Komunikaty PR

Od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru

2024-02-21  |  10:10
Biuro prasowe

Efektywna ekspansja jest jednym z największych wyzwań każdej firmy o charakterze lokalnym, która dąży do rozwoju i skalowania swojego biznesu. Świadomość czy też wizerunek marki, a nawet pozycja lidera w ujęciu regionalnym nie gwarantuje sukcesu w szerszej skali. Wkroczenie na nowe rynki, a także utrzymanie na nich dotychczasowej konkurencyjności wymaga przemyślanej strategii. Jak przejść ścieżkę od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru?

Personalizacja w ujęciu lokalnym

Dostarczanie projektów o najwyższych standardach jakościowych nie jest dziś wystarczające do wypracowania miana dewelopera pierwszego wyboru – zarówno w danym mieście, jak i w skali kraju. Wymaga ono również utrzymania elastyczności w całym procesie deweloperskim, przede wszystkim w odniesieniu do uwarunkowań lokalnych. Obejmuje to staranność w projektowaniu, dbałość o najmniejsze detale realizacji i konieczność odpowiedniego zrozumienia potrzeb klientów, a następnie ich zaadresowania. Inwestycja powinna spójnie dopełniać zastany krajobraz i tkankę miejską, co nie jest możliwe bez dogłębnego zrozumienia specyfiki danego miasta, osiedla czy też dzielnicy. Nieruchomości powinny być projektowane z szacunkiem do przeszłości i nawiązywać do historycznego charakteru miejsca, aby jego mieszkańcy mieli świadomość dziedzictwa lokalizacji, w której żyją. Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku zapewnia organizacji niezbędne know-how, jednak do ekspansji wiedzę należy pozyskać.

Jak przenieść lokalne obietnice na skalę ogólnopolską?

Podstawą ekspansji jest przeprowadzenie szczegółowej analizy lokalnych rynków nieruchomości. Zrozumienie panujących tam trendów, popytu czy oczekiwań nabywców pozwoli na odpowiednie dostosowanie oferty. Z tego względu kluczową rolę odgrywa zarówno transparentna i obustronna komunikacja z lokalną społecznością, uwzględnienie jej potrzeb już na etapie planowania projektów oraz wsparcie ekspertów ze znajomością specyfiki danej lokalizacji. Efektem takiego podejścia będzie budowanie zaufania i trwałych relacji z nabywcami mieszkań, ekspercki wizerunek, a także potwierdzenie poczucia odpowiedzialności wobec otaczającego świata. Ważne jest także podkreślenie dodatkowych korzyści, które dla lokalnych społeczności przyniesie realizowana inwestycja. Chodzi m.in. o wspieranie sąsiedzkiej integracji, podwyższenie standardu zamieszkiwania, „odczarowanie” dzielnicy lub zmianę jej oblicza oraz zaangażowanie środowiskowe czy społeczne. To działania, które bez wątpienia pomogą zintegrować firmę z najważniejszymi grupami jej interesariuszy.

Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku, w różnych etapach cyklu koniunkturalnego, a następnie analiza specyfiki innych lokalizacji i adaptacja zgromadzonego know-how są fundamentami efektywnej ekspansji. Jako Archicom przeszliśmy drogę od dewelopera lokalnego, lidera rynku wrocławskiego do organizacji o skali ogólnokrajowej. Było to możliwe dzięki przejęciu biznesu mieszkaniowego od Echo Investment. Nie mam wątpliwości, że poza personalizacją w ujęciu lokalnym deweloper powinien spiąć jedną klamrą wszystkie regionalne aktywności. Mam na myśli wyznawane wartości, które są ponadczasowe i niezależne od miejsca. Poczucie odpowiedzialności wobec historycznej tożsamości terenu, środowiska, społeczności czy też wyznaczanie najwyższych standardów zamieszkiwania to nasze wieloletnie priorytety, które znajdują swoje zastosowanie przy każdej realizowanej inwestycji – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.

Przeniesienie lokalnych obietnic na skalę ogólnopolską polega na zbalansowanym podejściu uwzględniającym zarówno kwestie regionalne, jak i wspólne, uniwersalne wartości. Personalizacja projektów oraz głębokie zrozumienie lokalnych kontekstów nie przyniosą należytych efektów bez solidnych fundamentów w postaci nadrzędnej idei dewelopera. W związku z tym zdolności adaptacyjne na podstawie dotychczasowych doświadczeń i dodatkowych analiz pomagają nie tylko w skalowaniu biznesu, ale także wspierają budowę odporności organizacyjnej w obliczu zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.