Komunikaty PR

PKO TFI SPRZEDAJE, BNP PARIBAS REAL ESTATE POLAND DORADZA

2023-09-13  |  07:00
Biuro prasowe

Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.

 

Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.

 

Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

 

O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.

 

Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych,  PKO TFI.

___
 

Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.

Fundusz PKO TFI sprzedał portfel pięciu retail parków o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 35 tyś. mkw. Nabywcą został Lords LB Asset Management. W transakcji sprzedającego reprezentowała firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych BNP Paribas Real Estate Poland.

 

Sprzedane przez PKO TFI parki handlowe znajdują się w średniej wielkości miastach w centralnej, wschodniej i zachodniej Polsce – w Kaliszu, Głownie, Puławach, a także w Świdnicy i Przemyślu. Najmniejszy z obiektów, w Puławach, oferuje nieco ponad 2,5 tys. mkw. powierzchni najmu, z kolei w największym w Świdnicy najemcy mają do dyspozycji trochę ponad 10 tys. mkw.

 

Zmiana nawyków i oczekiwań klientów w ostatnich dwóch, trzech latach sprawiła, że sektor parków handlowych kwitnie, a inwestycje nie zwalniają tempa. Transakcja, w której doradzaliśmy, potwierdza potencjał i wysokie zaufanie zagranicznego kapitału w dobrze skomercjalizowane aktywa tej klasy – mówi Mateusz Skubiszewski, Dyrektor Działu Rynków Kapitałowych, BNP Paribas Real Estate Poland.

 

O sile i potencjale każdego z retail parków stanowi jego dogodna lokalizacja, rozpoznawalność i ugruntowana rynkowa pozycja, a także dobry dobór najemców. Na liście sklepów można znaleźć popularne i lubiane przez konsumentów sieci jak np.: Biedronka, Rossmann, Media Expert oraz Neonet. W parkach na dobre rozgościły się również sklepy sieci dyskontów niespożywczych: Dealz, Pepco, Tedi, KiK i Action. Dodatkowo, w dwóch miejscach działają restauracja Pizza Hut i sklep z kategorii DIY Leroy Merlin.

 

Parki handlowe, które sprzedaliśmy, są od lat istotnymi miejscami dla lokalnych społeczności. Doskonała lokalizacja zawsze po drodze i czujnie ułożona lista sklepów sprawiają, że mieszkańcy chętnie je odwiedzają i robią w nich zakupy. Oddając ten portfel w ręce doświadczonego inwestora, w czym wspierali nas doradcy z BNP Paribas Real Estate Poland, mamy pewność, że centra te dalej utrzymają mocną pozycję – mówi Paweł Welo, Dyrektor Departamentu Inwestycji Nieruchomościowych,  PKO TFI.

___
 

Ostatni kwartalny raport BNP Paribas Real Estate Poland podsumowujący rynek handlowy podkreśla umacnianie pozycji przez mniejsze formaty handlowe. Analitycy podkreślają, że tylko od początku roku na rynku pojawiło się ponad 100 tys. mkw. powierzchni w tego typu obiektach i nic nie wskazuje na to, żeby w najbliższym czasie ta tendencja miała się odwrócić.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja

Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.

Polityka

Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).

Ochrona środowiska

Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.