Panattoni Park Żory – pierwszy obiekt oddany i w połowie skomercjalizowany
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, dostarczył pierwszy obiekt magazynowy klasy A w Żorach. Blisko połowa powierzchni z pierwszych 36 500 m kw. została już wynajęta pierwszym użytkownikom. W lutym do obiektu wprowadzi się cargo-partner spedycja sp. z o.o., a w marcu Piast Cargo i najemca z branży spożywczej. Docelowo, Panattoni Park Żory będzie miał 84 000 m kw. powierzchni. Inwestycja powstaje w strategicznej lokalizacji w południowej Polsce, niedaleko czeskiej granicy.
Żory dołączyły do magazynowej mapy Polski. Panattoni zrealizowało pierwszy z dwóch budynków centrum dystrybucyjnego Panattoni Park Żory o planowanej powierzchni blisko 84 000 m kw. Wybudowane 36 500 m kw. stanowi jedyną ofertę nowoczesnej powierzchni magazynowej w regionie Żor i już ma swoich pierwszych najemców. Do cargo-partner spedycja sp. z o.o., który w już marcu zeszłego roku podpisał umowę najmu na blisko 7000 m kw., dołączyły teraz kolejne przedsiębiorstwa. Są nimi Piast Cargo z wynajętą powierzchnią 2700 m kw., którego reprezentowała firma doradcza CBRE oraz przedsiębiorstwo z branży spożywczej, z wynajętymi 5500 m kw. Obaj najemcy poszerzają swoją działalność, a dzięki obecności w Panattoni Park Żory, zyskują nowoczesną powierzchnię magazynową klasy A. Sam park jest przystosowany nie tylko do procesów magazynowania i składowania, ale i lekkiej produkcji. – „Popyt na magazyny najwyższej klasy systematycznie rośnie i obserwujemy to również w Żorach, gdzie zainicjowaliśmy ten rynek. Powierzchnie magazynowe klasy A spełniają nie tylko określone wymogi techniczne, jak np. wysokość hali czy oświetlenie LED, ale także najwyższe standardy ekologiczne i energetyczne, m.in. BREEAM. To z kolei przekłada się na niższe koszty eksploatacji i buduje wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie” - mówi Justyna Kononowicz, Senior Leasing Manager Panattoni.
Panattoni Park Żory w synergii z miejscową infrastrukturą. Na potrzeby centrum logistycznego trwa przebudowa skrzyżowania drogi krajowej DK 81 z ul. Familijną w żorskiej dzielnicy Baranowice. – „Do końca kwietnia ulica Familijna zostanie poszerzona wraz z realizacją chodników, oświetlenia i instalacją teletechniczną. Wjazd i wyjazd z ulicy Familijnej będzie możliwy w obie strony dzięki sygnalizacji świetlnej i uruchomieniu lewoskrętu. Dzięki temu komunikacja będzie możliwa zarówno w kierunku południowym (na Ustroń/Cieszyn), jak i na północ w kierunku Rybnika i Katowic” – komentuje Justyna Kononowicz.
Panattoni Park Żory to dwie hale magazynowe o łącznej powierzchni blisko 84 000 m kw., zlokalizowane w południowej Polsce tuż obok drogi krajowej DK 81, zaledwie 30 minut od autostrad A1 (poniżej węzła Sośnica) i A4, a także w sąsiedztwie Podstrefy Jastrzębsko-Żorskiej Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dzięki temu inwestycja położona jest w strategicznej lokalizacji, niedaleko granicy czeskiej i stanowi alternatywę dla rynku powierzchni magazynowych w Ostrawie.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.