Komunikaty PR

Nowi przedsiębiorcy w zarządzie Polskiej Organizacji Franczyzodawców

2022-08-03  |  01:00
Biuro prasowe

Polska Organizacja Franczyzodawców, największe i najbardziej prestiżowe stowarzyszenie non profit skupiające biznesy franczyzowe, powiększyło swój zarząd z 5 do 9 osób. Jak mówi prezeska POF, Monika Dąbrowska chodzi o to, by reprezentacja przedsiębiorców była jak najbardziej pełna i różnorodna, odpowiadała sytuacji na rynku i zapewniała rozwój sektora.


POF to organizacja, do której wypada należeć. Od lat podejmuje oddolne działania na rzecz uregulowania tego działu gospodarki, który dotąd rozwijał się w dość nieskoordynowany sposób. Jednym z ostatnich, ważnych przedsięwzięć POF było opracowanie Kodeksu dobrych praktyk franczyzy. Określa on w sposób jednoznaczny, a zarazem elastyczny podstawowe zasady funkcjonowania franczyz w Polsce, wyprzedzając w tym regulacje przygotowywane przez Ministerstwo Sprawiedliwości.


- Franczyza to sektor szeroki: obejmuje bardzo odmienne branże i przedsiębiorstwa różnej wielkości: od międzynarodowych koncernów po rodzime, nieduże przedsiębiorstwa. Każdy ma inne doświadczenia i problemy. Aby się rozwijać i odpowiadać na wyzwania rynku musimy mieć całościowy ogląd sytuacji i dbać o to, by jednolite zasady obowiązywały wszystkie podmioty. Stąd decyzja o zwiększeniu składu zarządu – mówi Monika Dąbrowska, prezeska POF.


Do nowego zarządu, w drodze głosowania wybrano (alfabetycznie): Pawła Aksamita (Stava), Jacka Biskupa, Monikę Dąbrowską (McDonald's Polska), Annę Gniatkowską (Santander Bank Polska), Rafała Kościuka (Fit Cake), Krzysztofa Łagowskiego (Carrefour), Damiana Ozgę (Perfect Look Clinic), Arkadiusza Słodkowskiego (PROFIT system) i Mirosława Szawerdo (ITM Polska).


Na Rafała Kościuka, współwłaściciela sieci Fit Cake, promującej się jako polska „nie-cukiernia”, który po raz pierwszy znalazł się w zarządzie, zagłosowało 31 z 35 członków POF.


- To dla mnie duże wyróżnienie – przyznaje Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake liczącej ponad 50 punktów, która w ostatnich latach odnotowała bardzo szybki progres. – Za swoje zadanie w zarządzie uważam dbanie o transparentność przy prowadzeniu biznesu franczyzowego, a także zmianę sposobu rozwiązywania kwestii spornych. Stoję na stanowisku, że zawsze lepsze efekty przynoszą negocjacje i dialog niż wojna, szczególnie w sytuacjach tak kryzysowych dla gospodarki jak niepokoje na granicach czy inflacja. Chciałbym także przekonać inne sieci, z którymi współpracujemy, do przyjęcia Kodeksu, bo podnosi on wiarygodność całego sektora. Jestem przekonany, że już niedługo logo POF na umowie, będzie znaczyło, że mamy do czynienia z firmą, która gra według jasnych i uczciwych reguł.


Współwłaściciel Fit Cake znalazł się w zarządzie POF także dlatego, że reprezentuje młody, polski biznes. Sieć działa na rynku od 2016 roku i już osiągnęła sukces.


- Jej twórcy zbudowali ją od podstaw i przeszli samodzielnie całą drogę. Ich doświadczenie jest więc bezcenne. Mogą przekazać innym, którzy dopiero zaczynają tworzyć swoje systemy i struktury, jak działać skutecznie, jak unikać błędów i skalować swoje biznesy, by były jak najbardziej efektywne. Reprezentują świeże i bardzo potrzebne spojrzenie na franczyzę – dodaje prezeska POF.


Polska franczyza to aktualnie ponad 1,5 tysiąca formatów i ponad 85 tysięcy przedsiębiorców pracujących w jej ramach, z czego każdy tworzy kolejne miejsca pracy. Jest to więc potężna siła wpływająca na całą gospodarkę. Polski rząd podjął decyzję o wprowadzeniu ustawowych regulacji tego sektora, głównie z uwagi na narastające konflikty między franczyzobiorcami i franczyzodawcami.


- Też dostrzegamy i podejmujemy ten temat. Nie jesteśmy korporacją, tylko organizacją non profit – podkreśla Monika Dąbrowska, prezeska POF. – Nie ma mowy o zrównoważonym biznesie, jeśli nie osiągają z niego korzyści i franczyzodawcy i franczyzobiorcy. Rozwijając struktury naszej organizacji, przyjmując nowych członków, chcemy zwrócić uwagę na to, że obie strony muszą być odpowiedzialne za siebie i rozumieć, że grają do jednej bramki. To nasza misja - promować etyczne systemy franczyzowe, bo tylko takie zapewnią długofalowy rozwój franczyzy w Polsce.


Wyzwania, przed którymi staje środowisko, w tym nowa struktura POF, były omawiane podczas VIII Konferencji Liderów Franczyzy BEST FRANCHISE, która odbyła się w czerwcu w hotelu DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsa.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.