Komunikaty PR

Od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru

2024-02-21  |  10:10
Biuro prasowe

Efektywna ekspansja jest jednym z największych wyzwań każdej firmy o charakterze lokalnym, która dąży do rozwoju i skalowania swojego biznesu. Świadomość czy też wizerunek marki, a nawet pozycja lidera w ujęciu regionalnym nie gwarantuje sukcesu w szerszej skali. Wkroczenie na nowe rynki, a także utrzymanie na nich dotychczasowej konkurencyjności wymaga przemyślanej strategii. Jak przejść ścieżkę od lokalnej firmy do ogólnopolskiego dewelopera pierwszego wyboru?

Personalizacja w ujęciu lokalnym

Dostarczanie projektów o najwyższych standardach jakościowych nie jest dziś wystarczające do wypracowania miana dewelopera pierwszego wyboru – zarówno w danym mieście, jak i w skali kraju. Wymaga ono również utrzymania elastyczności w całym procesie deweloperskim, przede wszystkim w odniesieniu do uwarunkowań lokalnych. Obejmuje to staranność w projektowaniu, dbałość o najmniejsze detale realizacji i konieczność odpowiedniego zrozumienia potrzeb klientów, a następnie ich zaadresowania. Inwestycja powinna spójnie dopełniać zastany krajobraz i tkankę miejską, co nie jest możliwe bez dogłębnego zrozumienia specyfiki danego miasta, osiedla czy też dzielnicy. Nieruchomości powinny być projektowane z szacunkiem do przeszłości i nawiązywać do historycznego charakteru miejsca, aby jego mieszkańcy mieli świadomość dziedzictwa lokalizacji, w której żyją. Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku zapewnia organizacji niezbędne know-how, jednak do ekspansji wiedzę należy pozyskać.

Jak przenieść lokalne obietnice na skalę ogólnopolską?

Podstawą ekspansji jest przeprowadzenie szczegółowej analizy lokalnych rynków nieruchomości. Zrozumienie panujących tam trendów, popytu czy oczekiwań nabywców pozwoli na odpowiednie dostosowanie oferty. Z tego względu kluczową rolę odgrywa zarówno transparentna i obustronna komunikacja z lokalną społecznością, uwzględnienie jej potrzeb już na etapie planowania projektów oraz wsparcie ekspertów ze znajomością specyfiki danej lokalizacji. Efektem takiego podejścia będzie budowanie zaufania i trwałych relacji z nabywcami mieszkań, ekspercki wizerunek, a także potwierdzenie poczucia odpowiedzialności wobec otaczającego świata. Ważne jest także podkreślenie dodatkowych korzyści, które dla lokalnych społeczności przyniesie realizowana inwestycja. Chodzi m.in. o wspieranie sąsiedzkiej integracji, podwyższenie standardu zamieszkiwania, „odczarowanie” dzielnicy lub zmianę jej oblicza oraz zaangażowanie środowiskowe czy społeczne. To działania, które bez wątpienia pomogą zintegrować firmę z najważniejszymi grupami jej interesariuszy.

Doświadczenie w funkcjonowaniu na danym rynku, w różnych etapach cyklu koniunkturalnego, a następnie analiza specyfiki innych lokalizacji i adaptacja zgromadzonego know-how są fundamentami efektywnej ekspansji. Jako Archicom przeszliśmy drogę od dewelopera lokalnego, lidera rynku wrocławskiego do organizacji o skali ogólnokrajowej. Było to możliwe dzięki przejęciu biznesu mieszkaniowego od Echo Investment. Nie mam wątpliwości, że poza personalizacją w ujęciu lokalnym deweloper powinien spiąć jedną klamrą wszystkie regionalne aktywności. Mam na myśli wyznawane wartości, które są ponadczasowe i niezależne od miejsca. Poczucie odpowiedzialności wobec historycznej tożsamości terenu, środowiska, społeczności czy też wyznaczanie najwyższych standardów zamieszkiwania to nasze wieloletnie priorytety, które znajdują swoje zastosowanie przy każdej realizowanej inwestycji – mówi Dawid Wrona, Dyrektor Zarządzający ds. Sprzedaży i Marketingu w Archicom.

Przeniesienie lokalnych obietnic na skalę ogólnopolską polega na zbalansowanym podejściu uwzględniającym zarówno kwestie regionalne, jak i wspólne, uniwersalne wartości. Personalizacja projektów oraz głębokie zrozumienie lokalnych kontekstów nie przyniosą należytych efektów bez solidnych fundamentów w postaci nadrzędnej idei dewelopera. W związku z tym zdolności adaptacyjne na podstawie dotychczasowych doświadczeń i dodatkowych analiz pomagają nie tylko w skalowaniu biznesu, ale także wspierają budowę odporności organizacyjnej w obliczu zmieniających się uwarunkowań rynkowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.