Komunikaty PR

PPG wsparło stworzenie muralu Michała Bajora w Opolu

2024-06-04  |  01:00
Biuro prasowe

PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że po raz kolejny wsparła projekt opolskich „Muzycznych Murali”. Firma przekazała Miastu Opole farby marki Sigma Coatings™ na stworzenie nowej wielkopowierzchniowej pracy prezentującej wybitnego piosenkarza Michała Bajora, który w trakcie tegorocznego Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu obchodził jubileusz debiutu na festiwalowej estradzie.

Jako „stolica polskiej piosenki” Miasto Opole już od czterech lat uatrakcyjnia przestrzenie miasta nowymi muralami, które przedstawiają wybitne postaci polskiej sceny muzycznej. Cieszą się one ogromnym zainteresowaniem nie tylko mieszkańców miasta, ale też turystów z całej Polski, w tym przybywających co roku na Festiwal. W tym roku trasa „Muzycznych Murali” wzbogaciła się o nowe dzieło z wizerunkiem Michała Bajora, który świętuje 50-lecie obecności na scenie, a swój debiut miał właśnie na Festiwalu w Opolu. Autorką muralu jest Natalia Rak, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, uznana artystka sztuki ulicznej, której prace znane są nie tylko w Polsce, ale i w różnych zakątkach świata.

Uroczyste odsłonięcie muralu odbyło się 1 czerwca br. podczas 61. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, przy udziale m.in. Prezydenta Miasta Opola Arkadiusza Wiśniewskiego oraz samego Michała Bajora. Firmę PPG reprezentował Paweł Kurowski pełniący funkcję Network Development Managera.

„Nowy mural prezentuje się zachwycająco. Z pewnością stanie się popularną atrakcją dla turystów przybywających do miasta, ale także dla jego mieszkańców. Dziękujemy firmie PPG Deco Polska, która po raz kolejny przekazała specjalistyczne farby do wykonania tego wielkopowierzchniowego dzieła. Jest ono pięknym hołdem dla wybitnej postaci, legendy polskiej piosenki – Michała Bajora”, powiedział Łukasz Śmierciak, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Opola.

Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów.

„Zgodnie z naszą misją, w PPG od lat podejmujemy działania w zakresie ochrony i upiększania świata, między innymi angażując się w projekty, które pozytywnie zmieniają otoczenie, dodają mu nowych barw, cieszą i inspirują. Turystyczna trasa „Muzycznych Murali” w Opolu jest jednym z takich projektów. W poprzednim roku dołożyliśmy swoją cegiełkę do powstania muralu upamiętniającego Zbigniewa Wodeckiego, a dziś cieszymy się, że przy naszym udziale powstało kolejne dzieło o tak wysokich walorach artystycznych. Jesteśmy zaszczyceni mogąc uczestniczyć w tak wspaniałej i wartościowej inicjatywie i z radością będziemy kontynuować współpracę z miastem Opole przy tworzeniu kolejnych punktów na trasie „Muzycznych Murali” – powiedział Paweł Kurowski, PPG Network Development Manager.

PPG Deco Polska od 2023 roku jest oficjalnym Partnerem projektu turystycznej trasy „Muzycznych Murali” w Opolu i przekazuje najwyższej jakości farby marki Sigma Coatings™, którymi wykonywane są murale.

 

PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®

W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2023 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 18,2 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.

Logo PPG, We  protect  and  beautify the  world, oraz Colorful Communities są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc. Sigma Coatings jest znakiem towarowym PPG Coatings Nederland B.V.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.