JDE Peet’s dołącza do Diuny
Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Warszawski kompleks biurowy Diuna z portfolio Syrena Real Estate, powitał nowego najemcę - JDE Peet’s (JDEP). Firma zajęła 900 mkw. Za projekt wnętrza nowego biura odpowiada pracownia projektowa BIT Creative.
JDE Peet’s jest globalnym liderem w świecie kawy i herbaty – średnio dostarcza 4,100 filiżanek tych napojów co sekundę. Firma działa na ponad 100 rynkach, oferując portfel ponad 50 marek, w tym L’OR, Peet’s, Jacobs, Senseo, Tassimo, Douwe Egberts, OldTown, Super, Pickwick i Moccona. Nowy najemca zajmuje w Diunie 900 mkw. W procesie komercjalizacji JDE Peet’s reprezentował Colliers.
- Obserwujemy ciągły wzrost zainteresowania Diuną ze strony nowych firm, które doceniają metamorfozę, jaką przeszedł nasz kompleks. Bardzo nas cieszy, że do grona najemców Diuny dołącza kolejna spółka z Grupy JDE Peet’s, której tak jak nam, bliska jest dbałość o dobrostan pracowników i aspekty ESG, które wdrażamy w kompleksie - komentuje Ewa Lubańska, Leasing Director w Syrena Real Estate.
Dostosowanie wnętrz do potrzeb nowego najemcy i stworzenie optymalnych warunków do pracy powierzone zostało doświadczonej pracowni BIT Creative.
Diuna, dawniej znana jako Marynarska Business Park, przeszła ogromną metamorfozę dzięki działaniom Syrena Real Estate i PineBridge Benson Elliot. Kompleks biurowy na warszawskim Służewcu został dostosowany do aktualnych standardów rynkowych, a wprowadzone zmiany objęły m.in. rewitalizację terenów zewnętrznych oraz przebudowę lobby wejściowych czterech budynków. Betonowy parking o powierzchni 6.000 mkw został przekształcony w ogólnodostępny park z 50 drzewami, 96 gatunkami krzewów, strumykiem i edukacyjnym pawilonem. Dodatkowo, wprowadzono nowe przestrzenie do pracy wspólnej i centrum konferencyjne z salą do spotkań i ćwiczeń. Kompleks został również wyposażony w nową strefę rowerową z pełną infrastrukturą dla miłośników jednośladów. W procesie modernizacji w kompleksie biurowym Diuna wprowadzono szereg rozwiązań, które znacząco poprawiły jego efektywność energetyczną. Sterowanie wentylacją w zależności od stężenia dwutlenku węgla, systemy wentylacji VAV oraz kontrola przepływu powietrza mają istotny wpływ na redukcję emisji dwutlenku węgla, którą w 2023 roku udało się zmniejszyć o 827 ton. Diuna uzyskała także certyfikaty: BREEAM In-Use w nowym systemie v6 na poziomie Excellent, Well HSR i WiredScore na poziomie Silver.
Głównym projektantem nowej odsłony Diuny jest pracownia architektoniczna MJZ, projekt zieleni opracowało iGreen Architektura Krajobrazu, projekt nowych wnętrz to dzieło Łoskiewicz Studio. Za przebudowę odpowiada Grupa Reesco, a za project management cmT.
Na łącznej powierzchni użytkowej 46.000 mkw. swoje siedziby mają tu m.in. firmy: Accord, NewCold, Colgate, Daikin Europe, Eurocash, Ford, JDE, Oceanic, S.C Johnson, FOUNDEVER, Business Lease, Leasing Team oraz WDX. Na terenie kompleksu działa także przychodnia LUX MED oraz kawiarnia i piekarnia Gorąco Polecam. Kompleks posiada 1.200 miejsc parkingowych na trzech podziemnych poziomach garażu.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.