Ronson Development: ponad 29 mln zł zysku netto w pierwszym kwartale 2020 r.
W pierwszym kwartale 2020 r. Ronson Development wypracował 29,4 mln zł zysku netto. To wynik ponad 8-krotnie wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku i zarazem o 69% wyższy niż w całym 2019 r.
– W pierwszym kwartale br. przekazaliśmy naszym klientom rekordową liczbę 387 lokali, w tym 234 lokale w projekcie City Link III na warszawskiej Woli, gdzie marża brutto na sprzedaży sięgnęła niemal 39%. Zysk brutto tylko z tego jednego projektu wyniósł 44,2 mln zł, a łączny zysk brutto na sprzedaży w omawianym okresie to 45,8 mln zł. Przełożyło się to na rekordowy zysk netto, który przekroczył 29 mln zł. To wynik nie tylko kilkukrotnie wyższy od wypracowanego w pierwszym kwartale ubiegłego roku, lecz również wyższy niż roczne zyski Ronson Development w kilku ostatnich latach – wskazał Boaz Haim, prezes Ronson Development.
Łączne przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Ronson Development w pierwszym kwartale 2020 r. wyniosły 167,2 mln zł i były 2,5-krotnie wyższe niż przed rokiem. Średnia marża brutto na wszystkich projektach mieszkaniowych w tym okresie sięgnęła 27,4% wobec 19,6% w analogicznym okresie 2019 r.
Przekazania lokali zgodnie z planem
Na koniec marca 2020 r. w ukończonych projektach znajdowało się 197 lokali, które nie zostały jeszcze przekazane klientom, z czego 115 to lokale już sprzedane, a łączna wartość zawartych umów to 59,6 mln zł. Oczekuje się, że większość tych lokali zostanie przekazana klientom w drugim kwartale br.
Ponadto, w tym roku Ronson Development planuje zakończyć budowę 6 projektów obejmujących łącznie 701 lokali. 513 z nich (o wartości 195,8 mln zł) było już sprzedanych przed końcem pierwszego kwartału br.
– Codziennie monitorujemy postępy prac na budowach. Mimo trwającej pandemii, wszystkie projekty realizowane są zgodnie z harmonogramem. Na ten moment nie przewidujemy jakichkolwiek opóźnień w przekazywaniu lokali nabywcom – zapowiedział Boaz Haim.
Solidne fundamenty finansowe
W okres zawirowań rynkowych wywołanych pandemią COVID-19 Ronson Development wszedł, będąc w bardzo dobrej sytuacji finansowej.
– Na koniec marca br. na kontach Spółki znajdowały się ponad 104 mln zł, a relacja długu netto do kapitałów własnych była na poziomie 19%, najniższym od 7 lat. Posiadając pełną zdolność do finansowania obecnych oraz planowanych projektów, jak również do nabywania nowych gruntów, Ronson Development znajduje się w komfortowej sytuacji finansowej – stwierdził Yaron Shama, wiceprezes i dyrektor finansowy Ronson Development.
Wyniki sprzedaży drugiego kwartału pod wpływem pandemii
Pierwszy kwartał tego roku był udany dla Ronson Development również pod względem nowo zawieranych umów sprzedaży mieszkań. Spółka zakontraktowała sprzedaż 277 lokali wobec 174 w analogicznym okresie 2019 r.
Motorami sprzedażowymi Ronson Development w minionym kwartale były dwa warszawskie projekty: Ursus Centralny i Miasto Moje, gdzie sprzedano odpowiednio 99 i 65 lokali. Dużą popularnością cieszyła się również Panoramika w Szczecinie (33 sprzedane mieszkania) oraz Grunwald2 w Poznaniu (17 sprzedanych lokali).
– Wyniki sprzedaży mieszkań w pierwszym kwartale tego roku były najlepsze w historii Ronson Development. W kwietniu zaobserwowaliśmy jednak wyraźne wyhamowanie sprzedaży w związku z ograniczeniami w przemieszczaniu się wprowadzonymi z powodu pandemii, a także z wywołaną przez nią niepewnością na rynku nieruchomości. Biorąc pod uwagę te nadzwyczajne okoliczności, na bieżąco analizujemy warunki rynkowe i dostosowujemy do nich terminy uruchamiania nowych inwestycji. Niedawno wystartowaliśmy z budową drugiego etapu osiedla Ursus Centralny w Warszawie, obejmującego przeszło 250 lokali. Zakładamy, że do końca roku uruchomimy jeszcze cztery inwestycje liczące łącznie ponad 400 lokali – wskazał Andrzej Gutowski, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży w Ronson Development.
– Szybko dostosowaliśmy też nasze działania sprzedażowe do nowej rzeczywistości. Przykładowo, klasyczne dni otwarte w naszych inwestycjach zastąpiliśmy spotkaniami wirtualnymi, które transmitowane są na żywo na naszym profilu na Facebooku. Dla naszych klientów jesteśmy dostępni zarówno zdalnie – telefonicznie mailowo czy poprzez czat online, jak również w biurach sprzedaży, gdzie oczywiście zachowujemy szczególne środki ostrożności. Nasze biura sprzedaży ponownie są otwarte 5 dni w tygodniu. Powoli wracamy do normalności – podsumował Andrzej Gutowski.
Ronson Development jest doświadczonym, dynamicznie rozwijającym się deweloperem prowadzącym inwestycje mieszkaniowe w największych polskich miastach, głównie w Warszawie, a także w Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie.
Od początku swojej działalności w 2000 r. Ronson zdobył zaufanie tysięcy klientów, co daje mu pozycję jednej z wiodących w Polsce firm deweloperskich. Od 2007 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Ronson tworzy przestrzenie, w których dobrze i wygodnie się mieszka. Obecnie, w ofercie firmy znajdują się mieszkania dopasowane do potrzeb różnych grup klientów – są w niej zarówno apartamenty jak i lokale z segmentu popularnego.
Ronson Development jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Dowodem zaufania klientów do firmy są liczne nagrody i certyfikaty, w tym nagroda w kategorii usługi deweloperskie w konkursie Orły Polskiego Budownictwa 2014 oraz godło Deweloper Roku 2013 przyznane przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej.
Ronson jest również laureatem wielu prestiżowych nagród przyznawanych przez grono analityków i inwestorów giełdowych. W 2013 r. firma zajęła I miejsce w rankingu Giełdowa Spółka Roku w kategorii „Relacje inwestorskie” organizowanym przez dziennik Puls Biznesu. Z kolei w 2017 r. strona internetowa Spółki została nagrodzona tytułem Złota Strona Emitenta w konkursie zorganizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.