LIXA City Gardens z nowymi markami
Restauracja Rico, Ramenownia i salon kosmetyczny Luna Skin – to trzy marki, które dołączyły do grona najemców konceptu retailowego LIXA City Gardens, który powstał w kompleksie biurowym LIXA w pobliżu Ronda Daszyńskiego w Warszawie. Na mocy nowych umów, Yareal Polska wynajął ponad 550 mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowo-usługowej.
Rico to bardzo dobrze znana na warszawskiej mapie kulinarnej i chętnie odwiedzana restauracja, specjalizująca się w daniach kuchni tex-mex. Jej zupełnie nowa odsłona (po przeprowadzce z Al. Jana Pawła II) zadebiutuje na przełomie 2024 i 2025 r. w LIXA City Gardens. Restauracja zagospodaruje lokal o powierzchni 318 mkw., który usytuowany jest w budynku LIXA D, w ramach ogólnodostępnego pieszego pasażu.
W tym samym budynku, w lokalu znajdującym się od strony ulicy Giełdowej, w listopadzie 2024 r. zostanie otwarta kolejna restauracja – Ramenownia. Jest to wywodzący się z Łodzi koncept kulinarny, który wyróżnia autorskie podejście do tradycyjnego japońskiego ramenu przy wykorzystaniu najwyższej jakości składników – w tym m.in. noodle przygotowywanych ze specjalnej mieszanki mąk sprowadzanych prosto z Japonii. Liczący blisko 100 mkw. lokal będzie pierwszą restauracją marki Ramenownia w Warszawie.
W LIXA City Gardens zadebiutuje na polskim rynku LunaSkin – salon kosmetyczny, oferujący wyjątkowe rozwiązania między innymi z zakresu depilacji laserowej i modelowania sylwetki. Marka ciesząca się uznaniem w krajach bałtyckich – na Łotwie i w Estonii, we wrześniu 2024 r. rozpocznie swoją działalność w Polsce. Doskonale wyposażony salon kosmetyczny zostanie zaaranżowany w lokalu o powierzchni 133 mkw., znajdującym się w budynku LIXA E, od strony ulicy Kasprzaka.
„Od początku prac nad koncepcją kampusu LIXA naszą ambicją było stworzenie miejsca, które nie tylko zapewnia najwyższej jakości, nowoczesne środowisko pracy, ale również integruje społeczność i zachęca do odwiedzania, spędzania wolnego czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasz autorski koncept retailowy LIXA City Gardens cieszy się tak dużym zainteresowaniem i do grona najemców dołączają kolejne marki. Wzbogacają one i zarazem doskonale uzupełniają ofertę naszego kompleksu, od strony gastronomicznej, jak i handlowo-usługowej. Jesteśmy dumni, że LIXA City Gardens przyciąga zarówno marki od lat działające na stołecznym rynku, szukające możliwości rozwoju, jak i te które debiutują w Warszawie, a nawet w Polsce." – powiedziała Marta Zawadzka, Dyrektor Najmu Yareal Polska.
LIXA City Gardens tworzy zupełnie nową tkankę miejską oraz wyjątkową, publiczną przestrzeń, która otwarta jest zarówno na pracowników biur, lokalną społeczność oraz gości i klientów, poszukujących nietuzinkowego miejsca do spędzania czasu i odpoczynku. W ramach konceptu na 4000 mkw. nowoczesnej powierzchni w parterach poszczególnych budynków (również wzdłuż 150-metrowego miejskiego pasażu) powstają liczne lokale handlowo-usługowe i gastronomiczne. Komercjalizacja konceptu LIXA City Gardens dobiega końca, a Yareal Polska finalizuje obecnie ostatnie umowy najmu.
Kampus biurowy LIXA powstawał etapami w biznesowym centrum Warszawy na bliskiej Woli, w odległości krótkiego spaceru od stacji metra Rondo Daszyńskiego. Został zaprojektowany przez renomowaną pracownię HRA Architekci. Budynki kampusu LIXA są certyfikowane w systemie zielonego budownictwa BREEAM, uzyskując ocenę Excellent. Projekt LIXA posiada także rating WELL Health-Safety potwierdzający, że kompleks spełnia wysokie wymagania dotyczące standardów i procedur bezpieczeństwa. LIXA stawia również na najwyższą jakość łączności cyfrowej i technologii inteligentnych w budynkach, czego udokumentowanie stanowi certyfikacja zgodnie z kryteriami WiredScore (budynek LIXA C otrzymał ten prestiżowy certyfikat technologiczny na najwyższych poziomie Platinum). Ponadto, budynki LIXA C, D i E znajdują się obecnie w procesie certyfikacji AirRated oraz Active Score. Kampus LIXA tworzy zespół pięciu budynków o łącznej powierzchni 77 000 mkw.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.