Komunikaty PR

Nowy plac miejski na Białołęce – konkurs na rzeźbę

2024-06-07  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Ruszył konkurs dla studentów kierunków artystycznych uczelni wyższych w Warszawie na projekt formy przestrzennej do Ogrodu Łopianowa, czyli na nowy plac miejski w Warszawie. Zwycięska praca ozdobi skwer, a autorzy trzech najlepszych projektów dostaną nagrodę pieniężną.

Nowy skwer powstaje u zbiegu ulic Łopianowej i Morelowej na warszawskiej Białołęce. Ma być zielony, wręcz leśny – zaplanowano różnorodną zieleń, liczne młode drzewa i ścieżki, do tego rośliny ozdobne, enklawy dla ptaków i owadów zapylających, a także drewniane detale pasujące do okolicy. Nie zabraknie elementów wypoczynkowych i rekreacyjnych o naturalnej formie.

Za powstający plac odpowiada francuski deweloper Bouygues Immobilier Polska, obecny w tej okolicy ze swoimi inwestycjami. – Sztuka to jeden z tych elementów, które chętnie wprowadzamy do naszych projektów. Tym razem stawiamy na sztukę stworzoną przez warszawskich młodych artystów. Liczymy, że studenci wykażą się kreatywnością i nadeślą nam wspaniałe projekty. Niech dodatkową zachętą będzie fakt, że rzeźba, która wygra konkurs, ozdobi centralną część skweru – mówi Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.

Jak wziąć udział w konkursie? Wystarczy stworzyć projekt formy przestrzennej wpisującej się w koncepcję powstającego Ogrodu Łopianowa. Praca powinna nawiązywać do hasła przewodniego „Zieleń i forma” i może być wykonana samodzielnie lub w zespole dwuosobowym. Co ważne, liczy się nie tylko wymiar artystyczny i nawiązania do natury i roślinności, ale także aspekt praktyczny – rzeźba może służyć np. jako ławka. Nie może mieć więcej niż 1,5 m x 1,5 m w podstawie i 2,5 m wysokości, a na jej realizację powinien wystarczyć budżet wynoszący 120 tys. zł.

Propozycje konkursowe należy nadsyłać do 28 czerwca. Zwycięzca zostanie wyłoniony do 30 sierpnia. Szczegółowe wymagania i wytyczne są dostępne w regulaminie konkursu na stronie internetowej organizatora: https://www.bi-polska.pl/poznaj-nas/aktualnosci/konkurs-zielen-i-forma. Autorzy trzech najlepszych projektów otrzymają nagrody pieniężne ufundowane przez Bouygues Immobilier Polska. Pierwsze miejsce to nagroda w wysokości 12 tysięcy złotych, drugie i trzecie to kolejno 7 i 3 tysiące złotych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.