Develia rozpoczyna sprzedaż II etapu inwestycji Szmaragdowy Park w Gdańsku
Firma deweloperska Develia uruchomiła sprzedaż II etapu osiedla Szmaragdowy Park w dzielnicy Orunia Górna-Gdańsk Południe. W inwestycji przy ul. Topazowej powstanie 41 mieszkań. Ceny za metr kwadratowy zaczynają się od 7 900 zł brutto.
Szmaragdowy Park to kameralne osiedle powstające bezpośrednio przy zbiorniku wodnym „Kolorowy”. W II etapie inwestycji, w niskim, 3-piętrowych budynku powstanie 41 mieszkań o metrażach od 35 do 92 m kw. W części lokali znajdą się antresole umożliwiające ciekawe rozwiązania aranżacyjne. Do wszystkich przypisane będą powierzchnie zewnętrzne w postaci tarasów, balkonów lub ogródków. Do dyspozycji mieszkańców zostaną oddane również naziemne miejsca postojowe oraz komórki lokatorskie w klatkach schodowych.
- Orunia Górna to jeden z najdynamiczniej rozwijających się rejonów Gdańska w ostatnich latach. Jest to idealna lokalizacja dla tych, którzy cenią ciszę i spokój, ale nie chcą rezygnować z wygód, jakie oferuje miejska infrastruktura. Rozległe tereny zielone idealnie nadają się do spacerów i rowerowych wycieczek. Konsekwentnie rozbudowywana jest też infrastruktura lokalna i drogowa – podkreśla Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develia S.A.
W niewielkiej odległości od inwestycji działają liczne sklepy, szkoły i przedszkola. W pobliżu znajduje się również malowniczy zbiornik wodny „Kolorowy”, popularne miejsce spacerów i rekreacji. Do centrum Gdańska samochodem można dojechać w kilkanaście minut. Dzięki budowie ul. Nowej Świętokrzyskiej, która ma rozpocząć się jeszcze w tym roku, wyjazd z osiedla będzie jeszcze łatwiejszy.
Autorem projektu architektonicznego jest pracownia K&M DESIGN Marcin Karczewski. Planowany termin ukończenia inwestycji to IV kwartał 2025 roku.
Szmaragdowy Park to nie jedyna inwestycja Develii w Gdańsku. W sprzedaży znajdują się również inne projekty dewelopera w tym mieście: Ujeścisko Vita, Przemyska Vita oraz Niepołomicka Vita na Ujeścisku, Osiedle Latarników na Letnicy oraz Południe Vita w dzielnicy Gdańsk-Południe.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, Poznaniu i we Wrocławiu. Od 2007 r. Develia jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma zrealizowała 52 osiedla, składające się w sumie ze 138 etapów inwestycyjnych – to 20 tys. mieszkań o powierzchni 1 mln m kw. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodu ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W lipcu 2023 r. Develia nabyła 100% udziałów polskich spółek zależnych od Nexity, francuskiej firmy deweloperskiej.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.