Komunikaty PR

Eko materiały chronią środowisko, ale i nasze uszy

2023-01-24  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Materiały do aranżacji wnętrz zaczynają pełnić złożone funkcje. W dobie circular economy, kryzysu klimatycznego i wyśrubowanych norm dla śladu węglowego właściwości eko to za mało.  Rzeczy i budynki muszą być przyjazne nie tylko dla środowiska, ale i ludzi.

Producenci stawiają więc na coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Materiał do wnętrza musi być multifunkcyjny: ma być eko, ma spełniać podstawowe zadanie czyli być designerski, ale ma też pozytywnie oddziaływać na samopoczucie użytkowników wnętrz. Jednym z elementów, które wypełniają wnętrza w biurach, hotelach, sklepach, urzędach czy szkołach są sufity podwieszane. Ich duże powierzchnie mają więc realny wpływ na to, czy wnętrze będzie eko oraz ile odpadów powstanie kiedy przyjdzie czas remontu. Producent sufitów podwieszanych – firma Knauf Ceiling Solutions – stawia na panele, które w 100% nadają się do recyklingu. To płyty z linii HERADESIGN®. Wykonane są z wyłącznie naturalnych składników: wełny drzewnej, wody i magnezytu – naturalnego minerału. Dlatego po latach funkcjonowania mogą dzięki recyklingowi znów wrócić do obiegu produkcyjnego.

Rozwiązanie zdobi, ale i poprawia akustykę. Ich montaż możliwy jest nie tylko na suficie, ale również na ścianach. W zasadzie elastyczność modułów daje architektom pełną dowolność. Pod sufitem mogą nawet zaplanować kolorowe wyspy z płyt, czy wiszące pionowo Baffle.

Ekologia nie musi mieć jednak jedynie naturalnych barw. Producenci rozwiązań do wnętrz starają się dać szerokie możliwości projektantom. Dlatego większość materiałów można zamówić w dowolnej barwie z palety RAL.

Trend eco - m.in. poprzez less waste - wkroczył też do restauracji. Managerowie segmentu gastro pracują nad ograniczeniem marnowania jedzenia. To jednak za mało. Także wnętrza powinny być urządzone jako przyjazne dla środowiska i ludzi. I tu pojawia się problem, bo jak tłoczna restauracja lub kawiarnia ma być przyjazna? Hałas, szum rozmów, śmiech, odbijanie dźwięków powodują tzw. efekt spotkania towarzyskiego – sytuację, gdy mówiący ludzie przeszkadzają sobie nawzajem, więc mówią coraz głośniej, a w końcu każdy z nich niemal krzyczy. Powstający w takiej sytuacji hałas może przekraczać nawet 90 dB, czyli stanowić poważne zagrożenie dla słuchu. Projektanci szukają więc materiałów pochłaniających hałas: miękkie fotele, podział pomieszczeń by sala nie była jedną, wielką otwartą przestrzenią, ozdoby, dekoracje czy okładziny z wełny drzewnej HERADESIGN Creative pomagają.

Rozwiązanie z naturalnych włókien drewnianych ma jeszcze jedną zaletę - ogromną wytrzymałość. W testach na uderzenie piłką przy prędkości 85 km/h płyty akustyczne wypadły znakomicie. Ich właściwości pozwalają bez obaw montować płyty na ścianach w szkołach, halach sportowych i innych wnętrzach użyteczności publicznej narażonych na wysoką eksploatację i przepływ ludzi.

Z kolei technologia produkcji zapewnia również wysoką odporność na wilgoć. Magnezyt chroni komórki drewna przed starzeniem i zniszczeniem wskutek działania grzybów i mikroorganizmów, posiada właściwości higroskopijne. Można je montować nawet w pomieszczeniach w których panuje wilgotność względna powietrza do 90% - czyli np. na basenach i w strefach SPA.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Polityka

Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.

Handel

Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.