Fasada Roku 2020 – zgłoszenia na półmetku
Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
Domy jednorodzinne, osiedla mieszkaniowe, biurowce, budynki użyteczności publicznej, odrestaurowane zabytki – mijamy je codziennie, często nawet nie zauważając ich kunsztu. Konkurs Fasada Roku już od 14 lat zmienia to podejście, uwrażliwiając na piękno architektury współtworzącej krajobraz polskich miast i miasteczek. Nagradza ciekawe realizacje, podkreślając rolę elewacji w kształtowaniu jakości budynku oraz jego otoczenia i stanowi doroczny przegląd aktualnych trendów budowlanych.
Tegoroczna edycja wystartowała 1 kwietnia br. pod honorowym patronatem Izby Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (IARP) oraz Fundacji Twórców Architektury (FTA). W pierwszych trzech miesiącach przyjmowania zgłoszeń na starcie zameldowało się już ponad 100 elewacji. Historia podpowiada jednak, że ta liczba będzie wciąż rosła – w końcu dopiero minęliśmy półmetek.
Zgłoś obiekt…
Do rywalizacji można zgłosić każdy obiekt, którego elewację wykończono kompletną technologią Baumit i miało to miejsce w okresie od 01.01.2019 r. do 30.09.2020 r. Jest na to czas do końca września br. Tradycyjnie już obiekty będą klasyfikowane w pięciu kategoriach: budynek jednorodzinny, budynek wielorodzinny, budynek niemieszkalny, budynek po termomodernizacji oraz budynek zabytkowy po renowacji.
… i zawalcz o nagrody!
Co trzeba zrobić, by dany obiekt znalazł się na liście uczestników? Oczywiście dokonać jego zgłoszenia. Wystarczy wypełnić formularz elektroniczny na stronie konkursu, by dołączyć do zabawy i dać sobie szansę na wygranie 10 000 zł. Szczęśliwcy, którzy zwyciężą w swoich kategoriach na poziomie krajowym, wejdą automatycznie do gry na wyższym poziomie, dołączając do obsady międzynarodowej odsłony zmagań – Baumit Life Challenge, w ramach których będą walczyć o tytuł Europejskiej Fasady Roku. Wyższa stawka to też oczywiście jeszcze wyższa pula nagród.
O tym, kto otrzyma taką szansę, jeszcze w tym roku zdecyduje profesjonalne jury, w którym jak co roku zasiadają uznani architekci, a także przedstawiciele branży budowlanej oraz mediów. Pretendenci do tytułu będą oceniani pod względem kolorystyki oraz struktury. Równie ważne będą także detale architektoniczne i korelacja z otoczeniem, a w przypadku budynków zabytkowych – odniesienie do historycznej tradycji.
Głosowanie internautów
Niezależnymi arbitrami będą również internauci, którzy stworzą swój własny ranking fasad, oceniając kandydatów za pośrednictwem strony www.fasadaroku.baumit.com. Głosowanie już się rozpoczęło i potrwa do 30 października br. W tym roku przyświeca mu nowa formuła. Ocenić można dowolną liczbę obiektów, przyznając swoim głosom wagi od 1 do 5, w zależności od tego, który obiekt podoba nam się bardziej od pozostałych. Realizacje, które zajmą pierwsze miejsce w swojej kategorii, zostaną uhonorowane „wyróżnieniem internautów”.
Jeśli zatem wykańczaliście ostatnio elewację materiałami Baumit, i jeszcze nie dokonaliście zgłoszenia, z pewnością warto o tym pomyśleć – może to być początek wspaniałej przygody. Powodzenia!
Patronat Honorowy nad konkursem Fasada Roku 2020 sprawuje Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej (IARP) oraz Fundacja Twórców Architektury (FTA). Ideę wspierają także media branżowe, w tym redakcje takich periodyków jak: „Architektura-Murator”, „Budujemy Dom”, „ekspertbudowlany”, „Izolacje”, „murator”, „Renowacje i Zabytki” i „Zawód:Architekt” oraz portali internetowych: 4budowlani.pl, archimania.pl, architektura.info, architekturadzisiaj.pl, budnet.pl, chemiabudowlana.info, infoarchitekta.pl, muratorplus.pl, sztuka-architektury.pl czy w-a.pl.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.