Panattoni z DPD Polska w Gdańsku i Poznaniu – ponad 7 200 m kw.
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozpoczęło realizację dwóch sortowni dla firmy DPD Polska. Powstaną one w ramach Panattoni Park Gdańsk Airport i Panattoni Park Poznań X, a każda z nich będzie o powierzchni ok. 3 600 m kw. Działalność najemcy rozpocznie się wiosną 2021 roku.
Rynek przesyłek KEP (kurierskich, ekspresowych i paczkowych) rozwija się błyskawicznie. Pod koniec marca br. firmy z tej branży notowały obrót o 20 proc. większy niż na początku roku, co przełożyło się to na rosnące zainteresowanie i zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową. Potwierdza to firma DPD Polska – będąca częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie – która poszerza swoją działalność o dwie lokalizacje w ramach kompleksów logistycznych Panattoni. Sortownie o zbliżonych powierzchniach ok. 3 600 m kw. każda powstaną w Panattoni Park Poznań X oraz Panattoni Park Gdańsk Airport. Odpowiednią efektywność procesów zapewni dopasowany do potrzeb klienta system sortujący, a ich sprawną obsługę zagwarantują liczne bramy na poziomie „0” oraz wygodne place manewrowe. Budowa zakończy się wiosną 2021 roku. Wielkopolska i pomorska inwestycja nie są jedynymi realizacjami na potrzeby DPD Polska. W październiku 2019 r. firmy przedłużyły umowy najmu obiektów o łącznej powierzchni ponad 10 000 m kw. w ramach Panattoni Park Sosnowiec II oraz Panattoni Park Kraków III.
„Rozwój e-commerce, wzrost rynku przesyłek ekspresowych i rosnące wymagania konsumentów wymagają od nas ciągłego modernizowania infrastruktury. Naszym celem jest dostarczanie przesyłek bezpiecznie, szybko i sprawnie. Budowa nowych obiektów to okazja do wdrożenia energooszczędnych i zrównoważonych technologii, a także efektywniejsze sieci połączeń drogowych i redukcja emisji CO2 na trasach łączących sortownie i oddziały” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Nowe inwestycje DPD Polska komentuje Michał Samborski, Head of Development z Panattoni: - „Firmy kurierskie poszukują najatrakcyjniejszych lokalizacji dla swoich sortowni, by znaleźć się jak najbliżej klienta i usprawnić procesy operacyjne. Dzięki ogromnej sieci parków logistycznych możemy zaoferować strategiczne położenie, niezależnie od regionu. Współpraca z DPD Polska jest tego najlepszym przykładem. Dla tego klienta tworzymy obiekty na Pomorzu i Wielkopolsce” i dodaje: - „W 2019 roku liczba paczek w Polsce przekroczyła pół miliarda, a zgodnie z prognozami wzrośnie do nawet 850 milionów w roku 2023. Wolumen przesyłek może się jeszcze powiększyć, jeśli będzie się utrzymywać obecny rozwój w branży”.
Panattoni Park Poznań X oraz Panattoni Park Gdańsk Airport gwarantują doskonałe lokalizacje, niezależnie od rodzaju działalności najemców. Pomorski kompleks położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego im. Lecha Wałęsy, a także 18 km od Portu Gdańskiego i głębokowodnego terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Odległość z parku do centrum stolicy regionu wynosi zaledwie 15 km. Ponadto rejon Trójmiasta leży na przecięciu szlaków handlowych łączących Skandynawię z Europą Południową oraz Polskę z krajami bałtyckimi. Bliską odległość do centrum stolicy regionu gwarantuje również Panattoni Park Poznań X, leżący 13 km od serca miasta. Ponadto kompleks zlokalizowany jest w sąsiedztwie drogi ekspresowej S11, która docelowo połączy województwo śląskie na południu, z zachodniopomorskim na północy. Ok. 1 kilometra w linii prostej od parku przebiega autostrada A2, która gwarantuje sprawny transport między najważniejszymi ośrodkami logistycznymi w Europie środkowo-wschodniej – Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Berlinem.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.