Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w Polsce może pochwalić się bardzo dobrymi wskaźnikami zarówno pod kątem obrotów, odwiedzalności, jak i aktywności leasingowych.
Galeria Katowicka odnotowała w okresie styczeń – czerwiec br. wzrost obrotów o 8% rok do roku. Najwyższe przyrosty względem ubiegłego roku osiągnęły branże: Rozrywka, Food and Beverage oraz Zdrowie i Uroda. Najlepszym miesiącem pod kątem wyników sprzedażowych był luty 2024 r., kiedy to obroty wzrosły o 18% w ujęciu rok do roku.
O popularności Galerii Katowickiej świadczą także wyniki odwiedzalności. W pierwszym półroczu 2024 r. Galerię Katowicką odwiedziło ponad 7,6 mln klientów, co stanowi wynik o 2% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 r.
Centrum komercyjne wchodzące w skład portfela zarządzanego przez Savills IM w Polsce może pochwalić się także bardzo dobrymi wynikami dotyczącymi komercjalizacji. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. podpisano 21 umów najmu o łącznej powierzchni ponad 2 300 mkw. Wśród najemców pojawiło się 5 nowych marek – Lindt, The North Face, Gorąco Polecam, Subway oraz Lego, które właśnie w Galerii Katowickiej zdecydowało się otworzyć swój pierwszy flagowy salon na Śląsku. Otwarcie sklepu o powierzchni ponad 370 mkw. zaplanowano na początek października br.
Ponadto, aż 16 dotychczasowych najemców zdecydowało się przedłużyć umowy najmu na kolejny okres, z czego 5 powiększyło zajmowane powierzchnie. Wśród marek, które związały się z Galerią Katowicką na kolejne lata są m.in. Pandora, BNP Paribas, Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks, Tescoma czy Inglot.
Ilona Szafer, Head of Asset Management, Retail, Poland w Savills IM, skomentowała:
„Pierwsze półrocze 2024 r. wskazuje, że wraz ze stopniową poprawą wskaźników gospodarczych i ogólnych nastrojów na rynku, obroty najemców oraz odwiedzalność Galerii Katowickiej konsekwentnie rosną. O bardzo dużym potencjale biznesowym tego miejsca świadczą również wyniki leasingowe. Niezwykle pozytywny trend zapoczątkowaliśmy już w 2023 r., który to zakończył się 31 podpisanymi umowami najmu, o łącznej powierzchni 5 700 mkw. Nasze aktywności komercjalizacyjne z powodzeniem kontynuowaliśmy także w pierwszym półroczu br., czego efektem było kolejnych 21 podpisanych umów. Jest to dowód, że marki nam ufają, ale przede wszystkim widzą ogromny potencjał Galerii Katowickiej i możliwość dotarcia z ofertą do szerokiego grona klientów. Cieszymy się, że obiekt, którym zarządzamy z ramienia właściciela, stale wyznacza standardy dla całego rynku retailowego w Polsce i jest bardzo chętnie odwiedzany zarówno przez mieszkańców całej Aglomeracji Śląskiej, jak i gości przybywających do Katowic.”
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu obiektu wynosi 47,609 mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych. Galeria Katowicka posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.
Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills IM. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.