Rusza nowy apartamentowy hotel w Gdańsku
To jedna z największych Trójmiejskich multifunkcyjnych inwestycji, zrewitalizowana została na obszarze 6 hektarów w historycznej części Gdańska Wrzeszcza. Inwestor Przedsiębiorstwo Budowlane Górski postanowił zmienić przemysłowy charakter tego miejsca w nowoczesny miastotwórczy projekt, otwarty na nowe potrzeby i zrównoważony ekologicznie. To trzecia tego typu inwestycja rewitalizacyjna PB Górski po luksusowym Hotelu Quadrille w Gdyni oraz Leśnym Dworze w Sulęczynie na Kaszubach.
Już na początku lipca b.r. rusza Browar Hevelius Apartments. Nowoczesne i komfortowe wnętrza powstały na terenie czterech zabytkowych budynków wraz z piwnicami: Willa Dyrektora, Suszarnia, Maszynownia i Warzelnia. Apartamenty zlokalizowane są w dwóch budynkach: Willi Dyrektora oraz Suszarni. Ich historyczny charakter oddają m.in. takie elementy jak zabytkowa klatka schodowa, kominek z holenderskimi kaflami, wysokie stropy czy sztukateria na sufitach. W pierwszym etapie to 25 różnorodnych apartamentów na wynajem krótko i długoterminowy. Każdy z nich jest w pełni wyposażony w aneks kuchenny z lodówką i zmywarką oraz w łazienkę, w której znajduje się też pralka. Wszystko to zapewni gościom pełną autonomię i komfortowy pobyt. A, dzięki uruchomieniu małej tradycyjnej piekarni i restauracji Hewelke odnajdziemy tam rzemieślniczo wyrabiane pieczywo wg najstarszych gdańskich receptur, których smak znał Jan Heweliusz.
Natomiast w części podziemnej zaprojektowano mające zostać uruchomione, już za kilka miesięcy ekskluzywne Browar Hevelius Spa Sphaera. Dawniej w tej przestrzeni znajdowały się browarniane baseny, kadzie fermentacyjne, leżakownie czy magazyny. Teraz w tej właśnie scenerii są baseny, sauny, jacuzzi, hammam, gabinety odnowy biologicznej i łaźnie. Dodatkowo mieszczą się tu gabinety zabiegowe z oryginalnymi terapiami i relaksującymi masażami oraz komfortowe lobby przeznaczone na wszelkiego rodzaju integrację czy swobodne spotkania towarzyskie. W części podziemnej zaprojektowano również otwarcie w nadchodzących latach unikatowego kompleksu kulturalno-rozrywkowego o nazwie Browar Kulturalny z m.in. gigantyczną mogącą pomieścić 1,5 tys. widzów salą koncertową.
Początki zabytkowego miejsca sięgają czasów rozkwitu majątku Kuźniczki w XVI w. Wtedy to powstała tam pierwsza osada dworska wraz z parkiem, ogrodem oraz obiektami gospodarczymi. W 2001 r. stary browar, jedyny który przetrwał do naszych czasów, zakończył produkcję, a porzucony obiekt popadał w coraz to większą ruinę. W celu ratowania historycznego miejsca w tym samym roku obiekt został wpisany do rejestru zabytków. Przez wiele lat nie było chętnych ani pomysłu, co zrobić ze starym zabytkowym obiektem. Dopiero w 2006 r. został nabyty przez lokalnego inwestora – Przedsiębiorstwo Budowlane Górski, jedną z wiodących firm deweloperskich w Trójmieście, która jest obecna na rynku od 40 lat, a w tym czasie zrealizowała 125 inwestycji i sprzedała ponad 4 tys. mieszkań.
Prace poglądowe nad przedsięwzięciem rozpoczęły się w 2008 r., a trzy lata później projekt koncepcyjny został uzgodniony z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Po wielu latach intensywnych prac zrewitalizowano rozległy teren starego browaru, który został zamieniony w nowoczesny wielofunkcyjny, zachowujący dawny styl kompleks — z 740 modnymi apartamentami loftowymi, restauracjami, przedszkolem, obiektami usługowo-handlowymi i designerskim hotelem butikowym Browar Hevelius Apartments.
Browar Hevelius Apartments to prestiżowe przedsięwzięcie realizowane na terenie dawnego browaru, przy ul. Kilińskiego, gdzie dojazd do centrum Gdańska zajmuje zaledwie 7 minut — tyle samo, co podróż na plażę w Brzeźnie, natomiast podróż na Sopockie Molo to jedynie 15 minut.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.