Komunikaty PR

Paperless rewolucjonizuje najem nieruchomości

2023-09-28  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Maśnica
Prime Time PR

Halszki 28
30-611 Kraków
aleksandra.masnica|primetimepr.pl| |aleksandra.masnica|primetimepr.pl
12 313 00 87
https://primetimepr.pl/

Coraz więcej firm zaczyna odchodzić od tradycyjnego sposobu przepływu dokumentów i stawiać na cyfryzację. Nie omija to również branży nieruchomości, w tym rynku najmu mieszkań. Klienci mogą obejrzeć, a nawet wynająć lokal przebywając fizycznie na drugim końcu świata. Wciąż stanowi to jednak w tym sektorze przewagę konkurencyjną.

Zorientowani na cyfryzację

Według raportu Digital Poland “Paperless 2021” aż 84 proc. Polaków wskazuje, że panująca w Polsce biurokracja oraz “papierologia” są istotnym problemem i strategicznym wyzwaniem. Większość respondentów badania, wskazując na pozytywne aspekty cyfryzacji, skupia się przede wszystkim na jej prostocie, wygodzie, czy względach ekologicznych. Co istotne, aż 45 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta lub korzystało z takich rozwiązań - zarówno w sferze prywatnej, jak i zawodowej. Jesteśmy więc zaznajomieni i pozytywnie nastawieni do idei paperless, a ta z biegiem czasu zaczyna zataczać coraz szersze kręgi. Wskazują na to twarde dane przedstawiane przez Digital Poland - 77 proc. Polaków wie, czym jest podpis elektroniczny, 70 proc. słyszało o tożsamości cyfrowej, a 65 proc. potrafi powiedzieć, co oznacza cyfrowy obieg dokumentów. Nie dziwi więc, że kolejne firmy wprowadzają lub zamierzają wprowadzać takie rozwiązania, chociaż jeszcze jakiś czas temu był to dla nich temat drugorzędny - Nasza firma praktycznie od samego początku istnienia korzysta z rozwiązań typu paperless. Wprowadziliśmy je, gdyż zależało nam na ograniczeniu wytwarzania ogromnych ilości dokumentów. Dostrzegamy w tym jednak nie tylko aspekty proekologiczne, ale przede wszystkim wygodę zarówno dla naszych klientów, jak i pracowników - mówi Adrianna Modzelewska, IT Product Owner w LifeSpot.

Konkurencyjny najem

Polskie przedsiębiorstwa odchodzą od papieru lub mają zamiar to zrobić w najbliższym czasie. Ten trend zyskał na znaczeniu szczególnie podczas pandemii COVID-19. To właśnie wtedy pośród kadr zarządczych zaczęło kiełkować przekonanie, że cyfrowy obrót dokumentami to opcja warta przetestowania. Głównie ze względu na fakt, że jest to rozwiązanie sprawniejsze, wygodniejsze i dużo szybsze, aniżeli tradycyjne drukowanie, podpisywanie i konieczność fizycznej obecności klienta w biurze. Digitalizacja w kolejnych miesiącach sukcesywnie zyskiwała na popularności i dziś jej powszechność potwierdzają dane. Jak wynika z badań firmy Canon, przeprowadzonych pod koniec 2022 r., zastępowanie tradycyjnego obiegu dokumentów cyfrowymi usługami zamierza w przyszłości zrealizować niemal 34 proc. ankietowanych podmiotów. 28 proc. badanych deklaruje zaś, że od dłuższego czasu korzysta już z cyfrowego przepływu akt, a kolejne 16 proc. podkreśla, że sięgnęła po takie usługi właśnie podczas pandemii. Zjawisko wdrażania paperless nie omija również branży nieruchomości, w tym rynku najmu mieszkań. W niektórych firmach klienci za pomocą wideorozmowy mogą nie tylko obejrzeć interesujące ich lokum, ale też podpisać zdalnie wszelkie formalności związane z najmem.

- W LifeSpot już na etapie wyboru mieszkania proponujemy naszym klientom prezentację lokalu za pomocą wideokonferencji, jeśli stawienie się na miejscu nie jest możliwe. Cały proces najmu i obsługa klienta zostały zdigitalizowane. W tym celu podjęliśmy współpracę z firmami oferującymi dostęp do nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Każdy potencjalny najemca przechodzi weryfikację poprzez aplikację simpl.rent, dzięki której potwierdzamy tożsamość i wypłacalność klientów. Kolejnym krokiem jest podpisanie umowy rezerwacyjnej, do której link wysyłamy mailowo. Umowa jest podpisywana online w formie  dokumentowej za pomocą wygenerowanego kodu – co ważne klient nie potrzebuje do tego posiadania podpisu elektronicznego. Również w dniu wprowadzania się, gdy najemca pojawia się w naszej nieruchomości, wszystkie dokumenty tj. docelową umowę czy protokół zdawczo-odbiorczy podpisuje się w wersji elektronicznej. Nie tylko sam proces najmu, ale również obsługa mieszkańców odbywa się online. Dzięki dedykowanemu portalowi klienci mają dostęp do swoich umów, faktur czy rozliczeń zużycia mediów, a także wszystkich informacji od zarządcy budynku – mówi Adrianna Modzelewska i dodaje -To niezwykle wygodne rozwiązanie zwłaszcza wśród zagranicznych klientów, którzy kontaktują się z nami nie tylko z państw Europy, ale też z Wenezueli czy Etiopii.

Paperless staje się rozwiązaniem coraz bardziej popularnym w różnych gałęziach gospodarki, a rynek najmu mieszkań nie jest tutaj wyjątkiem. Pozytywne nastawienie  klientów i pracowników, większa transparentność, bezpieczeństwo transakcji,  a także kwestie ekologiczne, sprawiają, że w najbliższych latach trend ten będzie jeszcze bardziej przybierał na sile, rewolucjonizując niejako cały proces wynajmu nieruchomości.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prime Time PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów
Nieruchomości Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-07-24 | 08:00

Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Niewiele czasu pozostało, by skorzystać z lipcowej promocji Grupy Murapol, w ramach której deweloper postawił do dyspozycji klientów 260 mieszkań i apartamentów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.