RynekPierwotny.pl z nowym brandingiem i komunikacją do użytkowników
RynekPierwotny.pl
ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
18 sierpnia 2022 roku portal RynekPierwotny.pl wprowadził nową identyfikację wizualną. Jej zmianę wspierają działania marketingowe i nowy sposób komunikacji. Co dokładnie ulegnie zmianie i co wspólnego z nieruchomościami ma limonkowy kolor?
RynekPierwotny.pl to największy ogólnopolski portal zawierający oferty mieszkań i domów od deweloperów. Jego właścicielem jest firma Property Group, która w tym roku świętowała 13-lecie swojej działalności. Jak mówi Grzegorz Kurowski, prezes zarządu Property Group - W ciągu ostatnich lat nasz serwis zmieniał się i ewoluował z portalu prezentującego oferty lokali do najskuteczniejszego narzędzia do łączenia deweloperów z klientami rynku mieszkaniowego. To wpłynęło na to jak postrzegany jest obecnie przez rynek, użytkowników i partnerów. Po 13 latach działalności musieliśmy na chwilę się zatrzymać i spojrzeć szerzej na naszą markę. Postanowiliśmy na nowo zdefiniować własną tożsamość - to kim teraz jesteśmy, do kogo i jak mówimy, co proponujemy i czyje problemy rozwiązujemy.
Z pomocą renomowanej agencji BNA, firma Property Group postanowiła stworzyć strategię marki i przeprowadzić rebranding swojego głównego produktu - portalu RynekPierwotny.pl.
Nowe logo z limonką w tle
Od 18 sierpnia diametralnie zmienia się layout strony i logo portalu. Teraz składa się na nie nazwa serwisu, a także kostka umieszczona na tle limonkowego koła. Nowością jest również sufiks “*.pl”. Jego obecność ma jeszcze mocniej podkreślać digitalowy charakter serwisu i fakt, że RynekPierwotny.pl to nie tylko portal internetowy i wyszukiwarka nieruchomości. ale przede wszystkim skuteczne narzędzie dla deweloperów i użytkowników, szukających własnego M.
Nowe logo, przypomina jednak w pewien sposób to, które obowiązywało dotychczas. Jak tłumaczy Dorota Janik, dyrektor marketingu w portalu RynekPierwotny.pl - Nowy logotyp wciąż nawiązuje do korzeni marki i jej pierwotnej kostki. Kostka jest teraz nowoczesna, przestrzenna i wielowymiarowa. W zależności od sytuacji może być interpretowana jako bryła budynku czy rzut mieszkania. Co więcej, dwie pary prostopadłych do siebie krawędzi kostki funkcjonują również samodzielnie jako kadry wskazujące, na co zwrócić uwagę czy też strzałki. Nowy sygnet poza tym, że jest związany z historią marki RynekPierwotny.pl nabrał ogromnej wielowymiarowości w wykorzystaniu graficznym.
Co warte podkreślenia, kolorem nowej identyfikacji wizualnej jest intensywny limonkowy neon. Skąd skojarzenie tej barwy z nieruchomościami? Nawiązuje ona do markera/highlightera, którym kiedyś osoby poszukujące mieszkań czy domów zaznaczały w gazetach interesujące je ogłoszenia. Teraz proces poszukiwania wygląda inaczej: od znalezienia oferty do kontaktu z deweloperem - wszystko może odbyć się online. Cel pozostaje jednak ten sam - znaleźć wymarzone M.
Zakup mieszkania nie taki prosty
Nowy logotyp i kolory to jednak tylko początek zmian. Następuje także zmiana komunikacji z użytkownikami i deweloperami. Ideą przewodnią strategii marki jest hasło “Przeprowadzimy Cię”, rozumiane wielowymiarowo. Jak mówi Paweł Moszczyński, członek zarządu Property Group - Użytkowników przeprowadzamy przez trudny proces zakupu mieszkania, zdobywanie finansowania czy wyposażenie lokalu. Z kolei deweloperów przeprowadzamy przez proces promocji nieruchomości od momentu, kiedy ich oferta pojawi się na naszym portalu aż do finalnej sprzedaży.
Z kolei Andrzej Rozen, Brand Consultant w agencji BNA tłumaczy - RynekPierwotny.pl z naszą pomocą nazwał i wyraził to z czego słynie od lat. To rola doświadczonego, przyjaznego sojusznika, który z pomocą nowoczesnej technologii pomaga porównać, zrozumieć i wybrać nowe mieszkanie. O tym jest nowa strategia i nowy design marki.
Serwis RynekPierwotny.pl ma zamiar jako jeden z niewielu serwisów mówić o tym jak rzeczywiście wygląda proces zakupu nowego M. Jest on trudny i stresujący z punktu widzenia użytkownika. Dlatego celem portalu jest przeprowadzić każdą osobę przez niego bezpiecznie, dając odpowiednią wiedzę i narzędzia. Mamy ten komfort, że posiadamy know-how, ekspertów, wiedzę pozyskaną z badań i wywiadów oraz dane, które pozwalają na bieżąco śledzić zmiany zachodzące na rynku. Do tego zaczynamy komunikować się w jeszcze prostszy i bardziej zrozumiały sposób - podkreśla Grzegorz Kurowski.
Blisko 1,9 tys. nowych lokali w ofercie Grupy Murapol w 6 miastach
Zgłoś się do PLGBC Green Building Awards 2024
Mieszkania w Fabrica Ursus już w sprzedaży!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.