Otodom wspólnie z Notus Finanse umożliwią finansowanie zakupu nieruchomości
Finansowanie zakupu nieruchomości stanowi jedno z kluczowych wyzwań wobec aktualnej sytuacji gospodarczej. Jak wynika z danych BIK, liczba wnioskujących o kredyt mieszkaniowy spadła w sierpniu br. o 70,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 r. Jako powód najczęściej wymieniane są utrata zdolności kredytowej, zbyt wysokie raty kredytowe i wstrzymanie decyzji o zakupie do czasu stabilizacji rynku. W odpowiedzi na te wyzwania oraz potrzeby konsumenckie, Grupa OLX, do której należy serwis Otodom, nawiązała strategiczne partnerstwo z Notus Finanse – firmy będą oferować kompleksowe wsparcie w procesie finansowania zakupu nieruchomości.
Rynek mieszkaniowy znajduje się w stagnacji, będącej efektem aktualnej sytuacji gospodarczej. Wielu Polaków rezygnuje z zakupu nieruchomości na kredyt, a część straciła tę zdolność. Jak wynika z danych NBP, w 2021 r. niemal co drugie mieszkanie było finansowane kredytem. Z najnowszej analizy Banku Centralnego wynika zaś, że w drugim kwartale br. popyt na kredyty mieszkaniowe spadł, aż o 87 proc.[1]. Tymczasem dostęp do finansowania zakupu nieruchomości jest szczególnie istotny z perspektywy konsumentów marzących o własnym „M”.
Wobec wyzwań rynkowych, gdy posiadanie zdolności kredytowej stało się „towarem deficytowym”, serwis Otodom, nawiązał strategiczną współpracę z Notus Finanse, jednym z największych brokerów finansowych w Polsce. Celem partnerstwa jest dostarczenie unikalnego doświadczenia klientom, którzy zamierzają sfinansować kupowaną nieruchomość za pomocą kredytu hipotecznego.
– Łączymy siły, aby pomóc klientom jak najspokojniej przejść przez proces zakupu nieruchomości. Naszym celem jest nie tylko edukowanie konsumentów w zakresie samego zaciągnięcia kredytu, ale uwzględnienie zadłużenia w całości finansów osobistych. Chcemy przygotować klientów na potencjalne wyzwania, takie jak np. wzrost rat, utrata pracy czy niespodziewane wydatki. Nasi klienci mają czuć się bezpiecznie i skupić się na tym, co dla nich naprawdę ważne – komentuje Paweł Onych, Head of Mortgages, Otodom.
Kredyt to nie luksus
Pozyskanie kredytu hipotecznego na zakup nieruchomości to często trudny i zawiły proces, który wymaga od konsumenta ogromnego zaangażowania. Celem, jaki stawia przed sobą Notus Finanse jest edukacja finansowa oraz maksymalne uproszczenie procedur, a tym samym łatwiejszy dostęp do możliwości kredytowania nieruchomości.
– Sektor kredytów mieszkaniowych pokazuje, że transparentnym podejściem do klienta popartym ogromną wiedzą eksperta finansowego można zyskać uznanie i zaufanie konsumentów. Dziś już ponad 60 proc. kredytów hipotecznych udzielanych jest za pośrednictwem brokerów. Dzięki strategicznej współpracy z Otodom i obido idziemy o krok dalej. Chcemy wspierać konsumentów tam, gdzie zaczynają się procesy decyzyjne przyszłych kredytobiorców, czyli już na etapie poszukiwania nieruchomości – mówi Paweł Komar, Prezes Notus Finanse.
– W naszym podejściu stawiamy przede wszystkim na budowanie świadomości procesów hipotecznych, dostępie do najlepszych ekspertów oraz maksymalnym uproszczeniu procedur. Moim branżowym marzeniem jest to, aby umowa kredytu na mieszkanie nie była dłuższa niż 2 strony A4 – podsumowuje Paweł Komar.
Spełniając marzenia o szczęśliwym domu
Kredyt hipoteczny dla wielu kupujących jest jedynym rozwiązaniem, które umożliwia zakup nieruchomości. Poprzez poszerzenie swojej oferty Otodom wspólnie z Notus Finanse oferują kompleksowe wsparcie w poszukiwaniu wymarzonego lokum na każdym etapie – począwszy od wyboru nieruchomości i dopasowania do indywidualnych potrzeb, poprzez pomoc w finansowaniu zakupu, aż po przejście przez cały proces kredytowy.
– Ambicją Otodom jest bycie blisko klienta podczas całego procesu zakupu nieruchomości. Dajemy dostęp do największej bazy nieruchomości na rynku, dostarczamy niezbędne dane i informacje ułatwiające podjęcie świadomej decyzji zakupowej oraz znalezienie nieruchomości w sposób szybszy i dopasowany do jego potrzeb – komentuje Paweł Gniadkowski, Head of New Business Development, Otodom.
– Pomoc w znalezieniu finansowania przy udziale ekspertów Notus Finanse, zwłaszcza na tak trudnym i nieprzewidywalnym rynku, postrzegamy jako kolejny etap, na którym będziemy mogli efektywnie wspierać naszych klientów w realizacji celu, którym jest nabycie wymarzonej nieruchomości – dodaje.
1 Sytuacja na rynku kredytowym - wyniki ankiety do przewodniczących komitetów kredytowych III kwartał 2022 r.
![Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_329485637,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?
![CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1462886161,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
![Warsaw office market in the process of adaptation](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1908045854,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Warsaw office market in the process of adaptation
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/krakenimages-y5bvrlccx8k-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace
W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027
Polityka
Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pah-foremska-strefa-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.
IT i technologie
Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań
![](https://www.newseria.pl/files/11111/niebezpiecznik-samorzady-foto,w_133,r_png,_small.png)
Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.