Komunikaty PR

KB DORACO docenione przez ekspertów

2023-09-22  |  14:00

Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa już po raz 33. dokonał rocznego przeglądu największych osiągnieć polskiego budownictwa. Prestiżowy tytuł „Budowa Roku 2022” eksperci przyznali przełomowej i kluczowej inwestycji obejmującej budowę nowego publicznego terminalu promowego w porcie Gdynia. Projekt został zrealizowany w całości przez Korporację Budowlaną DORACO.

Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa ogłosił listę laureatów 33. edycji konkursu PZITB „Budowa Roku 2022”. To jeden z najbardziej prestiżowych przeglądów osiągnięć polskiego budownictwa. Główną nagrodę uzyskała inwestycja obejmująca budowę nowego publicznego terminalu promowego w porcie Gdynia, zrealizowana przez Korporację Budowlaną DORACO. Konkurs organizowany jest corocznie przy współudziale Ministerstwa, prowadzącego sprawy budownictwa, obecnie Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

„Przyznanie prestiżowej nagrody traktujemy jako duże wyróżnienie, ale także docenienie naszego potencjału oraz bardzo szerokich kompetencji w zakresie budownictwa hydrotechnicznego i kubaturowego. W trakcie realizacji projektu mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami, ale wszystkie prace przebiegły zgodnie z planem. Budowa zajęła ponad dwa lata. Bardzo cieszymy się, że już od pewnego czasu terminal promowy służy podróżnym zapewniając wysoki standard obsługi pasażerskiej” – podkreślił Radosław Preiss, Wiceprezes Zarządu Korporacji Budowlanej DORACO.

Inwestycja zrealizowana została na zlecenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Była przełomowym projektem modernizującym i unowocześniającym obsługę ruchu promowego. Zapewniła m.in. możliwość łatwiejszego manewrowania promami oraz obsługę większej ich liczby i jednostek o większym tonażu. Umożliwiona została obsługa promów o długości dochodzącej nawet do 240 metrów. Operacje związane z zawinięciem promu (tj. od rozpoczęcia cumowania do jego odejścia) zostały jednocześnie znacznie skrócone i nie przekraczają obecnie 120 minut.

Charakterystycznym obiektem inwestycji jest nowoczesna galeria pasażerska zapewniająca bezpieczne przejście z promu do budynku dworca, niekolidujące z ruchem samochodów. Wybudowany został również nowatorski łącznik poruszający się po specjalnych torach między statkiem a galerią pasażerską, umożliwiający komunikację pieszą dostosowaną do różnych usytuowań wyjść w burtach statków. W zakresie obsługi statków opracowany został nowoczesny system zasilania OPS, czyli onshore power supply zwany też cold ironing wpisujący się w idee Green Port. System ma za zadanie dostarczyć energię elektryczną na statek z lądu w czasie jego postoju w porcie. Pozwala na całkowite wykluczenie emisji spalin oraz niemal całkowitą redukcję hałasu i wibracji na statku. Umożliwia także wyłączenie silników, zapewniając wydłużenie ich żywotności, co ma korzystny wpływ na środowisko. Innowacyjnym rozwiązaniem jest też system centralnego odbioru ścieków i podawania wody zlokalizowany w torowisku nabrzeża. Z kolei wybudowana sztuczna wyspa z ruchomą rampą umożliwiła obsługę samochodową promów z dwóch pokładów (dolnego i górnego) jednocześnie ze zjazdem z obu pokładów na rufie w osi promów.

Projekt współfinansowany był przez Unię Europejską ze Środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w nowej perspektywie 2014 – 2020.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.