PROPCO zrealizuje BTS dla DPD Polska
PROPCO, deweloper skoncentrowany na małych obiektach magazynowych, sfinalizował transakcję dotyczącą realizacji nieruchomości dla DPD Polska Sp. z o.o. Obiekt typu BTS (Build To Suit) powstanie w Bolesławcu i dostarczy łącznie 2.500 mkw. nowoczesnej powierzchni typu cross-dock. Jest to pierwszy projekt realizowany dla DPD Polska w ramach programu deweloperskiego regionalnych małoformatowych obiektów logistyki ostatniej mili. Budowa obiektu już się rozpoczęła, natomiast przekazanie powierzchni do użytkowania najemcy przewidziano w na przełomie 2022/2023 roku.
W Bolesławcu powstanie nowoczesny obiekt typu BTS, który PROPCO zrealizuje na potrzeby DPD Polska Sp. z o.o., lidera polskiego rynku kurierskiego. Nieruchomość dostarczy na rynek 2.500 mkw powierzchni magazynowo-biurowej. Obiekt zlokalizowany będzie bezpośrednio przy drodze krajowej nr 94 w zachodniej części Bolesławca. Dzięki miejskiej lokalizacji i doskonałej komunikacji obiekt będzie pełnić ważną rolę w końcowym etapie łańcucha dostaw wiodącej firmy kurierskiej w Polsce. Na działce przy ulicy gen. Fieldorfa „Nila” powstanie nowoczesny budynek typu cross-dock, który będzie przystosowany dla potrzeb logistyki ostatniej mili i obsługującej stale rozwijający się sektor e-commerce. Obiekt, poza halą cross dock będzie ofertował w pełni wykończoną powierzchnią biurową oraz indywidualny parking wraz z placami manewrowymi typowymi dla tego rodzaju operacji. Trwa budowa nieruchomości, natomiast oddanie obiektu do użytku najemcy przewidziano na przełomie 2022 i 2023 roku.
Celem PROPCO jest wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju w realizowanych przez siebie inwestycjach, w tym stosowania różnego rodzaju proekologicznych rozwiązań i innowacji. Zgodnie z tą strategią budynek w Bolesławcu będzie spełniał wymogi ESG. Obiekt będzie wyposażony w infrastrukturę dla samochodów elektrycznych, docelowo zostaną w nim zamontowane także odnawialne źródła energii m.in. panele solarne oraz elektrownia wiatrowa.
- Finalizujemy prace przygotowawczo-proceduralne związane z realizacją obiektu typu BTS w Bolesławcu i już niedługo będziemy mogli rozpocząć budowę dla DPD Polska. W całej Polsce widzimy duże zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe ostatniej mili. Klienci coraz chętniej robiący zakupy online oczekują zarówno od sklepów internetowych, jak i operatorów logistycznych sprawnego łańcucha dostawy, umożliwiającego otrzymanie przesyłki tego samego lub następnego dnia od zamówienia. Naszym celem jest wypełnienie luki na rynku i realizacja obiektów umożliwiających skrócenie łańcucha dostaw w regionie, takich jak ten w Bolesławcu dla DPD – powiedział Piotr Klank, Managing Partner PROPCO.
PROPCO jest deweloperem nieruchomości realizowanych w ramach programu regionalnych małoformatowych obiektów typu cross-dock między innymi dla DPD Polska. Poza dostarczaniem budynków przeznaczonych dla firm kurierskich i logistycznych w ramach formatu Last Mile Logistics (LML) PROPCO koncentruje się na realizacji multifunkcjonalnych nieruchomości komercyjnych w ramach autorskiego programu budowy małych modułów biznesowych Small Business Units (SBU) oraz większych budynków magazynowo produkcyjnych typu BTS (Build To Suit) czy BTO (Build To Own) zarówno dla klientów krajowych jak i międzynarodowych we współpracy z prywatnymi i instytucjonalnymi inwestorami kapitałowymi.
Funkcjonalne hale magazynowe mniejszych rozmiarów można dostosować do różnych rodzajów działalności, w związku z czym stanowią idealne rozwiązanie m.in. dla operatorów logistycznych, firm e-commerce, sieci handlowych, firm z sektora motoryzacyjnego, FMCG i branży elektronicznej. Obiekty realizowane przez PROPCO poza nowoczesnymi powierzchniami magazynowymi oferują również przestrzeń biurową o wysokim standardzie oraz parking na terenie nieruchomości.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.