Komunikaty PR

Nowe Bielawy zazieleniły się. Pomogli toruńscy uczniowie

2023-09-28  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Do pobrania doc ( 0.07 MB )

Centra handlowe coraz świadomiej podchodzą do rozwoju swojego otoczenia. Najlepszym tego przykładem są toruńskie Nowe Bielawy, które przy dwóch niedawno otwartych parkach handlowych, posadziły właśnie nowe drzewa.

We wkopaniu sześciu sadzonek klonu pospolitego pomogło 70 uczniów z klas 2-3 ze Szkoły Podstawowej nr 14 im. Błękitnej Armii i Szkoły Podstawowej nr 18 oraz z Zespołu Szkół nr 19 w Toruniu.

Sama akcja sadzenia drzew, która odbyła się pod czujnym okiem ogrodników, stała się dla dzieci okazją do praktycznej lekcji ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Tym bardziej, że wydarzenie było częścią większego eko-projektu.

Jego celem, oprócz edukacji dzieci i młodzieży, było wzbogacenie drzewostanu w okolicy kompleksu handlowego oraz stworzenie ekosystemu przyjaznego owadom i ptakom. Z myślą o tych ostatnich wśród roślin pojawiło się też sześć specjalnych poidełek na wodę.

Dzięki nim ptaki przez cały rok, a zwłaszcza latem, będą miały dostęp do wody. Całości towarzyszyły
też warsztaty dla dzieci, jakie przygotowano ze Stowarzyszeniem Tilia z Torunia. W ich trakcie, poprzez zabawę, dzieci dowiedziały się więcej m.in. o roli jaką pełnią drzewa w ekosystemie.

– Edukacja ekologiczna lokalnej społeczności, w tym najmłodszych pokoleń, jest dziś jednym z naszych społecznych priorytetów. Już od blisko 3 lat za sprawą projektu „Eco Smart” przypominamy o tym, że każdy z nas może mieć pozytywny wpływ na środowisko. Co więcej, uczymy, jak w praktyce i za sprawą codziennych działań może to wyglądać – mówi Kinga Ginter z CH Nowe Bielawy w Toruniu.

– Najlepszym tego przykładem jest właśnie zrealizowana akcja. Za jej sprawą dzieci nie tylko dowiedziały się o tym, jak ważne dla środowiska są drzewa oraz jak w praktyce wygląda ich sadzenie, ale mogły też uczestniczyć razem z ogrodnikami w pracach, których celem jest stworzenie terenów zielonych przy Nowych Bielawach – dodaje.

Drzewa i krzewy przy parkach handlowych to jednak nie jedyny ekoakcent, który się tu ostatnio pojawił. Przy budynkach ustawiono też nową wiatę z miejscami postojowymi dla rowerów. Ma to być zachęta do tego, aby na codzienne zakupy wybierać się jednośladem.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.