Komunikaty PR

Ekspert radzi: jak często dokonywać przeglądu drzwi przeciwpożarowych?

2022-08-18  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Rzecznik prasowy
Offteam

Czajkowskiego 99
51-147 Wrocław
pr|offteam.pl| |pr|offteam.pl
691 274 042
www.offteam.pl

Zabezpieczenia przeciwpożarowe są już w wielu obiektach standardem. Jednak aby dobrze spełniały swoje funkcje, należy utrzymywać je w dobrym stanie technicznym. Dlaczego warto dbać o regularność przeglądów? Jak często je wykonywać? Ekspert w dziedzinie systemów zabezpieczeń, Łukasz Wiąckiewicz – Service Manager ASSA ABLOY opowiada o tajnikach dbania o drzwi przeciwpożarowe.

Drzwi przeciwpożarowe stosuje się zazwyczaj w obiektach użyteczności publicznej i komercyjnych – hotelach, biurowcach, szkołach, szpitalach, sklepach wielkopowierzchniowych. Potrzeba poczucia bezpieczeństwa i zapewnienia go odbiorcom jest na tyle duża, że zarządcy tych nieruchomości przykładają coraz większą uwagę do jakości produktów, które stosują. Nie każdy jednak wie, jak o nie dbać, by posłużyły przez długie lata.

Dobre drzwi przeciwpożarowe muszą być wytrzymałe, stabilne, mieć konkretną odpowiednią odporność ogniową, a także automatyczne samoczynne zamykanie lub domykanie. Co istotne, muszą one działać poprawnie niezależnie od temperatury – tłumaczy Łukasz Wiąckiewicz z ASSA ABLOY. – Tylko wtedy, gdy dokonujemy serwisu regularnie, możemy mieć pełną gwarancję, że w razie potrzeby spełnią swoje zadanie. Jeżeli dodatkowo możemy zamówić serwis drzwi online i podpisać umowę serwisową, nie martwiąc się, że zapomnimy o regularności – jest to tylko dodatkowe udogodnienie, które zwiększa doświadczenie związane z jakością produktu. 

Jak często dokonywać przeglądu? Jak zaleca ekspert, minimum raz w roku. Na najczęściej eksploatowanych oddzieleniach zaleca się dwa razy w roku. Należy przy tym pamiętać, że drzwi ewakuacyjne są równie ważne, co p.poż. Kontrola powinna być wykonana zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową, informacjami zawartymi w Polskich Normach oraz instrukcją producenta. Zarządcy nieruchomości coraz częściej stają pod lupą swoich klientów, dlatego nie mogą pozwolić sobie na żadne zaniedbania oraz narażenie ich na niebezpieczeństwo.

Regularność to jednak przede wszystkim inwestycja w bezpieczeństwo użytkowników budynku. Dziś takie przeglądy nie są już skomplikowane. W ASSA ABLOY wprowadziliśmy zamawianie serwisu drzwi przez internet. Wszystko załatwia się na jednej stronie, a potem wystarczy poczekać na kontakt i umówiony przyjazd specjalisty – podsumowuje Łukasz Wiąckiewicz. Jak dodaje: – Warto o tym pamiętać, bo ich poprawne działanie ma zabezpieczać przed ogniem i dymem, a docelowo – chronić życie i zdrowie przebywających w budynku osób.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Offteam
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać

Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.

Polityka

Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.