PPG wsparło stworzenie muralu Michała Bajora w Opolu
PPG (NYSE: PPG) poinformowała dzisiaj, że po raz kolejny wsparła projekt opolskich „Muzycznych Murali”. Firma przekazała Miastu Opole farby marki Sigma Coatings™ na stworzenie nowej wielkopowierzchniowej pracy prezentującej wybitnego piosenkarza Michała Bajora, który w trakcie tegorocznego Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu obchodził jubileusz debiutu na festiwalowej estradzie.
Jako „stolica polskiej piosenki” Miasto Opole już od czterech lat uatrakcyjnia przestrzenie miasta nowymi muralami, które przedstawiają wybitne postaci polskiej sceny muzycznej. Cieszą się one ogromnym zainteresowaniem nie tylko mieszkańców miasta, ale też turystów z całej Polski, w tym przybywających co roku na Festiwal. W tym roku trasa „Muzycznych Murali” wzbogaciła się o nowe dzieło z wizerunkiem Michała Bajora, który świętuje 50-lecie obecności na scenie, a swój debiut miał właśnie na Festiwalu w Opolu. Autorką muralu jest Natalia Rak, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, uznana artystka sztuki ulicznej, której prace znane są nie tylko w Polsce, ale i w różnych zakątkach świata.
Uroczyste odsłonięcie muralu odbyło się 1 czerwca br. podczas 61. Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu, przy udziale m.in. Prezydenta Miasta Opola Arkadiusza Wiśniewskiego oraz samego Michała Bajora. Firmę PPG reprezentował Paweł Kurowski pełniący funkcję Network Development Managera.
„Nowy mural prezentuje się zachwycająco. Z pewnością stanie się popularną atrakcją dla turystów przybywających do miasta, ale także dla jego mieszkańców. Dziękujemy firmie PPG Deco Polska, która po raz kolejny przekazała specjalistyczne farby do wykonania tego wielkopowierzchniowego dzieła. Jest ono pięknym hołdem dla wybitnej postaci, legendy polskiej piosenki – Michała Bajora”, powiedział Łukasz Śmierciak, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Opola.
Dla PPG, jako globalnego lidera produkcji farb, lakierów i powłok specjalistycznych, działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu są jednym z priorytetów.
„Zgodnie z naszą misją, w PPG od lat podejmujemy działania w zakresie ochrony i upiększania świata, między innymi angażując się w projekty, które pozytywnie zmieniają otoczenie, dodają mu nowych barw, cieszą i inspirują. Turystyczna trasa „Muzycznych Murali” w Opolu jest jednym z takich projektów. W poprzednim roku dołożyliśmy swoją cegiełkę do powstania muralu upamiętniającego Zbigniewa Wodeckiego, a dziś cieszymy się, że przy naszym udziale powstało kolejne dzieło o tak wysokich walorach artystycznych. Jesteśmy zaszczyceni mogąc uczestniczyć w tak wspaniałej i wartościowej inicjatywie i z radością będziemy kontynuować współpracę z miastem Opole przy tworzeniu kolejnych punktów na trasie „Muzycznych Murali” – powiedział Paweł Kurowski, PPG Network Development Manager.
PPG Deco Polska od 2023 roku jest oficjalnym Partnerem projektu turystycznej trasy „Muzycznych Murali” w Opolu i przekazuje najwyższej jakości farby marki Sigma Coatings™, którymi wykonywane są murale.
PPG: WE PROTECT AND BEAUTIFY THE WORLD®
W PPG codziennie opracowujemy i oferujemy farby, powłoki i materiały specjalistyczne, którym klienci ufają już blisko 140 lat. Dzięki zaangażowaniu, kreatywności i bliskiej współpracy jesteśmy w stanie sprostać największym wyzwaniom, jednocześnie wyznaczając właściwy kierunek dalszego rozwoju. Działamy w ponad 70 krajach na całym świecie, a główna siedziba PPG znajduje się w Pittsburghu. W 2023 roku firma zanotowała przychód netto w wysokości 18,2 mld USD. Wspieramy klientów z branży budowlanej, konsumenckiej, przemysłowej, transportowej oraz z rynków pochodnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.ppg.com.
Logo PPG, We protect and beautify the world, oraz Colorful Communities są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do PPG Industries Ohio, Inc. Sigma Coatings jest znakiem towarowym PPG Coatings Nederland B.V.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.