Mennica Legacy Tower na ostatniej prostej!
Mennica Legacy Tower to inwestycja biurowa realizowana przez Golub GetHouse i Mennicę Polską S.A. przy skrzyżowaniu ulic Prostej i Żelaznej na warszawskiej Woli. Kompleks o powierzchni 65 630 m kw. tworzy 140- metrowa Wieża i sąsiadujący z nią 43-metrowy Budynek Zachodni.
Budynek Zachodni Mennica Legacy Tower został oddany do użytkowania w listopadzie 2019 roku. Jego wyłącznym najemcą jest światowy lider powierzchni coworkingowej WeWork, który dotychczas wynajął swoim klientom 80% powierzchni dostępnej w budynku. Biura WeWork w Mennica Legacy Tower są największą „elastyczną powierzchnią” do wynajęcia w całej Europie Środkowo-Wschodniej.
Ostatnim etapem realizacji inwestycji będzie przekazanie najemcom powierzchni 140-metrowej Wieży, które zaplanowane zostało na jesień 2020 roku. Aktualnie wykonywane są prace wykończeniowe (fit-out) na powierzchni biurowej głównego najemcy budynku – mBank, który na swoją nową główną siedzibę wynajął 45.600 m kw. Na terenie obiektu trwają także prace wykończeniowe w całkowicie przeszklonym 12-metrowym lobby głównym, w którym znajdzie się m.in. 9-metrowa ściana wodna, umiejscowiona tuż za recepcją. Prestiż tej przestrzeni podkreślają m.in. zastosowane szlachetne okładziny kamienne.
Równolegle prowadzone są prace związane z zagospodarowaniem pasażu miejskiego przed i pomiędzy budynkami kompleksu, który w zdecydowanej większości został już oddany do użytkowania wraz z Budynkiem Zachodnim. W przestrzeniach otaczających Mennica Legacy Tower zostały posadzone m. in. starannie wyselekcjonowane drzewa z gatunku Liquidambar styraciflua (Ambrowiec balsamiczny). Ich wysokość wynosi ok. 8-9 m, a szerokość korony sięga 4 m. Drzewa przetransportowano do Polski prosto ze szkółki w Anglii. W otoczeniu kompleksu prowadzone są także prace związane z przygotowaniem nowego fragmentu ulicy Waliców (pomiędzy ulicami Prostą a Pereca), który zostanie oddany do użytkowania wraz z całą inwestycją na jesieni 2020 r.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.