Komunikaty PR

Mindspace pozyskał 72 mln dolarów od inwestorów instytucjonalnych

2021-11-24  |  15:00
Biuro prasowe
  • Dan Zakai, współzałożyciel i prezes Mindspace: „Dynamika wzrostu Mindspace jest imponująca, odnotowujemy wysoki popyt we wszystkich lokalizacjach”
  • Oddziały Mindspace są niemal całkowicie zajęte
  • Celem inwestycji prowadzonej przez Harel Insurance Investments i More Provident Funds jest ekspansja firmy w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu

 

Mindspace, globalny dostawca elastycznych przestrzeni biurowych, pozyskał finansowanie w wysokości 72 milionów dolarów. Celem rundy inwestycyjnej jest wsparcie dalszego rozwoju spółki i jej ekspansji na rynkach w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu. Runda została przeprowadzona przez Harel Insurance Investments and Financial Services Ltd., More Provident Funds, Arkin Holdings oraz dotychczasowych inwestorów. Wśród nich są: Yoav Harlap, Kobi Rogovin oraz Globalworth (GWI: LSE).

 

Mindspace, spółka założona w 2014 roku przez Dana Zakai i Yotama Alroy, posiada obecnie 32 oddziały w 17 miastach w 7 krajach, rozmieszczone na powierzchni 100 000 metrów kwadratowych (ponad 1 mln stóp kwadratowych). Tylko w ciągu ostatniego roku Mindspace otworzył nowe oddziały w Londynie, Tel Awiwie, Filadelfii oraz nową lokalizację w modelu Hub and Spoke poza Tel Awiwem, w Yakum. Mindspace obsługuje firmy o zróżnicowanym profilu działalności; około 41% to duże przedsiębiorstwa i korporacje, a 38% to małe i średnie firmy. Klienci Mindspace to głównie firmy z sektora technologicznego, finansowego i usługowego. Wśród byłych i obecnych klientów Mindspace znajdują się m.in. takie firmy jak Microsoft, Samsung, Playtika, Taboola, Yahoo!, Expedia czy GoPro.

 

W sytuacji kryzysowej, jaka dotknęła większość branż związanych z nieruchomościami komercyjnymi w wyniku pandemii COVID-19, rynek powierzchni biurowych typu flex nadal się rozwijał. Wszystkie prognozy przewidują przyspieszony rozwój tej branży  - do 2030 r. jej udział w rynku nieruchomości komercyjnych przekroczy 30%, przy czym  obecnie wynosi 5%. Jak wynika z ostatnich badań przeprowadzonych przez CBRE, w ciągu dwóch lat 43% najemców przeznaczy od 10 do 50% swojego portfela na powierzchnie elastyczne, a17% najemców -  ponad 50%.

 

”Mindspace odnotowuje imponującą dynamikę wzrostu i wysoki popyt we wszystkich lokalizacjach” – potwierdza Dan Zakai, współzałożyciel i prezes Mindspace. „Z powodzeniem stawiliśmy czoła wielu wyzwaniom związanym z pandemią COVID-19. Aktualnie nasze lokalizacje są niemal całkowicie wynajęte, a obecnie realizowana inwestycja przez Harel Insurance i More Provident Funds ma na celu zaspokojenie rosnącego popytu na rynku oraz otwarcie nowych lokalizacji w oparciu o umowy o zarządzanie z właścicielami nieruchomości na całym świecie” – dodaje Zakai. „Mindspace nie jest kolejną firmą z branży nieruchomości, która wynajmuje wyłącznie biura. Stawiamy na silne relacje z klientami i strategiczne partnerstwo z właścicielami nieruchomości. Zauważyliśmy, że przy wyborze przestrzeni biurowych nasi klienci zwracają dużą uwagę na takie zalety jak: centralna lokalizacja, unikalny design i obsługa na najwyższym poziomie. Oczekujemy dalszego przyspieszonego wzrostu w 2022 roku, a jednocześnie będziemy kontynuowali tworzenie znaczącej wartości dodanej dla naszych licznych klientów” – podkreśla Zakai.

 

Mindspace oferuje biura zaprojektowane w bardzo przemyślany sposób - są to pomieszczenia luksusowe, pięknie zaaranżowane, z w pełni wyposażonymi kuchniami i salami konferencyjnymi, a także unikalną społecznością wiodących przedsiębiorców, ludzi biznesu
i firm o ugruntowanej pozycji. Mindspace pozwala na większą elastyczność, oferuje umowy krótkoterminowe, a co za tym idzie – niższe ryzyko finansowe, czyli optymalne rozwiązanie w czasach spowolnienia gospodarczego. Te właśnie korzyści tłumaczą globalny wzrost popytu na powierzchnie typu flex i wynikające z niego optymistyczne prognozy analityków branżowych.

 

W 2021 roku Mindspace zanotował znaczące ożywienie - poziom obłożenia sprzed pandemii COVID-19, tj. z początku 2020 roku, a nawet go przekroczył, osiągając ponad 95% obłożenia w Izraelu i Niemczech. Tak wysoki poziom obłożenia nie jest jednak wynikiem obniżenia cen, które pozostały na poziomie sprzed pandemii.

 

W ciągu ostatnich dwóch lat Mindspace podpisał sześć umów o zarządzanie z właścicielami nieruchomości w Europie, Izraelu i Stanach Zjednoczonych, w tym w związku z niedawnymi otwarciami przestrzeni w Izraelu i Filadelfii. Umowa o zarządzanie, inspirowana branżą hotelarską, jest modelem, który na całym świecie zyskuje coraz większą popularność i uznanie. Ta innowacyjna koncepcja zakłada partnerstwo pomiędzy wynajmującym a operatorem powierzchni typu flex, co pozwala na zwiększenie rentowności i elastyczności dla wynajmującego, a jednocześnie stanowi właściwą odpowiedź na obecną sytuację na rynku.

 

Wcześniej, w marcu 2021 roku, Mindspace wprowadził na rynek model „Hybrid”, nową ofertę rozwiązań biurowych na żądanie dla firm i osób pracujących w modelu hybrydowym, łączącym pracę w domu i w biurze. Od kilku lat obserwuje się wzrost zainteresowania rozwiązaniami hybrydowymi, a wybuch pandemii tylko przyspieszył ten proces. W Mindspace zauważalny jest wzrost trendu hybrydowego. Liczba tymczasowych umów na żądanie wzrosła prawie trzykrotnie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, przed pandemią COVID-19.

 

W ramach innowacyjnego modelu rozwoju Mindspace oraz aktualnego trendu na powierzchnie typu flex centralne miejsce zajmuje doświadczenie najemcy. Doświadczenie to obejmuje wrażenia klienta od jego pierwszego spotkania z przestrzenią biurową, poprzez korzystanie z niej i różnych usług, które oferuje, aż do zakończenia dnia pracy w biurze. Doświadczeniu najemcy towarzyszą innowacje technologiczne, takie jak aplikacje, spostrzeżenia oparte na danych i spersonalizowane działania, które umożliwiają rozszerzenie usług i korzyści na kolejnych najemców w budynkach.

 

Sami Babkov, zastępca prezesa i dyrektor ds. technologii informacyjnych w Harel Insurance Investments and Financial Services, Ltd. komentuje: „Jesteśmy dumni, że możemy przewodzić obecnej rundzie inwestycyjnej z łącznym finansowaniem w wysokości 30 milionów dolarów. Inwestycja ta jest wyrazem zaufania do modelu elastycznych przestrzeni do pracy w kontekście wpływu pandemii COVID-19 na rynek biurowy, a także dowodem zaufania do doświadczonego i profesjonalnego zespołu zarządzającego Mindspace. Dzięki temu jesteśmy w stanie zdywersyfikować i udoskonalić nasze inwestycje w nieruchomości oraz spełniać oczekiwania klientów korzystających z usług działu inwestycyjnego Harel”.

 

„Naszym zdaniem Mindspace wprowadza na rynek ciekawy model – zarówno pod względem ekonomicznym, jak i wartości, którą wnosi dla swoich klientów” – mówi Ori Keren, dyrektor ds. technologii informacyjnych w More Provident Funds. „W krótkim czasie firma zdołała stworzyć nowe standardy na rynku, zbudować wysoki poziom lojalności wśród swoich klientów i odnotowuje stały wzrost”.

 

Podczas transakcji rolę bankiera inwestycyjnego pełnił Barak Capital Underwriting, Ltd.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa

Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.

Problemy społeczne

60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.

Infrastruktura

Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.