Murapol z większą ofertą nowych mieszkań w Gliwicach
Pula lokali w realizowanym przez Grupę Murapol gliwickim projekcie Murapol Osiedle Parkowe została powiększona o 96 mieszkań aktualnie wprowadzonych do sprzedaży. Wszystkie lokale w ramach obecnie komercjalizowanego etapu inwestycji wyposażone zostaną w pakiet antysmogowy oraz opcję smart home pozwalającą, m.in. na zdalne sterowanie mediami w mieszkaniach i oszczędności w ich eksploatacji.
Gliwicka oferta to część „projektu1000”, w ramach którego Grupa Murapol postawiła do dyspozycji klientów ponad tysiąc mieszkań w siedmiu projektach nieruchomościowych w sześciu miastach w Polsce.
Murapol Osiedle Parkowe to inwestycja realizowana przy ul. Kozielskiej, w dzielnicy Wojska Polskiego, w zielonym otoczeniu parków Szwajcaria i Starokozielskiego, zaledwie 5 minut od centrum miasta. W ramach trzeciego etapu projektu do komercjalizacji trafiło obecnie 96 lokali mieszkalnych zaplanowanych w 7-kondygnacyjnym budynku z podziemną halą garażową. Postawione do dyspozycji klientów mieszkania to kawalerki oraz lokale 2-, 3- i 4- pokojowe w najpopularniejszych układach i metrażach, od 25 do 58 mkw. Dla poszukujących większych lokali przewidziana została możliwość ich łączenia. Wszystkie mieszkania na parterze wyposażone zostaną w komfortowe, zielone ogródki, dzięki którym mieszkańcy zyskają dodatkową przestrzeń wypoczynkową, a lokale na wyższych kondygnacjach w przestronne i wygodne balkony lub tarasy. Teren wokół inwestycji zostanie zagospodarowany specjalnie wyselekcjonowaną roślinnością oraz elementami małej architektury.
Dla komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców wprowadzone do sprzedaży lokale zostaną wyposażone w pakiet antysmogowy oraz opcję innowacyjnych rozwiązań smart home dających możliwość zdalnego sterowania za pomocą smartfonu lub tabletu mediami oraz urządzeniami zapewniającymi bezpieczeństwo mieszkania oraz znaczne oszczędności w jego eksploatacji.
Rozpoczęcie prac budowlanych, zgodnie z aktualnym harmonogramem, nastąpi w pierwszym kwartale 2020 roku, zaś przekazanie mieszkań ich nabywcom przewidziane zostało na pierwszy kwartał kolejnego roku.
- Obecność specjalnej strefy ekonomicznej, duża liczba inwestycji, znacząco niższa od średniej krajowej stopa bezrobocia oraz dogodna komunikacja z miastami konurbacji i pozostałymi regionami kraju to przesłanki wpływające na zadowolenie mieszkańców Gliwic z miejsca zamieszkania. To także argument dla Grupy Murapol, by realizować inwestycje w mieście, w którym żyje się dobrze. To zapewnia zainteresowanie lokalami mieszkalnymi tworząc atrakcyjny rynek do działalności dla firm deweloperskich - mówi Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol SA. – Cisza, spokój oraz sąsiedztwo terenów zielonych i rekreacyjnych to atuty miasta, które doceniają coraz bardziej mieszkańcy dużych ośrodków, poszukujący miejsca do życia właśnie w takich lokalizacjach, z dala od biznesowego i pełnego gwaru centrum Katowic. – dodaje Nikodem Iskra
Murapol Osiedle Parkowe to pierwszy projekt Spółki realizowany w Gliwicach. Dotychczas w ramach inwestycji Grupa zaoferowała 378 lokali mieszkalnych, z czego 96 mieszkań z pierwszego etapu projektu otrzymało już decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Docelowo inwestycja przy ul. Kozielskiej obejmie 7 budynków, w których zrealizowane zostaną 662 lokale mieszkalne.
Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii
„Równość murowana” – nowa kampania społeczna Eiffage
Symboliczne drzewo zasadzono na terenie przyszłej inwestycji F.S.O. PARK
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.