Mindspace - badanie dobrostanu członków społeczności
Mindspace, globalny dostawca elastycznych przestrzeni do pracy, zaprezentował wyniki przeprowadzonej ostatnio ankiety wśród pracowników z różnych branż na całym świecie dotyczącej zmiany w postrzeganiu miejsca pracy. Z raportu dotyczącego dobrostanu pracowników (Employee Wellbeing Data Report) wynika, że aż 9 na 10 pracowników uważa udogodnienia i rozwiązania wspierające dobrostan za niezwykle istotne podczas wyboru miejsca pracy, a 82% ankietowanych oczekuje, że ich pracodawca będzie podejmował działania na rzecz zachowania równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
Trend polegający na „cichej rezygnacji” (quiet quitting) jest w odwrocie, rośnie z kolei presja związana z powrotem do biura. Badanie Mindspace sugeruje, że podejście do miejsca pracy i zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wciąż się zmienia – większość pracowników kładzie szczególny nacisk na zdrowie psychiczne i fizyczne oraz ogólny dobrostan. Dobrostan pracowników stał się kluczowym aspektem mającym wpływ na ich wydajność i chęć pozostania w danym miejscu pracy,. To oznacza, że jeśli pracodawcy chcą pozostać konkurencyjni, muszą wziąć ten aspekt pod uwagę.
W raporcie omówiono ponadto najbardziej skuteczne sposoby, na które według pracowników pracodawcy muszą zwrócić uwagę, chcąc wspierać ich ogólny dobrostan. 43% ankietowanych uznało, że największy wpływ na ich dobrostan mają elastyczne godziny pracy. Inne wymienione wskazówki to między innymi możliwość pracy z różnych miejsc (21%), bezpłatne, zdrowe posiłki (24%), więcej dni urlopowych (33%), szeroka oferta ubezpieczenia zdrowotnego (16%) oraz takie udogodnienia jak siłownie w miejscu pracy.
Na pytania dotyczące negatywnych skutków pracy w miejscu, gdzie dobrostan pracowników nie jest uwzględniany, 25% uczestników badania odpowiedziało, że takie środowisko niekorzystnie wpływa na ich chęć do pozostania u danego pracodawcy – połowa respondentów (50%) stwierdziła, że w takiej firmie najbardziej ucierpi motywacja pracowników, a tuż za nią wydajność (48%) oraz kreatywność (28%).
Celem badania było pokazanie aktualnego nastawienia pracowników na całym świecie wobec oferowanych przez pracodawców rozwiązań wspierających dobrostan, znaczącej roli pracodawcy w zapewnianiu dobrostanu swojemu zespołowi i zobrazowanie, jak istotny jest ten fakt w wyborze nowej pracy lub podejmowaniu decyzji o pozostaniu w obecnym miejscu pracy, a także konkretnych sposobów wspierania przez pracodawców dobrostanu pracowników.
“Teraz, kiedy zarówno korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa coraz częściej zachęcają pracowników do powrotu do biur, nadszedł najlepszy moment, aby pracodawcy przemyśleli przyszłe strategie pracy. W mojej ocenie powinny one zakładać elastyczne podejście obejmujące godziny pracy i miejsce, z którego będzie można pracować, oraz kłaść większy nacisk na udogodnienia wspierające dobrostan pracowników” – powiedział Dan Zakai, CEO
i współzałożyciel Mindspace. „Nasze ostatnie badanie sugeruje, że pracodawcy wypracowują szersze podejście do miejsca pracy z uwagi na rosnące oczekiwania w zakresie pracy hybrydowej, udogodnień wspierających zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz rozszerzonej ochrony ubezpieczeniowej. Przedsiębiorstwa, które wierzą w powrót do biur i pragną zatrzymać u siebie najbardziej wykwalifikowaną kadrę, muszą wybiegać myślami w przyszłość i mieć świadomość, że udogodnienia dostępne w miejscu pracy nie są luksusem, a koniecznością, dzięki której pracownicy będą mogli zadbać o swój dobrostan, przestaną rozważać zmianę pracodawcy, i w efekcie przyczynią się do jeszcze lepszych wyników firmy”.
Ankieta powstała w wyniku rozmów z 2 000 pracowników biurowych przeprowadzonych przez Mindspace w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Polsce, Rumunii i Izraelu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.