PROPCO zrealizuje BTS dla DPD Polska
PROPCO, deweloper skoncentrowany na małych obiektach magazynowych, sfinalizował transakcję dotyczącą realizacji nieruchomości dla DPD Polska Sp. z o.o. Obiekt typu BTS (Build To Suit) powstanie w Bolesławcu i dostarczy łącznie 2.500 mkw. nowoczesnej powierzchni typu cross-dock. Jest to pierwszy projekt realizowany dla DPD Polska w ramach programu deweloperskiego regionalnych małoformatowych obiektów logistyki ostatniej mili. Budowa obiektu już się rozpoczęła, natomiast przekazanie powierzchni do użytkowania najemcy przewidziano w na przełomie 2022/2023 roku.
W Bolesławcu powstanie nowoczesny obiekt typu BTS, który PROPCO zrealizuje na potrzeby DPD Polska Sp. z o.o., lidera polskiego rynku kurierskiego. Nieruchomość dostarczy na rynek 2.500 mkw powierzchni magazynowo-biurowej. Obiekt zlokalizowany będzie bezpośrednio przy drodze krajowej nr 94 w zachodniej części Bolesławca. Dzięki miejskiej lokalizacji i doskonałej komunikacji obiekt będzie pełnić ważną rolę w końcowym etapie łańcucha dostaw wiodącej firmy kurierskiej w Polsce. Na działce przy ulicy gen. Fieldorfa „Nila” powstanie nowoczesny budynek typu cross-dock, który będzie przystosowany dla potrzeb logistyki ostatniej mili i obsługującej stale rozwijający się sektor e-commerce. Obiekt, poza halą cross dock będzie ofertował w pełni wykończoną powierzchnią biurową oraz indywidualny parking wraz z placami manewrowymi typowymi dla tego rodzaju operacji. Trwa budowa nieruchomości, natomiast oddanie obiektu do użytku najemcy przewidziano na przełomie 2022 i 2023 roku.
Celem PROPCO jest wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju w realizowanych przez siebie inwestycjach, w tym stosowania różnego rodzaju proekologicznych rozwiązań i innowacji. Zgodnie z tą strategią budynek w Bolesławcu będzie spełniał wymogi ESG. Obiekt będzie wyposażony w infrastrukturę dla samochodów elektrycznych, docelowo zostaną w nim zamontowane także odnawialne źródła energii m.in. panele solarne oraz elektrownia wiatrowa.
- Finalizujemy prace przygotowawczo-proceduralne związane z realizacją obiektu typu BTS w Bolesławcu i już niedługo będziemy mogli rozpocząć budowę dla DPD Polska. W całej Polsce widzimy duże zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe ostatniej mili. Klienci coraz chętniej robiący zakupy online oczekują zarówno od sklepów internetowych, jak i operatorów logistycznych sprawnego łańcucha dostawy, umożliwiającego otrzymanie przesyłki tego samego lub następnego dnia od zamówienia. Naszym celem jest wypełnienie luki na rynku i realizacja obiektów umożliwiających skrócenie łańcucha dostaw w regionie, takich jak ten w Bolesławcu dla DPD – powiedział Piotr Klank, Managing Partner PROPCO.
PROPCO jest deweloperem nieruchomości realizowanych w ramach programu regionalnych małoformatowych obiektów typu cross-dock między innymi dla DPD Polska. Poza dostarczaniem budynków przeznaczonych dla firm kurierskich i logistycznych w ramach formatu Last Mile Logistics (LML) PROPCO koncentruje się na realizacji multifunkcjonalnych nieruchomości komercyjnych w ramach autorskiego programu budowy małych modułów biznesowych Small Business Units (SBU) oraz większych budynków magazynowo produkcyjnych typu BTS (Build To Suit) czy BTO (Build To Own) zarówno dla klientów krajowych jak i międzynarodowych we współpracy z prywatnymi i instytucjonalnymi inwestorami kapitałowymi.
Funkcjonalne hale magazynowe mniejszych rozmiarów można dostosować do różnych rodzajów działalności, w związku z czym stanowią idealne rozwiązanie m.in. dla operatorów logistycznych, firm e-commerce, sieci handlowych, firm z sektora motoryzacyjnego, FMCG i branży elektronicznej. Obiekty realizowane przez PROPCO poza nowoczesnymi powierzchniami magazynowymi oferują również przestrzeń biurową o wysokim standardzie oraz parking na terenie nieruchomości.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.