Nowy szef TechFM w SPIE Building Solutions
- Od 1 marca 2020 roku Mariusz Kisiel obejmie stanowisko Dyrektora Operacyjnego działu TechFM w SPIE Building Solutions.
- Będzie zarządzał zespołem liczącym 460 osób, wykonujących zadania związane z techniczną obsługą Facility Management (FM) i pracami serwisowymi w całej Polsce.
- Powierzchnia nieruchomości obsługiwanych przez dział to 7 milionów m2 w 220 budynkach.
Mariusz Kisiel od sierpnia 2018r. był Dyrektorem Działu Serwisów odpowiadając przede wszystkim za integrację jednostek serwisowych po połączeniu firm SPIE Polska oraz AGIS Fire & Security Polska. Teraz w wyniku wakatu na stanowisku szefa działu TechFM zakres jego odpowiedzialności znacznie wzrośnie.
Zespół obsługujący w SPIE Building Solutions zadania Facility Management liczy ponad 460 pracowników zarządzanych przez 7 struktur regionalnych realizujących kontrakty w całej Polsce.
- Dział, który obejmuję, świadczy usługi dla portfela nieruchomości o łącznej powierzchni prawie 7 milionów m2, więc nasz FM-owy zespół jest bardzo duży. Z pewnością zarządzanie tak znaczącą grupą specjalistów to ogromne wyzwanie. Tym bardziej, że z usługami docieramy praktycznie w każdy zakątek Polski, obsługując bardzo zróżnicowane obiekty - biurowce, parki logistyczne, hale produkcyjne, kina czy galerie handlowe - mówi Mariusz Kisiel Dyrektor Operacyjny TechFM SPIE Building Solutions.
Do głównych obowiązków działu należą przeglądy, inspekcje, modernizacje, naprawy wszelkich instalacji i systemów budynkowych. Zespoły w budynkach są wspierane przez serwisy specjalistyczne: gazowy, chłodniczy, niskoprądowy, instalacji gaśniczych i mobilny.
Większość spośród ponad 220 budynków firma obsługuje dzięki dedykowanym zespołom specjalistów, a niektóre z nich, np. kina są utrzymywane dzięki serwisowi mobilnemu, odwiedzającemu obiekty wg ustalonych harmonogramów. Zapisy w umowach precyzyjnie określają też czas dojazdu serwisu w przypadku awarii. W niektórych przypadkach to tylko 2 godziny.
Mariusz Kisiel jest absolwentem Politechniki Warszawskiej z wieloletnim doświadczeniem w zakresie FM. Z tą branżą związany jest od początku 2012 roku. Doświadczenie zdobywał m.in. w Hochtief Facility Management Polska, Elektrobudowie, czy FAST Group. Jego awans to część wewnętrznego programu rozwoju kariery dla managerów SPIE. Pracę w firmie zaczynał jako Młodszy Kierownik Projektów, a swoje kompetencje rozwijał także w ramach doświadczeń międzynarodowej Grupy SPIE.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.