Marka dewelopera nie tworzy się sama
Rynek pierwotny w ostatnich miesiącach, a nawet latach mocno się zmienił i na pewno to nie koniec owych zmian. Przechodziliśmy przez pandemię i lockdown, by wkroczyć w czasy, kiedy Rosja napadła na Ukrainę, co odbiło się echem w całej gospodarce. W tle tych ważnych wydarzeń – rekomendacje KNF, coraz wyższe stopy procentowe i koszty budów. Z drugiej strony, mamy też kilka kwestii niezmiennych. Na pewno klienci poszukujący nieruchomości na rynku pierwotnym zawsze wybiorą dewelopera z renomą. Co to oznacza w praktyce?
Wiedza rynkowa i doświadczenie
Na najwyższym poziomie powinna być nie tylko jakość budownictwa – co jest kwestią oczywistą – ale też obsługa klienta. - Od początku funkcjonowania firmy i tworzenia marki Proxin, stawiamy na najwyższy poziom relacji klient-deweloper. Przychodząc do biura sprzedaży Proxin, klient może liczyć na pełne doradztwo. Gwarantujemy opiekę merytoryczną zespołu. Dla naszej firmy to standard i fundament – opisuje Piotr Łopatka z firmy Proxin.
Dobrego dewelopera można poznać po tym, jak buduje. – Warto zweryfikować, jak powstała inwestycja, czy deweloper zadbał o części wspólne, np. drogi wewnętrzne, chodniki, miejsca postojowe. Nasze biuro sprzedaży jest zlokalizowane w jednym z etapów osiedla Nowa Murowana w Murowanej Goślinie pod Poznaniem. Odwiedzając nas, klient odwiedza inwestycję. A w sąsiedztwie powstają dwa kolejne budynki wielorodzinne – podkreśla Patrycja Pilarczyk z biura sprzedaży inwestycji Nowa Murowana w Murowanej Goślinie.
KM Building na rynku pierwotnym działa od 2010 roku. W portfolio ma dwie z powodzeniem zrealizowane inwestycje – Osiedle Słoneczne w Brodowie oraz osiedle Zalasewo Park w Zalasewie. Obie zostały w pełni sprzedane i wybudowane, a wszyscy Klienci zamieszkali w zakupionych domach lub mieszkaniach. – Na przestrzeni dwunastu lat działalności oddaliśmy do rąk właścicieli ponad 400 lokali, wybudowanych w różnych lokalizacjach. Każdy z prowadzonych projektów był dla nas nieco innym wyzwaniem, umożliwiającym czerpanie cennej wiedzy, którą stale wykorzystujemy. W niepewnych czasach, warto zaufać pewnemu deweloperowi – mówi Maciej Bartczak, współwłaściciel KM Building.
W kontekście doświadczenia rynkowego, z pewnością w Wielkopolsce, jak i na ziemi lubuskiej, wyróżnia się EBF Development. Wśród wielu przyznanych deweloperowi nagród warto wymienić tytuł Lubuskiego Mistera Budowy, Gepardy Biznesu, czy Diamenty Forbesa. - Ponad 30 lat doświadczenia spółki EBF Development jest nieprzecenioną wartością. Umiejętność dopasowania do zmieniających się realiów umożliwia nam odpowiednie podejście do potrzeb i oczekiwań klientów. Terminowość, wysoka jakość wykonania budynków, a także przywiązywanie dużej wagi do aranżacji części wspólnych to cecha wspólna naszych realizacji zarówno w Zielonej Górze jak i w Poznaniu, gdzie od kilkunastu lat sukcesywnie rozwijamy osiedle Reduta Nowe Podolany przy ulicy Jasielskiej – wskazuje Agata Nowaczyk, specjalista z biura sprzedaży EBF Development
Deweloper po Twojej stronie
Klient, który ma świadomość, że przychodzi do biura sprawdzonego dewelopera, a jego pracownicy są merytorycznie przygotowani do obsługi od A do Z, oszczędza swój czas i czuje „święty spokój". - To kwestia kluczowa. Działamy w pełni zgodnie z postanowieniami ustawy deweloperskiej. Ponadto prowadzimy sprawnie pełen proces zakupu mieszkania krok po kroku, objaśniając wszelkie kwestie. Do dyspozycji naszych klientów jest ekspert finansowy, który pomoże sprawdzić zdolność kredytową oraz objaśni, jak skorzystać z programu „Mieszkanie bez wkładu” – podkreśla Marek Smogór, reprezentujący Quadro Development. Przed spotkaniem w biurze dewelopera, warto wspomnieć o chęci konsultacji ze wspomnianym ekspertem finansowym i w jednym terminie załatwić wszelkie formalności, łącznie ze sprawdzeniem zdolności kredytowej. Ponadto, niedaleko biura przy ulicy Głównej w Poznaniu jest też budowa, więc można zobaczyć postępy prac budowlanych.
Współpraca klienta z deweloperem nie musi kończyć na zakupie mieszkania w standardzie „do wykończenia”. Może być znacznie szersza. - Aktualnie realizujemy mieszkania na osiedlu Rodzinne Podolany oraz domy w inwestycji Nowy Gruszczyn. Jako biuro sprzedaży, stale wymieniamy się spostrzeżeniami z działem projektowym i bardzo dobrze znamy inwestycje. Pozwala to doradzić klientom w zmianach lokatorskich, czy pracach wykończeniowych. Razem z partnerem, RedNet Dom, proponujemy wykończenie „pod klucz”, służąc radą i gwarancją wykonawcy – tłumaczy Katarzyna Wyszyńska z biura Sky Investments.
- Planując inwestycję, wiedzieliśmy, że klienci będą poszukiwać miejsca docelowego dla rodziny. Służymy doradztwem na każdym etapie zakupu nieruchomości, chcemy, by po prostu dobrze się mieszkało na Osiedlu Przy Jeziorach. Dlatego oferujemy szeroki pakiet opcji dodatkowych, dotyczących wnętrza domu i otoczenia w obrębie działki. Zapraszamy, z chęcią odpowiemy na każde pytanie klientów. Współpraca z nabywcą to jeden z wyróżników naszej firmy na rynku deweloperskim – zastrzega Tomasz Pietrzyński z firmy More Place.
Otwartość na różne grupy klientów
Dobrze, kiedy oferta dewelopera jest elastyczna, tj. pozwala odpowiedzieć na potrzeby różnych grup klientów. - Scandic Park proponuje kameralne, jak i przestronne domy parterowe z fotowoltaiką, ale również w naszej inwestycji Nove Dopiewo Mamy w ofercie lokale mieszkalne na parterze, w rozsądnej cenie od 5600 zł brutto /mkw., a jednocześnie z własnym ogrodem i tarasem - zauważa Justyna Wiśniewska, reprezentująca firmę Scandic Park.
- W ofercie KDM Deweloper klient może wyszukać mieszkanie lub dom w Wielkopolsce w kilku lokalizacjach – mówi Marcin Ostojski z KDM Deweloper. Dużą popularnością cieszy się zwłaszcza Osiedle Poznań Malarska, gdzie można zakupić mieszkanie kameralne, jak i takie o powierzchni 150 mkw. Zarówno te mniejsze, jak i większe metraże znikają, rezerwowane przez klientów, co potwierdza, że warto otwierać się na potrzeby różnych grup docelowych.
Sympatię klientów zdobędzie deweloper nie tylko wzorowo realizując inwestycję i proces sprzedaży. Dużą wagę przywiązuje się w branży do działań z zakresu CSR, a także do współpracy ze społecznością lokalną. Bo budować to jedno, a zmieniać świat, zaczynając od własnego otoczenia to drugie. O tym, że ufamy ludziom, którzy – pisząc najprościej – czynią dobro, nie trzeba nikogo przekonywać. Społeczna odpowiedzialność biznesu uwzględnia różne grupy: od klientów, społeczność lokalną, samorząd, aż po instytucje oraz urzędy.
Marka dewelopera nie tworzy się sama. To wiele lat solidnej, rzetelnej pracy, w której priorytetem jest coś więcej, niż sprzedaż lokali mieszkalnych. Rozumiejąc tę ideę i tak działając każdego dnia, firma będzie mieć wielu klientów z polecenia, którzy poznali pozytywną opinię.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.