Chefs Culinar otwiera listę najemców MLP Business Park Łodź
Wiodący ogólnopolski dystrybutor produktów do sektora HoReCa został pierwszym najemcą parku MLP Business Park Łódź. Firma wynajęła ponad 1,6 tys. m kw. powierzchni magazynowej i biurowej. W zawarciu transakcji najemcę wspierała agencja Renthis Estate.
MLP Group zawarło pierwszą umowę najmu w nowo budowanym parku biznesowym MLP Business Park Łodź. Firma Chefs Culinar zakontraktowała łącznie ponad 1,6 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni, z czego na cele magazynowe przeznaczy 1,4 tys. m kw., a na socjalne i biurowe 240 m kw. W zawarciu transakcji pośredniczyła agencja Renthis Estate.
Chefs Culinar jest wiodącym ogólnopolskim dystrybutorem produktów spożywczych i niespożywczych do rynku HoReCa. Współpracuje z restauracjami, hotelami i firmami cateringowymi. W ofercie ma około 12 tys. wysokiej jakości produktów. Asortyment obejmuje pełen przekrój produktów dla gastronomii: od tłuszczów, nabiału, przypraw, przez świeże mięsa, ryby, warzywa i owoce, proste w przygotowaniu dania convenience, aż po napoje bezalkoholowe i najlepsze wina.
- Bardzo cieszymy się z zawarcia umowy z pierwszym najemcą naszego powstającego parku biznesowego. Kluczową rolę w projektach MLP Business Park odgrywa lokalizacja. Inwestycje te znajdują się w obrębie miast, z dobrym dostępem do komunikacji miejskiej. Powierzchnię biurową charakteryzuje wysoki standard wykończenia. Dodatkowo w ramach modułów istnieje możliwość stworzenia powierzchni wystawienniczej czy ekspozycyjnej. Zgodnie z naszą strategią wszystkie obiekty spełniają najwyższe standardy i są poddawane procesowi certyfikacji BREEAM – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
- Klient poszukiwał nowoczesnej przestrzeni magazynowej o wysokim standardzie w centralnej części naszego kraju. Kluczową rolę w podjęciu decyzji odegrała również znakomita lokalizacja w pobliżu autostrady A1 oraz w bliskim sąsiedztwie centrum Łodzi. Otwartość na negocjacje oraz elastyczność dewelopera w dostosowaniu powierzchni do specyficznych potrzeb najemcy była dla nas również olbrzymim atutem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektywnej współpracy, która doprowadziła do pomyślnego zakończenia transakcji. – podkreślił Jacek Dobrowolski, Property Negotiator, Renthis Estate.
MLP Business Park Łódź jest drugim parkiem logistycznym na terenie aglomeracji łódzkiej należącym do MLP Group. Zgodnie ze strategią w zakresie wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju inwestycja zostanie poddana certyfikacji ekologicznej BREEAM New Construction, na poziomie Excellent. Obiekty będą wyposażone m.in. w systemy fotowoltaiczne, a także stacje do ładowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie około 30% terenu stanowić będą tereny zielone oraz zbiornik retencyjny.
MLP Business Park Łódź to nowy park logistyczny, który powstanie na działce o powierzchni 16 hektarów, a po ukończeniu będzie oferował łącznie 30,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni. Inwestycja charakteryzuje się doskonałą lokalizacją. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się przystanki komunikacji miejskiej. Park położony jest w odległości zaledwie 10 km od centrum Łodzi. Od autostrady A1 (węzeł Łódź Wschód) oddalony jest zaledwie o 4 km, a od autostrady A2 (węzeł Łódź Północ) jest tylko 25 km. Z kolei do drogi ekspresowej S14, biegnącej po zachodniej stronie miasta, dzieli odległość 15 km. Tyle samo jest do lotniska w Łodzi.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.