Komunikaty PR

PKO TFI SPRZEDAJE, BNP PARIBAS REAL ESTATE POLAND DORADZA

2023-09-13  |  07:00
Biuro prasowe

Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.

 

Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.

 

Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

 

O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.

 

Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych,  PKO TFI.

___
 

Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.

Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.

 

Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.

 

Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

 

O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.

 

Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych,  PKO TFI.

___
 

Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów
Nieruchomości Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
2024-07-24 | 08:00

Szymon Marciniak i dodatkowa oferta promocyjna na Mieszkaniowym Dniu Otwartym

Niewiele czasu pozostało, by skorzystać z lipcowej promocji Grupy Murapol, w ramach której deweloper postawił do dyspozycji klientów 260 mieszkań i apartamentów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

 Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Infrastruktura

Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

IT i technologie

Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.