Komunikaty PR

Lider Nieruchomości Otodom – jedyny taki ranking w Polsce!

2020-02-28  |  10:00
Biuro prasowe

Kupno domu czy mieszkania to poważna inwestycja, niejednokrotnie transakcja życia. Skąd więc  czerpać informacje o rynku nieruchomości i jak odnaleźć się wśród zawiłego procesu transakcyjnego? Z pomocą przychodzą biura i pośrednicy nieruchomości, którzy dzięki swojemu doświadczeniu i tysiącom przeprowadzonych transakcji, wiedzą o tej branży więcej, niż jesteś w stanie przeczytać w internetowych poradnikach w ciągu kilku dni. Tylko jak wybrać właściwego? Postawić na tych sprawdzonych i przetestowanych w wieloetapowym konkursie przez agencję badawczą i zastępy „tajemniczych klientów”, wyłonionych w konkursie Lider Nieruchomości organizowanym przez Otodom. To gwarancja, na której możesz polegać!

Pierwszy i jedyny ranking z branży nieruchomości w Polsce

Co roku, najczęściej wiosną, publikowane są wyniki niezależnych rankingów najlepszych banków, usług finansowych czy z sektora motoryzacyjnego na polskim rynku, np. Złoty Bankier, Przyjazny Bank czy Audyt Jakości Obsługi Autoryzowanych Serwisów ASO. Wyłaniani są w nich rynkowi liderzy w zakresie oferty produktów, ale także dobrych praktyk czy obsługi klienta w swoich dziedzinach. To dobry trop, którym można się kierować podczas poszukiwania tego typu usługi na swoje potrzeby.

- W każdym z tych konkursów zbierane są dane z różnych źródeł, najczęściej są to audyty, w których audytorzy lub klienci weryfikują usługodawcę. Na podstawie rzetelnych i obiektywnych danych budowane są rankingi, dzięki którym klienci mogą sprawdzić jaka jest kondycja branży, kto w branży jest liderem, jaką pozycję zajmuje ich usługodawca, a sam podmiot ma szansę zweryfikować swoją pozycję i kondycję biznesową na tle branży, otrzymuje wiedzę nad czym powinien pracować, aby rozwijać swój biznes – dodaje Marta Rybicka z firmy badawczo-analitycznej IQS.

Nic więc dziwnego, że Otodom, najpopularniejszy w Polsce serwis nieruchomości, postanowił podjąć wyzwanie i stworzyć podobny ranking w swojej dziedzinie, aby uwiarygodnić branżę i nagrodzić tych, którzy na to w pełni zasługują. Wskazanie najlepszych to krok w profesjonalizację branży.

Rok temu wystartowaliśmy pełną parą z konkursem Lider Nieruchomości. Chcieliśmy, aby i poszukujący i sprzedający oraz wynajmujący wiedzieli, z kim na swoim lokalnym rynku mają współpracować. W naszej opinii, ale też laureatów, konkurs naprawdę sprawdził się rewelacyjnie. Umożliwił uczciwą promocję najlepszych agencji w regionie, ale też na arenie całej Polski – mówi Monika Rudnicka, General Menager Otodom.

Ranking Lider Nieruchomości Otodom – metodologia konkursu

W jaki sposób buduje się metodologię takiego konkursu, aby był rzetelny i wiarygodny?

Wspólnie z Otodom opracowaliśmy metodologię konkursu opartą na łącznie trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Poświęciliśmy kilka miesięcy na wypracowanie finalnych kryteriów ocen, na podstawie których budujemy ranking – mówi Marta Rybicka.

W ramach pierwszego etapu oceniana jest skuteczność działania biur na podstawie ich wyników z ubiegłego roku. Biura pytane są o liczbę zatrudnionych pracowników, liczbę transakcji oraz liczbę ofert z 2019 roku. Zebrane dane są opracowywane przez agencję badawczą IQS, a następnie przesyłane firmie Otodom w formie rankingu (biura + miejsce w rankingu). Drugim etapem jest weryfikacja jakości ofert umieszczanych przez biura na portalu Otodom w 2019 r. Sprawdzane są m.in.: logotypy biur, zdjęcia agentów, oceniana jakość zdjęć w ofertach oraz czy przestrzegane są zasady regulaminu Otodom. Trzeci i ostatni etap to badanie typu Mystery Shopper (Tajemniczy Klient). Metodologia ta umożliwia zaobserwowanie sposobu codziennej pracy pośredników nieruchomości, przy pomocy CATI (ang. Computer-Assisted Telphone Interview), czyli wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo. Dla każdego biura zostanie przeprowadzony pięciokrotny audyt, co oznacza, że łącznie odbędzie się 400 audytów (5 audytów w 80 biurach). Etap III potrwa od 23 marca do 17 kwietnia.

Metodologia konkursu została tak opracowana, aby wielkość biura czy jego lokalizacja nie wpływała na wyniki konkursu, ponieważ dane, np. liczba ofert, nie są bezpośrednio oceniane, a zestawiane w syntetyczne wskaźniki efektywności, np. liczba ofert vs liczba transakcji. Dlatego też biura działające lokalnie, na niewielką skalę, mogą okazać się niezwykle prężne i skuteczne.

Co daje pośrednikom udział w konkursie Lider Nieruchomości? 

Jest co najmniej kilka powodów, dla których pośrednicy nieruchomości biorą udział w konkursie. Wypełnienie formularza zgłoszeniowego to zaledwie kilka minut, a korzyści z udziału, możliwość porównania się i sprawdzenia, jak plasują się na tle konkurencji z regionu. Dla wygranych to również bogaty pakiet promocyjny. Miano najlepszego biura w swoim regionie, biura ogólnopolskiego lub pośrednika jest nagrodą, o którą warto zawalczyć. Zwłaszcza, że najlepsi zaprezentowani będą w czołowych mediach, a 300 biur, które najlepiej wypadną w konkursie, zostanie zaproszonych na prestiżową Galę – podkreśla Monika Rudnicka, General Menager Otodom.

Dla Otodom taki ranking to nie tylko promocja zawodu pośrednika, ale także dostarczanie końcowym użytkownikom, poszukującym nieruchomości do kupna lub na wynajem miarodajnego i obiektywnego zestawienia najlepszych pośredników z regionu. Poszukujący otrzymują informacje na temat działalności biur i będą wiedzieć, kto jest liderem w ich regionie.

Co jeszcze na rankingu zyska statystyczny Kowalski?

Rynek nieruchomości to swoista ruletka – nigdy nie wiesz, na kogo trafisz. Dlatego tak ważna jest współpraca ze specjalistą, który trzyma rękę na pulsie, zna niezbędne przepisy dotyczące nieruchomości, przeprowadza setki transakcji i umów, wie co sprawdzić i przede wszystkim – zapewnia ubezpieczenie. Przy tego rodzaju inwestycjach, niejednokrotnie na całe życie, warto postawić na Lidera.

Zgłoszenia przyjmowane są do 29 lutego, a wyniki ogłoszone zostaną podczas prestiżowej Gali Otodom 14 maja 2020 roku i opublikowane w mediach.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości #nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi Biuro prasowe
2024-04-26 | 14:30

#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi

Link do zdjęć onedrive: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jM4jc133ZQwXSEKldg?e=OhX42F   Wetransfer: https://we.tl/t-xlJ8N4rpMc    #nowehistorie w relacjach
Nieruchomości Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
2024-04-26 | 14:00

Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania

Wydłużający się czas wykańczania nieruchomości, przekroczenie założonego budżetu, rosnące ceny materiałów i stres to najczęstsze problemy, z którymi mierzyli się
Nieruchomości Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
2024-04-26 | 13:30

Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie

Atrakcyjność Polski dla studentów zagranicznych stale rośnie. Wysoko wykwalifikowana kadra wykładowców, stosunkowo niskie koszty utrzymania oraz bardzo konkurencyjny koszt

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.