazynowej o wysokim standardzie w centralnej części naszego kraju. Kluczową rolę w podjęciu decyzji odegrała również znakomita lokalizacja w pobliżu autostrady A1 oraz w bliskim sąsiedztwie centrum Łodzi. Otwartość na negocjacje oraz elastyczność dewelopera w dostosowaniu powierzchni do specyficznych potrzeb najemcy była dla nas również olbrzymim atutem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektywnej współpracy, która doprowadziła do pomyślnego zakończenia transakcji. – podkreślił Jacek Dobrowolski, Property Negotiator, Renthis Estate.
MLP Business Park Łódź jest drugim parkiem logistycznym na terenie aglomeracji łódzkiej należącym do MLP Group. Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej BREEAM New Construction, na poziomie Excellent. Obiekty będą wyposażone m.in. w systemy fotowoltaiczne, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie około 30% terenu stanowić będą tereny zielone oraz zbiornik retencyjny.
MLP Business Park Łódź to nowy park logistyczny, który powstanie na działce o powierzchni 16 hektarów, a po ukończeniu będzie oferował łącznie 30,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni. Inwestycja charakteryzuje się doskonałą lokalizacją. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Park położony jest w odległości zaledwie 10 km od centrum Łodzi. Od autostrady A1 (węzeł Łódź Wschód) oddalony jest zaledwie o 4 km, a od autostrady A2 (węzeł Łódź Północ) jest tylko 25 km. Z kolei do drogi ekspresowej S14, biegnącej po zachodniej stronie miasta, dzieli odległość 15 km. Tyle samo jest do lotniska w Łodzi.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.