Murapol wyemitował obligacje o wartości 150 mln zł
Grupa Kapitałowa Murapol, jeden z największych i najbardziej doświadczonych deweloperów mieszkaniowych w Polsce, wyemitowała obligacje o łącznej wartości nominalnej 150 mln zł. Obligacje są oprocentowane według zmiennej stopy procentowej wynoszącej WIBOR 3M powiększony o marżę w wysokości 4% w skali roku. Dzień wykupu obligacji będzie przypadał na 28 maja 2027 r.
W ubiegłym roku miał miejsce debiut naszej spółki na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Pierwsze miesiące naszej obecności na krajowej giełdzie oceniamy bardzo pozytywnie i dalej chcemy być aktywnym uczestnikiem naszego rynku kapitałowego. M.in. z tego względu zdecydowaliśmy się na przygotowanie nowej emisji obligacji skierowanej do inwestorów instytucjonalnych, którą zamierzamy wprowadzić na rynek Catalyst. Cieszymy się, że program emisji obligacji zyskał spore zainteresowanie na rynku. Tym samym, po raz kolejny otrzymaliśmy potwierdzenie, że inwestorzy doceniają wysokie kompetencje, wieloletnie doświadczenie naszej firmy i jej sprawdzony model biznesowy. To również kolejny pozytywny impuls do dalszej pracy i realizacji ambitnych założeń, jakie stawia sobie Murapol na najbliższe lata – mówi Nikodem Iskra, Prezes Zarządu Murapol S.A.
Emisja objęła 1,5 tys. sztuk niezabezpieczonych obligacji zwykłych na okaziciela serii 1/2024 o wartości nominalnej 100 tys. zł każda i łącznej wartości nominalnej wynoszącej 150 mln zł. Obligacje są oprocentowane według zmiennej stopy procentowej wynoszącej WIBOR 3M powiększony o marżę w wysokości 4% w skali roku. Dzień wykupu obligacji będzie przypadał na 28 maja 2027 r. Organizatorami emisji byli Bank Pekao S.A., IPOPEMA Securities S.A. oraz Santander Bank Polska S.A, a funkcję agenta emisji pełniła IPOPEMA Securities S.A.
Dobre wyniki i perspektywy
W I kwartale 2024 r. Grupa Murapol zanotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 327,2 mln zł oraz zysk netto na poziomie 61,1 mln zł. Mocne strony biznesowe Grupy, jej bogate doświadczenie oraz silna pozycja na rynku, tworzą też solidną podstawę do osiągania dobrych wyników w kolejnych okresach.
Wyemitowaliśmy trzyletnie, niezabezpieczone obligacje z marżą na poziomie 4%. Skala biznesu Grupy Murapol, transparentny ład korporacyjny wsparty silną strukturą akcjonariatu, w połączniu z ambitną i spójnie realizowaną strategią zyskały uznanie inwestorów, a proces zamknięcia inauguracyjnej emisji w ramach zaplanowanej kwoty 150 mln zł, wymagał redukcji złożonych zapisów. Tym samym osiągnęliśmy zakładane cele Grupy Murapol w zakresie dywersyfikacji źródeł finansowania oraz zapadalności zewnętrznego zadłużenia, a przy tym zabezpieczyliśmy płynność potrzebną do skutecznego odnawiania banku ziemi, dalszej skalowalności biznesu oraz konsekwentnej realizacji zadeklarowanej polityki dywidendowej. Dziękujemy konsorcjum IPOPEMA Securities S.A., Bank Pekao S.A. oraz Santander Bank Polska S.A. za profesjonalne wsparcie w realizacji inauguracyjnej emisji, licząc na dalszą efektywną kooperację w ramach programu obejmującego emisje obligacji do łącznej kwoty 500 mln zł. – mówi Przemysław Kromer, CFO Grupy Murapol.
Grupa na koniec I kwartału dysponowała aktywnym bankiem ziemi pod budowę blisko 20,4 tys. lokali w 16 miastach. Mieszkania oferowane przez Grupę Murapol są przystępne cenowo i dostępne dla najszerszej grupy potencjalnych klientów w Polsce. Silną stroną oferty Grupy są optymalne metraże i rozkłady mieszkań, a także ich atrakcyjne lokalizacje – nie tylko w aglomeracjach, ale także w miastach regionalnych, w większości obsługiwanych przez własną sieć sprzedaży.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.