Jaroslaw Szanajca zamierza przekazać stery Dom Development Mikołajowi Konopce
Jarosław Szanajca, jeden z założycieli i wieloletni szef Dom Development, planuje z końcem roku zrezygnować z pełnienia funkcji prezesa zarządu i dołączyć do rady nadzorczej giełdowego dewelopera. Stery w spółce od początku 2025 roku przejmie Mikołaj Konopka, obecny członek zarządu Dom Development i jednocześnie współzałożyciel oraz prezes spółki Euro Styl, realizującej projekty Grupy w Trójmieście.
Jarosław Szanajca jest prezesem Dom Development od początku funkcjonowania spółki, czyli od 1996 roku. – Na początku był pomysł. W sumie bardzo konkretny – chcieliśmy budować, a potem sprzedawać mieszkania. I to w zasadzie wszystko, co wiedzieliśmy na ten temat – wspomina z dystansem i humorem Jarosław Szanajca w swojej książce, opowiadającej o pierwszych latach funkcjonowania firmy.
– Od tamtych początków minęły niemal trzy dekady. A my w tym czasie doszliśmy do pozycji lidera na rynku mieszkaniowym w Polsce, działającego w czterech największych aglomeracjach i sprzedającego około 4 tys. lokali rocznie. Naszym klientom przekazaliśmy już ok. 50 tys. mieszkań. Mówię w liczbie mnogiej, ponieważ to wszystko nie byłoby możliwe bez budowanego od lat doświadczonego zespołu ponad 800 pracowników Grupy – mówi Jarosław Szanajca, Prezes Zarządu Dom Development S.A. – Z końcem roku chciałbym przekazać bieżące zarządzanie firmą w zaufane ręce, a jednocześnie zamierzam wspierać dalszy rozwój Dom Development, dołączając do rady nadzorczej spółki. Z początkiem przyszłego roku funkcję prezesa zarządu przejmie Mikołaj Konopka, który od 2018 roku jest członkiem zarządu naszej spółki. Znając jego kompetencje menedżerskie i doświadczenie na rynku deweloperskim i budowlanym, jestem przekonany, że jest właściwą osobą, aby dalej poprowadzić z sukcesem i rozwijać naszą Grupę – dodaje.
Zgodnie z rekomendacją dotychczasowego prezesa, Groupe Belleforêt, większościowy akcjonariusz Spółki, powołał Mikołaja Konopkę na funkcję prezesa zarządu Dom Development S.A., ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2025 roku.
– Powierzenie mi od przyszłego roku funkcji prezesa zarządu jest dla mnie ogromnym zaszczytem. Jestem wdzięczny za zaufanie, którym mnie obdarzono. Do Grupy Dom Development dołączyłem w 2017 roku, kiedy współtworzony i zarządzany przeze mnie Euro Styl stał się jej integralną częścią, odpowiedzialną za realizację inwestycji w Trójmieście. Od tego czasu skokowo rozwinęła się zarówno gdańska spółka, jak i cała Grupa. Praca u boku Jarosława Szanajcy jest dla mnie nieocenionym doświadczeniem. W naszej branży jest on absolutnym autorytetem, a jego doświadczenie menedżerskie i wyczucie rynku są imponujące. Jestem przekonany, że dzięki jego dalszemu wsparciu, wraz z całym zarządem Dom Development, będziemy kontynuować z sukcesem dalszy rozwój Grupy – mówi Mikołaj Konopka, Członek Zarządu Dom Development S.A.
Mikołaj Konopka karierę zawodową rozpoczął w 1993 roku, tworząc firmę z branży budownictwa drogowego. W latach 2001-2005 pełnił funkcję członka zarządu oraz dyrektora handlowego w Przedsiębiorstwie Produkcji Betonów Kombet w Gdyni, a w latach 2005-2007 zajmował stanowisko członka zarządu oraz dyrektora handlowego w firmie z Grupy Wiennerberger - Semmelrock Stein + Design, odpowiadając za obszar północnej Polski. Od 2007 roku związany jest ze spółką Euro Styl, początkowo jako wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający, odpowiedzialny za strategiczne obszary, w tym m.in. akwizycję gruntów oraz przygotowanie inwestycji. W 2017 roku objął funkcję prezesa zarządu Euro Stylu, a rok później został powołany na stanowisko członka zarządu Dom Development odpowiedzialnego m.in. za nadzór nad działalnością generalnego wykonawstwa w Grupie, za rozwój działalności deweloperskiej w Krakowie, oraz stworzenie i realizację strategii ESG firmy.
Mikołaj Konopka jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Ekonomika Transportu Morskiego. Od 2018 roku wykłada na Wydziale Zarządzania UG i na studiach podyplomowych Zarządzanie Nieruchomościami i Projektami Deweloperskimi.
Dom Development S.A. Grupa Kapitałowa („Grupa Dom Development”) jest największym deweloperem w Polsce. Realizuje inwestycje kierowane do klientów indywidualnych w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie oraz w Trójmieście i okolicach (poprzez spółkę Euro Styl S.A.). Oferta Grupy obejmuje zarówno mieszkania z segmentu popularnego jak i apartamenty. Do Grupy należą firmy wykonawcze Dom Construction Sp. z o.o. oraz Euro Styl Construction Sp. z o.o., które pełnią rolę generalnego wykonawcy części inwestycji. W ciągu 28 lat swojej działalności Grupa przekazała do użytku ponad 49 000 mieszkań. Od 2006 roku Dom Development S.A. jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.