Komunikaty PR

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

2024-08-01  |  10:00
Biuro prasowe
Do pobrania GK ( 0.08 MB )

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w Polsce może pochwalić się bardzo dobrymi wskaźnikami zarówno pod kątem obrotów, odwiedzalności, jak i aktywności leasingowych.

Galeria Katowicka odnotowała w okresie styczeń – czerwiec br. wzrost obrotów o 8% rok do roku. Najwyższe przyrosty względem ubiegłego roku osiągnęły branże: Rozrywka, Food and Beverage oraz Zdrowie i Uroda. Najlepszym miesiącem pod kątem wyników sprzedażowych był luty 2024 r., kiedy to obroty wzrosły o 18% w ujęciu rok do roku.

O popularności Galerii Katowickiej świadczą także wyniki odwiedzalności. W pierwszym półroczu 2024 r. Galerię Katowicką odwiedziło ponad 7,6 mln klientów, co stanowi wynik o 2% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 r.

Centrum komercyjne wchodzące w skład portfela zarządzanego przez Savills IM w Polsce może pochwalić się także bardzo dobrymi wynikami dotyczącymi komercjalizacji. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. podpisano 21 umów najmu o łącznej powierzchni ponad 2 300 mkw. Wśród najemców pojawiło się 5 nowych marek – Lindt, The North Face, Gorąco Polecam, Subway oraz Lego, które właśnie w Galerii Katowickiej zdecydowało się otworzyć swój pierwszy flagowy salon na Śląsku. Otwarcie sklepu o powierzchni ponad 370 mkw. zaplanowano na początek października br.

Ponadto, aż 16 dotychczasowych najemców zdecydowało się przedłużyć umowy najmu na kolejny okres, z czego 5 powiększyło zajmowane powierzchnie. Wśród marek, które związały się z Galerią Katowicką na kolejne lata są m.in. Pandora, BNP Paribas, Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks, Tescoma czy Inglot.

Ilona Szafer, Head of Asset Management, Retail, Poland w Savills IM, skomentowała

„Pierwsze półrocze 2024 r. wskazuje, że wraz ze stopniową poprawą wskaźników gospodarczych i ogólnych nastrojów na rynku, obroty najemców oraz odwiedzalność Galerii Katowickiej konsekwentnie rosną. O bardzo dużym potencjale biznesowym tego miejsca świadczą również wyniki leasingowe. Niezwykle pozytywny trend zapoczątkowaliśmy już w 2023 r., który to zakończył się 31 podpisanymi umowami najmu, o łącznej powierzchni 5 700 mkw. Nasze aktywności komercjalizacyjne z powodzeniem kontynuowaliśmy także w pierwszym półroczu br., czego efektem było kolejnych 21 podpisanych umów. Jest to dowód, że marki nam ufają, ale przede wszystkim widzą ogromny potencjał Galerii Katowickiej i możliwość dotarcia z ofertą do szerokiego grona klientów. Cieszymy się, że obiekt, którym zarządzamy z ramienia właściciela, stale wyznacza standardy dla całego rynku retailowego w Polsce i jest bardzo chętnie odwiedzany zarówno przez mieszkańców całej Aglomeracji Śląskiej, jak i gości przybywających do Katowic.”

Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu obiektu wynosi 47,609 mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych. Galeria Katowicka posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.

Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills IM. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku Biuro prasowe
2024-07-31 | 17:00

Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku

  Fot. ignerhome.pl Vivant Home się rozrasta. Po podpisaniu umowy z nowym inwestorem, rozpoczął się III etap budowy osiedla położonego u zbiegu ulic Kosynierów,
Nieruchomości Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
2024-07-31 | 12:30

Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/001fa58d1370123be7c95f6f444ad65520240730173555/7a552ca808be77ff2ba38b57a2a2228f20240730173645/507ce9   Zdrowa, drewniana placówka
Nieruchomości Nowi najemcy CH Osowa: Cozy Wood, Smart Bistro i Arkadia Salon Snu Łóżek i Mater
2024-07-31 | 11:00

Nowi najemcy CH Osowa: Cozy Wood, Smart Bistro i Arkadia Salon Snu Łóżek i Mater

Do grona najemców CH Osowa dołączyły trzy nowe marki – salon meblowy Cozy Wood, punkt cateringowy Smart Bistro oraz Arkadia Salon Snu Łóżek i Materacy. Tym samym popularne

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.