Komunikaty PR

Mindspace - badanie dobrostanu członków społeczności

2023-09-27  |  10:02
Biuro prasowe
Do pobrania Mindspace ( 0.04 MB )

Mindspace, globalny dostawca elastycznych przestrzeni do pracy, zaprezentował wyniki przeprowadzonej ostatnio ankiety wśród pracowników z różnych branż na całym świecie dotyczącej zmiany w  postrzeganiu miejsca pracy. Z raportu dotyczącego dobrostanu pracowników (Employee Wellbeing Data Report) wynika, że aż 9 na 10 pracowników uważa udogodnienia i rozwiązania wspierające dobrostan za niezwykle istotne podczas wyboru miejsca pracy, a 82% ankietowanych oczekuje, że ich pracodawca będzie podejmował działania na rzecz zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.

Trend polegający na „cichej rezygnacji” (quiet quitting) jest w odwrocie, rośnie z kolei presja związana z powrotem do biura. Badanie Mindspace sugeruje, że podejście do miejsca pracy i zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wciąż się zmienia – większość pracowników kładzie szczególny nacisk na zdrowie psychiczne i fizyczne oraz ogólny dobrostan. Dobrostan pracowników stał się kluczowym aspektem mającym wpływ na ich wydajność i chęć pozostania w danym miejscu pracy,. To oznacza, że jeśli pracodawcy  chcą pozostać konkurencyjni, muszą wziąć ten aspekt pod uwagę.

W raporcie omówiono ponadto najbardziej skuteczne sposoby, na które według pracowników pracodawcy muszą zwrócić uwagę, chcąc wspierać ich ogólny dobrostan. 43% ankietowanych uznało, że największy wpływ na ich dobrostan mają elastyczne godziny pracy. Inne wymienione wskazówki to między innymi możliwość pracy z różnych miejsc (21%), bezpłatne, zdrowe posiłki (24%), więcej dni urlopowych (33%), szeroka oferta ubezpieczenia zdrowotnego (16%) oraz takie udogodnienia jak siłownie w miejscu pracy. 

Na pytania dotyczące negatywnych skutków pracy w miejscu, gdzie dobrostan pracowników nie jest uwzględniany, 25% uczestników badania odpowiedziało, że takie środowisko niekorzystnie wpływa na ich chęć do pozostania u danego pracodawcy – połowa respondentów (50%) stwierdziła, że w takiej firmie najbardziej ucierpi motywacja pracowników, a tuż za nią wydajność (48%) oraz kreatywność (28%). 

Celem badania było pokazanie aktualnego nastawienia pracowników na całym świecie wobec oferowanych przez pracodawców rozwiązań wspierających dobrostan, znaczącej roli pracodawcy w zapewnianiu dobrostanu swojemu zespołowi i zobrazowanie, jak istotny jest ten fakt w wyborze nowej pracy lub podejmowaniu decyzji o pozostaniu w obecnym miejscu pracy, a także konkretnych sposobów wspierania przez pracodawców dobrostanu pracowników.

“Teraz, kiedy zarówno korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa coraz częściej zachęcają pracowników do powrotu do biur, nadszedł najlepszy moment, aby pracodawcy przemyśleli przyszłe strategie pracy. W mojej ocenie powinny one zakładać elastyczne podejście obejmujące godziny pracy i miejsce, z którego będzie można pracować, oraz kłaść większy nacisk na udogodnienia wspierające dobrostan pracowników” – powiedział Dan Zakai, CEO
i współzałożyciel Mindspace. „Nasze ostatnie badanie sugeruje, że pracodawcy wypracowują szersze podejście do miejsca pracy z uwagi na rosnące oczekiwania w zakresie pracy hybrydowej, udogodnień wspierających zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz rozszerzonej ochrony ubezpieczeniowej. Przedsiębiorstwa, które wierzą w powrót do biur i pragną zatrzymać u siebie najbardziej wykwalifikowaną kadrę, muszą wybiegać myślami w przyszłość i mieć świadomość, że udogodnienia dostępne w miejscu pracy nie są luksusem, a koniecznością, dzięki której pracownicy będą mogli zadbać o swój dobrostan, przestaną rozważać zmianę pracodawcy, i w efekcie przyczynią się do jeszcze lepszych wyników firmy”.

Ankieta powstała w wyniku rozmów z 2 000 pracowników biurowych przeprowadzonych przez Mindspace w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Polsce, Rumunii i Izraelu. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów
Nieruchomości Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-07-24 | 08:00

Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Niewiele czasu pozostało, by skorzystać z lipcowej promocji Grupy Murapol, w ramach której deweloper postawił do dyspozycji klientów 260 mieszkań i apartamentów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.