Komunikaty PR

Otodom wspólnie z Notus Finanse umożliwią finansowanie zakupu nieruchomości

2022-09-28  |  17:00
Biuro prasowe

Finansowanie zakupu nieruchomości stanowi jedno z kluczowych wyzwań wobec aktualnej sytuacji gospodarczej. Jak wynika z danych BIK, liczba wnioskujących o kredyt mieszkaniowy spadła w sierpniu br. o 70,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r. Jako powód najczęściej wymieniane są utrata zdolności kredytowej, zbyt wysokie raty kredytowe i wstrzymanie decyzji o zakupie do czasu stabilizacji rynku. W odpowiedzi na te wyzwania oraz potrzeby konsumenckie, Grupa OLX, do której należy serwis Otodom, nawiązała strategiczne partnerstwo z Notus Finanse – firmy będą oferować kompleksowe wsparcie w procesie finansowania zakupu nieruchomości.

Rynek mieszkaniowy znajduje się w stagnacji, będącej efektem aktualnej sytuacji gospodarczej. Wielu Polaków rezygnuje z zakupu nieruchomości na kredyt, a część straciła tę zdolność. Jak wynika z danych NBP, w 2021 r. niemal co drugie mieszkanie było finansowane kredytem. Z najnowszej analizy Banku Centralnego wynika zaś, że w drugim kwartale br. popyt na kredyty mieszkaniowe spadł, aż o 87 proc.[1]. Tymczasem dostęp do finansowania zakupu nieruchomości jest szczególnie istotny z perspektywy konsumentów marzących o własnym „M”.

Wobec wyzwań rynkowych, gdy posiadanie zdolności kredytowej stało się „towarem deficytowym”, serwis Otodom, nawiązał strategiczną współpracę z Notus Finanse, jednym z największych brokerów finansowych w Polsce. Celem partnerstwa jest dostarczenie unikalnego doświadczenia klientom, którzy zamierzają sfinansować kupowaną nieruchomość za pomocą kredytu hipotecznego.

– Łączymy siły, aby pomóc klientom jak najspokojniej przejść przez proces zakupu nieruchomości. Naszym celem jest nie tylko edukowanie konsumentów w zakresie samego zaciągnięcia kredytu, ale uwzględnienie zadłużenia w całości finansów osobistych. Chcemy przygotować klientów na potencjalne wyzwania, takie jak np. wzrost rat, utrata pracy czy niespodziewane wydatki. Nasi klienci mają czuć się bezpiecznie i skupić się na tym, co dla nich naprawdę ważne – komentuje Paweł Onych, Head of Mortgages, Otodom.

Kredyt to nie luksus

Pozyskanie kredytu hipotecznego na zakup nieruchomości to często trudny i zawiły proces, który wymaga od konsumenta ogromnego zaangażowania. Celem, jaki stawia przed sobą Notus Finanse jest edukacja finansowa oraz maksymalne uproszczenie procedur, a tym samym łatwiejszy dostęp do możliwości kredytowania nieruchomości.

Sektor kredytów mieszkaniowych pokazuje, że transparentnym podejściem do klienta popartym ogromną wiedzą eksperta finansowego można zyskać uznanie i zaufanie konsumentów. Dziś już ponad 60 proc. kredytów hipotecznych udzielanych jest za pośrednictwem brokerów. Dzięki strategicznej współpracy z Otodom i obido idziemy o krok dalej. Chcemy wspierać konsumentów tam, gdzie zaczynają się procesy decyzyjne przyszłych kredytobiorców, czyli już na etapie poszukiwania nieruchomości – mówi Paweł Komar, Prezes Notus Finanse.

W naszym podejściu stawiamy przede wszystkim na budowanie świadomości procesów hipotecznych, dostępie do najlepszych ekspertów oraz maksymalnym uproszczeniu procedur. Moim branżowym marzeniem jest to, aby umowa kredytu na mieszkanie nie była dłuższa niż 2 strony A4 – podsumowuje Paweł Komar.

Spełniając marzenia o szczęśliwym domu

Kredyt hipoteczny dla wielu kupujących jest jedynym rozwiązaniem, które umożliwia zakup nieruchomości. Poprzez poszerzenie swojej oferty Otodom wspólnie z Notus Finanse oferują kompleksowe wsparcie w poszukiwaniu wymarzonego lokum na każdym etapie – począwszy od wyboru nieruchomości i dopasowania do indywidualnych potrzeb, poprzez pomoc w finansowaniu zakupu, aż po przejście przez cały proces kredytowy.

– Ambicją Otodom jest bycie blisko klienta podczas całego procesu zakupu nieruchomości. Dajemy dostęp do największej bazy nieruchomości na rynku, dostarczamy niezbędne dane i informacje ułatwiające podjęcie świadomej decyzji zakupowej oraz znalezienie nieruchomości w sposób szybszy i dopasowany do jego potrzeb – komentuje Paweł Gniadkowski, Head of New Business Development, Otodom.

– Pomoc w znalezieniu finansowania przy udziale ekspertów Notus Finanse, zwłaszcza na tak trudnym i nieprzewidywalnym rynku, postrzegamy jako kolejny etap, na którym będziemy mogli efektywnie wspierać naszych klientów w realizacji celu, którym jest nabycie wymarzonej nieruchomości – dodaje.

1 Sytuacja na rynku kredytowym - wyniki ankiety do przewodniczących komitetów kredytowych III kwartał 2022 r.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.