Nowe świetliki modułowe VELUX Commercial wykorzystane w budynku CM
CM Byg, renomowana duńska firma z branży stolarskiej, ogłosiła zakończenie realizacji swojego najnowszego projektu - imponującego budynku, który nie tylko spełnia cele firmy i zapewnia jej niezbędną przestrzeń, ale poprzez zastosowane rozwiązania podkreśla jej zaangażowanie w zrównoważony rozwój. W projekcie wykorzystano świetliki modułowe od VELUX Commercial.
Wizja firmy obejmowała stworzenie przestrzeni, która będzie przyjazna i zrównoważona - jednym z elementów była także poprawa jakości powietrza wewnątrz budynku, co sprzyja dobremu samopoczuciu, koncentracji i produktywności pracowników. Aby osiągnąć te cele, zastosowano innowacyjne rozwiązania, w tym lekkie konstrukcje, panele słoneczne, pompy ciepła oraz zapewniono dostęp do naturalnego światła i wentylacji.
Modułowe świetliki dachowe VELUX Commercial stanowią kluczowy element projektu, dostarczając nie tylko obfitości światła dziennego, ale także świeżego powietrza w różnych częściach budynku, takich jak biura i recepcja. Te elementy, dostosowane do indywidualnych wymagań projektowych, zapewniają elegancki wygląd i komfortowe środowisko wewnętrzne. W tym projekcie zastosowano osiem okien do dachów płaskich Monolight w dwóch różnych rozmiarach - 2260x1115 mm i 1115x1115 mm. Zostały one wzbogacone o czujnik deszczu, który pozwala na automatyczne zamykanie świetlików w przypadku pojawianie się opadów oraz moduł sterowania io-homecontrol. Płaskie szklane moduły pozwalają nakierować światło do konkretnych obszarów - użyto je w różnych częściach budynku, w tym na recepcji i w biurach. Modułowe okna do dachów płaskich przyśpieszyły proces montażu i tym samym pozwoliły na trzymanie się rygorystycznego harmonogramu realizacji.
Użycie przy tym projekcie świetlików modułowych VELUX Commercial jest dowodem na to, że są one doskonałe do użycia w ekologicznych praktykach budowlanych, a przy ich pomocy można stworzyć przyjazne dla pracowników przestrzenie robocze.
#nowehistorie w relacjach pomiędzy inwestorami, a służbami konserwatorskimi
Z jakimi problemami borykają się właściciele podczas wykańczania mieszkania
Popyt na komfortowe przestrzenie dla studentów wciąż rośnie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.