Ekspansja i nowe najmy w Gdański Business Center
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny działający na rynku nieruchomości komercyjnych, podpisał nowe umowy najmu w należącym do jego portfolio Gdański Business Center, na łącznie ponad 3300 mkw. powierzchni biurowej. Obecny najemca – firma RSM Poland, postanowiła przedłużyć najem na kolejne lata, jednocześnie dobierając dodatkową powierzchnię. Ponadto, nowymi najemcami kompleksu położonego przy ul. Inflanckiej w Warszawie, zostały firmy Story House Egmont oraz Aviva Service Excellence Centre.
Firma RSM Poland, będąca częścią sieci niezależnych firm doradczych i audytorskich, która posiada ponad 820 biur w 120 krajach i zatrudnia 64 000 specjalistów na świecie, przedłużyła umowę najmu w kompleksie i wynajęła dodatkową powierzchnię, zajmując tym samym łącznie niemal 1600 mkw.
Nowym najemcą kompleksu Gdański Business Center zostało natomiast wydawnictwo Story House Egmont, będące częścią skandynawskiej grupy medialnej. Obecnie Story House Egmont jest jednym z największych w kraju wydawców czasopism, komiksów oraz gier planszowych dla dzieci i młodzieży. Polski oddział powstał w 1990 roku. Story House Egmont zdecydował się na najem 925 mkw. powierzchni biurowej, który rozpocznie się 1 sierpnia 2024 roku.
Kolejny z nowych najemców, Aviva Service Excellence Centre działa w Polsce od 13 lat i oferuje usługi eksperckie w zakresie aktuariatu, IT, data science, CISO, finansów oraz ryzyka.
– Z ogromną przyjemnością informujemy, że nasz kompleks biurowy Gdański Business Center rozszerzył swoją współpracę z nowymi najemcami. Jest to potwierdzenie atrakcyjności naszej lokalizacji oraz wysokiej jakości usług, które oferujemy. Nowi najemcy to dynamicznie rozwijające się firmy reprezentujące różne branże, co świadczy o multidyscyplinarnym charakterze naszego kompleksu – powiedziała Anna Piątek, Asset Manager, Savills Investment Management w Polsce.
– Przedłużenie, w tym powiększenie umowy z istniejącym najemcą, jest dowodem na to, że nasze przestrzenie biurowe spełniają najwyższe standardy i są miejscem, gdzie biznes intensywnie się rozwija. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca będzie owocna i długoterminowa, przynosząc korzyści wszystkim stronom – skomentowała Julia Racewicz, Head of Asset Management, Office & Logistics, Savills Investment Management w Polsce
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany w centrum Warszawy, który wchodzi w skład portfolio Savills Investment Management, oferując łącznie 101 000 mkw. powierzchni. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centra medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami. Wśród kluczowych najemców parku biurowego znajdują się Allianz, KPMG, Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych, Provident, Philip Morris, Euronet, Nielsen czy Dell.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.
Inwestycja mogąca pochwalić się certyfikatem środowiskowym BREEAM na poziomie Excellent oraz certyfikatem dostępności „Obiekt bez barier” została zakupiona przez Savills IM w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.