Park handlowy Vis à Vis Wilanów w nowych rękach
Precordia Capital Sp. z o.o. należąca do Jerzego Motza oraz spółka Septyma Sp. z o.o., której właścicielem jest Piotr Beaupre, nabyły 66% udziałów w parku handlowym typu convenience Street Mall Vis à Vis Wilanów przy ul. Przyczółkowej 219 w Warszawie. Sprzedającym udziały była firma Capital Park Sp. z o.o.
Street Mall Vis à Vis Wilanów zlokalizowany jest w południowej części Warszawy, przy głównej drodze prowadzącej z Centrum, przez Wilanów, aż do Konstancina-Jeziornej. Park handlowy łączy dwie główne funkcje: wygodę komfortowych, codziennych zakupów z możliwością aktywnego spędzenia czasu z rodziną czy przyjaciółmi. Obiekt oferuje 17 sklepów oraz lokali usługowych i gastronomicznych o łącznej powierzchni najmu 4300 mkw. Dla klientów przygotowano także 104 miejsca parkingowe. Wśród najemców Vis à Vis Wilanów znajdują się takie marki, jak m.in.: Decathlon, Deseo, Drogeria Hebe, MAX Premium Burgers, RTV EURO AGD, Sakana Sushi&Sticks czy ZooZoo.pl. Park handlowy jest obecnie w pełni wynajęty.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przeprowadzonej transakcji. Parki handlowe typu convenience okazały się najbardziej odpornymi formatami handlowymi w czasie niedawnej pandemii COVID-19. Dzięki swojemu lokalnemu charakterowi, idealnie wpisały się one w nową rzeczywistość, odpowiadając na potrzeby konsumentów, którzy zaczęli spędzać więcej czasu w domu i swoim sąsiedztwie. Co więcej, również analiza podstawowych wskaźników dot. obiektów handlowych potwierdza, że centra convenience osiągają najlepsze wyniki pośród formatów handlowych - powiedział Jerzy Motz, Prezes Zarządu Precordia Capital Sp z o.o.
Nowym zarządcą nieruchomości została firma Real Management Services Sp. z o.o., należąca do grupy Real Management S.A.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.