Komunikaty PR

Czym pokryć dach małego domu?

2022-07-01  |  11:10
Biuro prasowe

Z początkiem bieżącego roku weszły w życie przepisy dotyczące tzw. domów bez formalności, stanowiące istotną część rządowego projektu Polskiego Ładu.W myśl nowego prawa inwestorzy otrzymali możliwość budowy domów jednorodzinnych do 70 m² bez konieczności uzyskiwania pozwolenia na budowę, posiadania kierownika i prowadzenia książki budowy – jedynie na podstawie samego zgłoszenia. Jednym z pojawiających się przy tej okazji pytań ze strony inwestorów jest to, czym najlepiej pokryć dach budynku takich rozmiarów.

Jest sporo kwestii wartych rozpatrzenia przed podjęciem decyzji o wyborze rodzaju pokrycia dachowego na tego typu budynkach. Eksperci firmy Regamet, polskiego producenta pokryć dachowych z blachy, podpowiadają na co zwrócić uwagę.

Prostota i szybkość montażu

70 m² powierzchni domu oznacza, że pokrywający go dach ma przeciętną powierzchnię ok. 100 m². Zdaniem dekarzy to wystarczająco, aby inwestor bez większych przeszkód mógł podjąć decyzję o montażu na konstrukcji więźby dowolnego rodzaju pokrycia. Te wykonane z blachy charakteryzuje jednak szereg zalet, które sprawiają, że w tym przypadku stają się najlepszym rozwiązaniem.

Głównym założeniem projektu była chęć uproszczenia procedur i czasochłonnych formalności związanych z budową własnego domu. Dla sporej części inwestorów czas, jaki zajmują procedury formalne, a następnie już sama budowa domu, to ważny aspekt całego procesu – mówi Marcin Kluz, Dyrektor ds. Sprzedaży Hurtowej firmy Regamet. Warto zatem wiedzieć, że łatwość montażu pokrycia z blachy, bez względu na to, czy mówimy o blachodachówkach czy panelach dachowych, wpływa na to, że prace przebiegają znacznie szybciej i sprawniej niż choćby w przypadku dachówki tradycyjnej. Niebagatelne znaczenie odgrywa tu lekkość pojedynczych arkuszy, które są łatwe nie tylko w transporcie, lecz również we wciąganiu i docelowo – montażu na więźbie – tłumaczy Marcin Kluz.

Względy ekonomiczne

Inwestorzy decydujący się na budowę domu o powierzchni do 70 m² robią to również ze względów ekonomicznych. W tym przypadku pokrycia z blachy idealnie współgrają z założeniami inwestorów.

Z czego wynika opłacalność takiego wyboru? Średni koszt dobrej jakości pokrycia z blachy jest dużo niższy niż tradycyjnej dachówki, dodatkowo - zarówno robocizna, jak i więźba - są w tym wypadku cenowo o wiele korzystniejsze. Wynika to stąd, że z montażem pokrycia z blachy ekipy dekarskie są w stanie poradzić sobie o wiele szybciej i sprawniej, natomiast więźba dachowa, której zadaniem jest udźwig o wiele mniejszego ciężaru blachy, może mieć mniejsze przekroje. Jej koszt jest przez to o wiele korzystniejszy – podsumowuje przedstawiciel firmy Regamet.

Co ważne, ekonomia takiego rozwiązania w żaden sposób nie koliduje z samą jego jakością. Przykładowo – gwarancja na piśmie 50 lat, jaką firma Regamet przyznaje na powłokę PURTEXT STRONG 300, daje nabywcy pewność, że decyduje się na produkt o podwyższonych parametrach trwałości, z którym w przyszłości nie będzie miał problemów.

Lekkie znaczy bezpieczne

Wybór blachy jest rozwiązaniem nie tylko najszybszym i najprostszym, lecz również najbezpieczniejszym. Dlaczego?

Lekkość, jaką charakteryzuje się blacha, daje inwestorowi pewność, że więźba – niezależnie od sposobu wykonania – bez problemu udźwignie ciężar takiego pokrycia – mówi Krzysztof Sądel, dekarz współpracujący z firmą Regamet. Bez względu na to, czy mowa jest o blachodachówce czy panelach dachowych, średnia waga metra kwadratowego takiego pokrycia wynosi ok. 4 kilogramów. Z pewnością jest to więc rozwiązanie bezpieczniejsze od obciążających więźbę tradycyjnych dachówek ceramicznych lub betonowych, których metr kwadratowy to ciężar rzędu 4045 kilogramów – podsumowuje specjalista.

Stając przed podjęciem decyzji, czy na dachu budynku wykonywanego bez pozwolenia, kierownika i dziennika budowy, zamontować tradycyjną dachówkę o ciężarze całkowitym ok. czterech ton, czy też ok. czterystukilogramowe pokrycie z blachy, części inwestorów wybór lekkiego pokrycia z pewnością wyda się po prostu bardziej bezpieczny i pewny.

Estetyka też jest ważna!

Na koniec warto również pokrótce omówić względy estetyczne pokrycia z blachy. To, że inwestor może wybudować dom w krótszym czasie, niższym kosztem i bez licznych formalności, nie musi wcale oznaczać konieczności pójścia na kompromis także w tym aspekcie.

Współczesne pokrycia dachowe z blachy to estetyczne i modne rozwiązanie bardzo często wybierane przez inwestorów – mówi Marcin Kluz z firmy Regamet. Atrakcyjność poszczególnych profili sprawia, że świetnie sprawdzają się zarówno na bardziej złożonych i skomplikowanych dachach, jak i w przypadku nowoczesnych, minimalistycznych rozwiązań. Pokrycia z blachy są dostępne w znacznie szerszej od tradycyjnych dachówek gamie różnorodnych kolorów i profili, dzięki czemu z powodzeniem uatrakcyjnią każdy dach – bez względu na gabaryty samego budynku.

Szybki i prosty montaż, ekonomia i estetyka, a wreszcie bezpieczeństwo takiego rozwiązania. To wszystko sprawia, że pokrycie dachowe z blachy jest idealnym rozwiązaniem dla domów o powierzchni nieprzekraczającej 70 m².

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.