Panattoni z DPD Polska w Gdańsku i Poznaniu – ponad 7 200 m kw.
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozpoczęło realizację dwóch sortowni dla firmy DPD Polska. Powstaną one w ramach Panattoni Park Gdańsk Airport i Panattoni Park Poznań X, a każda z nich będzie o powierzchni ok. 3 600 m kw. Działalność najemcy rozpocznie się wiosną 2021 roku.
Rynek przesyłek KEP (kurierskich, ekspresowych i paczkowych) rozwija się błyskawicznie. Pod koniec marca br. firmy z tej branży notowały obrót o 20 proc. większy niż na początku roku, co przełożyło się to na rosnące zainteresowanie i zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową. Potwierdza to firma DPD Polska – będąca częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie – która poszerza swoją działalność o dwie lokalizacje w ramach kompleksów logistycznych Panattoni. Sortownie o zbliżonych powierzchniach ok. 3 600 m kw. każda powstaną w Panattoni Park Poznań X oraz Panattoni Park Gdańsk Airport. Odpowiednią efektywność procesów zapewni dopasowany do potrzeb klienta system sortujący, a ich sprawną obsługę zagwarantują liczne bramy na poziomie „0” oraz wygodne place manewrowe. Budowa zakończy się wiosną 2021 roku. Wielkopolska i pomorska inwestycja nie są jedynymi realizacjami na potrzeby DPD Polska. W październiku 2019 r. firmy przedłużyły umowy najmu obiektów o łącznej powierzchni ponad 10 000 m kw. w ramach Panattoni Park Sosnowiec II oraz Panattoni Park Kraków III.
„Rozwój e-commerce, wzrost rynku przesyłek ekspresowych i rosnące wymagania konsumentów wymagają od nas ciągłego modernizowania infrastruktury. Naszym celem jest dostarczanie przesyłek bezpiecznie, szybko i sprawnie. Budowa nowych obiektów to okazja do wdrożenia energooszczędnych i zrównoważonych technologii, a także efektywniejsze sieci połączeń drogowych i redukcja emisji CO2 na trasach łączących sortownie i oddziały” – komentuje Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Nowe inwestycje DPD Polska komentuje Michał Samborski, Head of Development z Panattoni: - „Firmy kurierskie poszukują najatrakcyjniejszych lokalizacji dla swoich sortowni, by znaleźć się jak najbliżej klienta i usprawnić procesy operacyjne. Dzięki ogromnej sieci parków logistycznych możemy zaoferować strategiczne położenie, niezależnie od regionu. Współpraca z DPD Polska jest tego najlepszym przykładem. Dla tego klienta tworzymy obiekty na Pomorzu i Wielkopolsce” i dodaje: - „W 2019 roku liczba paczek w Polsce przekroczyła pół miliarda, a zgodnie z prognozami wzrośnie do nawet 850 milionów w roku 2023. Wolumen przesyłek może się jeszcze powiększyć, jeśli będzie się utrzymywać obecny rozwój w branży”.
Panattoni Park Poznań X oraz Panattoni Park Gdańsk Airport gwarantują doskonałe lokalizacje, niezależnie od rodzaju działalności najemców. Pomorski kompleks położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie portu lotniczego im. Lecha Wałęsy, a także 18 km od Portu Gdańskiego i głębokowodnego terminala kontenerowego DCT Gdańsk. Odległość z parku do centrum stolicy regionu wynosi zaledwie 15 km. Ponadto rejon Trójmiasta leży na przecięciu szlaków handlowych łączących Skandynawię z Europą Południową oraz Polskę z krajami bałtyckimi. Bliską odległość do centrum stolicy regionu gwarantuje również Panattoni Park Poznań X, leżący 13 km od serca miasta. Ponadto kompleks zlokalizowany jest w sąsiedztwie drogi ekspresowej S11, która docelowo połączy województwo śląskie na południu, z zachodniopomorskim na północy. Ok. 1 kilometra w linii prostej od parku przebiega autostrada A2, która gwarantuje sprawny transport między najważniejszymi ośrodkami logistycznymi w Europie środkowo-wschodniej – Warszawą, Łodzią, Poznaniem i Berlinem.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.