Komunikaty PR

Raport z rynku nieruchomości: wygoda jest dla nas ważniejsza niż oszczędzanie

2024-10-10  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

Rafał Bieńkowski
NNV Sp z o.o.

ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
10-457 Olsztyn Olsztyn
rafal.bienkowski|nnv.pl| |rafal.bienkowski|nnv.pl
+48 690 303 185
https://www.nieruchomosci-online.pl/
Do pobrania Raport ( 5.42 MB )

Dla poszukujących mieszkania od dewelopera najważniejszą potrzebą jest wygoda i oszczędność czasu. Dla szukających domu – bezpieczeństwo. Oszczędność pieniędzy jest dla nas istotna, ale nie jest najwyżej na liście potrzeb. Jeśli chodzi o urządzenia, w pierwszej kolejności wybralibyśmy monitoring i alarm, czujniki bezpieczeństwa i sprzęty zarządzane przez aplikację. Takie wnioski płyną z raportu „Mieszkać dobrze. Potrzeby kupujących a rozwiązania technologiczne”. Badanie przeprowadził portal Nieruchomosci-online.pl we współpracy z firmą Samsung.     

„Co jest dla Ciebie ważne w codziennym życiu?” W opinii osób poszukujących mieszkania pierwszą potrzebą jest wygoda i oszczędność czasu (wskazało to 48% kupujących), drugą potrzebą jest oszczędność w domowym budżecie (41%), trzecią bezpieczeństwo (34%), a czwartą dbałość o środowisko (8%).

W przypadku osób poszukujących domu najważniejszą potrzebą jest natomiast bezpieczeństwo (50%). Dalej na liście priorytetów są wygoda i oszczędność czasu (42%), oszczędność w domowym budżecie (31%) i dbałość o środowisko (13%).

W naszym badaniu, w którym wzięło udział 2,5 tys. osób będących w procesie poszukiwania nieruchomości, poszliśmy jednak o krok dalej. Ponieważ jednym z narzędzi pomagających mieszkać bezpieczniej, oszczędniej, wygodniej i ekologiczniej są technologie wpisujące się w szeroko pojęty smart home, zapytaliśmy też Kowalskich, jakie urządzenia chcieliby mieć – mówi Rafał Bieńkowski, PR manager portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.   

Zarówno wśród poszukujących mieszkania, jak i domu, najwyżej na liście potrzeb znalazły się urządzenia poprawiające bezpieczeństwo: czujniki, monitoring i alarm. Na trzecim miejscu w obu grupach wskazano sprzęty RTV/AGD zarządzane przez aplikację. Chociaż różnice procentowe nie były duże, to jednak widać, że dopiero w dalszej kolejności chcemy móc np. zdalnie obsługiwać oświetlenie i ogrzewanie.    

Młodzi lubią aplikacje, starsi czujniki i monitoring    

Jeśli chodzi o potrzeby, lekko zaskoczyły nas odpowiedzi dotyczące umiejscowienia w priorytetach kwestii oszczędności w domowym budżecie. Jak się okazało, wyżej cenimy sobie wygodę i oszczędność czasu. Nie jest natomiast zaskoczeniem to, że w zestawieniu potrzeb ekologia jest nisko na liście priorytetów. Wszyscy chcemy żyć w zdrowym środowisku, ale np. możliwość sterowania sprzętami przy pomocy smartfona znalazła się wyżej – mówi Monika Burzyńska, specjalistka ds. rynku pierwotnego w Nieruchomosci-online.pl. 

– Pokolenie młodych ma inne doświadczenia niż pokolenie 56+. Widać to w zakresie potrzeb. Młodzi ludzie najczęściej wskazywali na wygodne zarządzanie sprzętami RTV/AGD przez aplikacje, starsi natomiast na posiadanie sprzętów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak monitoring i alarm czy rozmaite czujniki bezpieczeństwa (np. gaz, zalanie, pożar). Warto też zwrócić uwagę na urządzenia optymalizujące zużycie energii. Im starsi jesteśmy, tym wyżej są one na naszej liście potrzeb – dodaje.

Jak mówi Paweł Zaworski, senior business development manager w Samsung Electronics, jednym z kluczowych argumentów przemawiających za smart home jest oszczędność energii, co przekłada się na obniżenie kosztów utrzymania. – Pomimo tego, że oszczędności w domowym budżecie nie były potrzebą najczęściej wskazywaną przez respondentów, warto uświadomić sobie, jaka skala za tym stoi. Wewnętrzne badania przeprowadzone na wybranych urządzeniach wskazują, że algorytmy sterujące pompą ciepła i klimatyzacją oszczędzają ponad 21% energii – wskazuje Paweł Zaworski. 

Nie wszyscy wiedzą, co to znaczy smart home    

W ramach badania „Mieszkać dobrze. Potrzeby kupujących a rozwiązania technologiczne”, sprawdzono też, na ile osoby poszukujące rozumieją samo określenie smart home (inteligentny dom). 29 proc. ankietowanych oceniło swoją wiedzę w tym zakresie jako bardzo dobrą”, 23 proc. jako dobrą”, 28 proc. jako średnią”, 8 proc. jako minimalną”, a 12 proc. kompletnie nie wiedziało, czym jest smart home.

– Wciąż mamy więc spore grono osób niedoinformowanych lub o zerowej świadomości w tym zakresie. To ważna informacja nie tylko dla producentów, ale też deweloperów, którzy w swoich inwestycjach oferują właśnie takie rozwiązania technologiczne wpływające na bezpieczeństwo, wygodę czy oszczędność energii. Jak widać, istnieje potrzeba mocniejszej edukacji klientów – komentuje Rafał Bieńkowski z Nieruchomosci-online.pl.

Osoby, które w przeszłości miały już okazję korzystać ze smart home, zostały natomiast zapytane o to, które urządzenia poleciłyby znajomym. Okazało się, że użytkownicy najbardziej zadowoleni byli z urządzeń zwiększających wygodę i pozwalających oszczędzać czas (wskazało to 54% korzystających) oraz urządzeń pomagających oszczędzać pieniądze w domowym budżecie (47%). Zaledwie 9% ankietowanych nie poleciłoby znajomemu żadnego urządzenia.

W badaniu przeprowadzonym przez Nieruchomosci-online.pl i firmę Samsung przepytano też osoby, które nigdy nie korzystały ze smart home. Im zadano pytanie, dlaczego tego nie robili. 39% ankietowanych uznało, że po prostu tego nie potrzebuje. Kolejne 39% dlatego, że ma na ten temat za mało informacji. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NNV Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.