Komunikaty PR

Powroty do pracy biurowej coraz powszechniejszym trendem

2022-08-17  |  09:30
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Powroty do pracy biurowej coraz powszechniejszym trendem

Zdjęcia 

Twarde dane dobitnie pokazują, że aktywnych gości biur w Olivii jest dokładnie 10 314. Analizy prowadzone dzięki aplikacji oferującej szereg udogodnień potwierdzają trend rosnącej popularności pracy z biura. 

 

Aplikacja MyOlivia służy pracownikom firm z Olivia Centre do komfortowego korzystania z udogodnień wszystkich obiektów. Z początkiem sierpnia liczba aktywnych użytkowników przekroczyła 10 tyś, co obrazuje, że znaczna część pracowników korzysta z biur. Analiza ruchu pokazuje, że często korzystają oni z darmowych biletów na taras widokowy, do ogrodu egzotycznego czy też, aby zarezerwować miejsce parkingowe lub sprawdzić menu działających w Olivii restauracji. Są to zatem aktywni pracownicy na co dzień przebywający w Olivii.

 

Pomimo powszechnych w pierwszych miesiącach pandemii opinii, że czas biur się skończył, widzimy po dwóch latach, że były one chybione. Oczywiście, zmieniła się formuła pracy, popularna stała się praca hybrydowa, ale najczęściej jako jedna z opcji – w wybrane dni miesiąca czy tygodnia. Biuro nadal pozostaje centrum pracy usługowej i podstawowym instrumentem budowania zespołu. Także jeśli chodzi o pracę kreatywną – nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania z drugim człowiekiem. – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik zarządu Olivia Centre. Obserwowaliśmy to bardzo dokładnie w ostatnich miesiącach, a teraz możemy zaprezentować twarde dane oparte o statystyki naszej aplikacji przeznaczonej dla Rezydentów Olivii. 

 

Doskonałą frekwencję potwierdzają również dane napływające z Coworkingu O4, który oferuje współdzielone przestrzenie w aż 4 budynkach Olivii. Ich obłożenie wyniosło ponad 100%, gdyż w ostatnich tygodniach ich operator zmuszony został do opuszczenia własnych biur i udostępnienia ich nowym najemcom. Takiej sytuacji nie było dotychczas nigdy w sześcioletniej historii projektu.

 

Popularność biur doskonale potwierdza tezę, że ludzie nie potrzebują biura, bo miejsce do pracy można sobie ułożyć na różne sposoby i prawie wszędzie – mówi Marta Moksa, dyrektor Coworkingu O4. Ludzie potrzebują ludzi. Innowacje potrzebują interakcji. Motywacja potrzebuje relacji z drugim człowiekiem. Potwierdza to się w trendzie, który widać na całym świecie. Praca wraca do wspólnych przestrzeni. Coworkingi odradzają się nawet szybciej, niż tradycyjne rozwiązania, ale to po prostu wynika z modelu naszego działania – u nas zwyczajnie procedury są prostsze. W świecie biur flex dzieje się teraz bardzo dużo – np. średnia zajętości takich powierzchni w Wielkiej Brytanii to prawie 90 %! Pojawiło się mnóstwo rozwiązań technologicznych, które jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z tych przestrzeni (np. co najmniej 10 platform umożliwiających rezerwację miejsc ad hoc w wybranych biurach). Startup, który tworzy biurowe Airbnb (ludzie udostępniają swoje mieszkania na biura) zebrał finansowanie w kilkadziesiąt sekund. My w O4 widzimy to bardzo czytelnie – wynajęliśmy ostatnie biuro, które dotychczas było naszą przestrzenią do pracy, więc obecnie koncentrujemy się na poszukiwaniu nowych możliwości na rozrost. W badaniu wśród naszych O4ian wybrzmiało z całą mocą, że najważniejsi w przychodzeniu do nas są ludzie i potrzeba oddzielenia pracy od czasu prywatnego. To, co motywuje ludzi do powrotu do biur, to nie kontrola szefa, nie przymus, ale własna, wewnętrzna potrzeba. Ja w nią szczerze wierzę – dodaje Marta Moksa.

 

Olivia Centre w ostatnich miesiącach nie tylko wdrożyła technologiczne ułatwienia, które podnoszą komfort korzystania z miejsca pracy, ale również postawiła na bezpieczeństwo. Olivia jako jedno z pierwszych centrów biurowych na świecie zaimplementowała w swoich budynkach technologię oczyszczania powietrza jonami, nasycającą wszystkie powierzchnie najmu jonami, mającymi zdolność niszczenia wirusów, bakterii i innych patogenów w powietrzu wentylowanym do pomieszczeń. Proces oczyszczania powietrza odbywa się w trybie ciągłym w czasie przebywania ludzi w pomieszczeniu, więc walka z patogenem rozpoczyna od chwili jego pojawienia się w pomieszczeniu.  Dodatkowym magnesem do powrotu do biur są projekty organizowane na patio Olivii, sekcje sportowe, wystawy obrazów, fotografii czy rzeźb oraz ogólnodostępny, całoroczny egzotyczny ogród Olivia Garden, w którym znajdują się blisko 4 tysiące roślin sięgających nawet 11 metrów wysokości. To wszystko spowodowało, że Olivia Centre uzyskała maksymalny możliwy do osiągnięcia wynik w prestiżowej certyfikacji Well, w ramach której standardy bezpieczeństwa i dobrostanu pracowników analizowane są w oparciu o kryteria przygotowane przez grono 600 urzędników państwowych, naukowców, liderów biznesu, wirusologów, architektów, projektantów, naukowców zajmujących się budownictwem i specjalistów od nieruchomości

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.