Skyliner – 10 metrów do szczytu!

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Biurowiec Skyliner, realizowany na warszawskiej Woli przez spółkę Karimpol, osiągnął już 185 metrów wysokości, co oznacza, że do docelowej wysokości pozostało jedynie 10 metrów prac konstrukcyjnych. Gotowy jest także reprezentacyjny showroom Skylinera zlokalizowany na 23 piętrze wysokościowca.
Na placu budowy Skylinera trwają jedne z najtrudniejszych realizacyjnie prac przy elementach konstrukcyjnych biurowca. Mowa o wieńczącej budynek ścianie wspornikowej zwanej „pióropuszem”. Ten ciekawy element architektury Skylinera o docelowej wysokości 20 metrów, wykonywany jest z żelbetu i zostanie w całości pokryty szklaną elewacją. Równocześnie wewnątrz budynku realizowane są prace instalacyjne i wykończeniowe.
- Wykonujemy obecnie wymagające żelbetowe stropy skośne dachu budynku oraz ścianę „pióropusza”, a do pełnej wysokości biurowca zostało nam 10 metrów. Kończymy też szklaną fasadę elementową w miejscach, gdzie wykonaliśmy już ściany attykowe. We wnętrzach prace wykończeniowe i instalacyjne obejmują już cały budynek. Reprezentacyjny hol główny jest obecnie szczelnie zabudowany wysoką na 12 metrów platformą, z której montowane są instalacje nadsufitowe i docelowy sufit listwowy – mówi Karol Puszerkiewicz, dyrektor kontraktu Warbud S.A.
Skyliner zaoferuje 45.443 mkw. powierzchni biurowej na 30 kondygnacjach, na każdym piętrze do dyspozycji przyszłych najemców będzie ok. 1.400 mkw. przestrzeni. Przedsmak całości powierzchni biurowej, która już niedługo oddana zostanie do dyspozycji najemców, zobaczyć można w reprezentacyjnym 120-metrowym showroomie, który powstał na 23. piętrze wysokościowca z widokiem na Rondo Daszyńskiego. Możemy tutaj zobaczyć standard wykończenia powierzchni oraz zaimplementowane w biurowcu najnowsze rozwiązania technologiczne, m. in. opcje sterowania w pomieszczeniu klimatyzacją, oświetleniem czy żaluzjami za pomocą zintegrowanych sterowników. Przyszli najemcy Skylinera będą mieli do dyspozycji także pomocną w codziennym funkcjonowaniu dedykowaną aplikację budynkową. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie wysyłanie zaproszeń do gości biurowca, co zniesie potrzebę rejestrowania wizyt w recepcji. Aplikacja pozwoli ponadto na dostęp do aktualności z życia biurowca. Będzie można sprawdzić m. in. ofertę restauracji zlokalizowanych w Skylinerze, zarezerwować salę konferencyjną, zgłosić usterkę, a także skontaktować się z innymi użytkownikami budynku.
- Nowoczesne technologie w Skylinerze zastosowane zostaną nie tylko na powierzchni biurowej dedykowanej najemcom, ale pojawią się także w tych częściach budynku, które będą dostępne dla szerszego grona odbiorców. Na ogólnodostępnym parkingu zainstalowany zostanie system kamer odczytujący numery rejestracyjne samochodów, tak by usprawnić ruch pojazdów, a płatność online poprzez aplikację zastąpi tradycyjne bilety parkingowe. Wszystko to wpłynie nie tylko na komfort najemców ale też pozwoli na sprawniejszą obsługę gości, którzy przyjadą do budynku samochodem – mówi Jarosław Prawicki, leasing director w Karimpol Polska.
Powierzchnie biurowe Skylinera zostały zaprojektowane tak by dać przyszłym najemcom możliwość elastycznej ich aranżacji. Brak kolumn w narożnikach budynku stworzy spektakularne gabinety narożne, natomiast ograniczona do minimum ilość kolumn na piętrach pozwoli na komfortowy podział powierzchni na pokoje i open space. Jednym z elementów wyróżniających budynek będzie także jego doskonałe oświetlenie światłem dziennym. Wpłynie na to przede wszystkim zastosowany typ fasady - pełne przeszklenie od podłogi do sufitu oraz wysokość pomieszczeń, które będą miały 2,8 metra od podłogi do sufitu.
Autorem projektu architektonicznego jest pracownia APA Wojciechowski. Budynek będzie się składać z 30 poziomów biurowych oraz 4 przeznaczonych na cele handlowo-usługowe, które będą dostępne zarówno dla najemców budynku, jak i mieszkańców Warszawy. Na ponad 3.500 mkw. powierzchni znajdą się: m.in. sklepy, restauracje, kawiarnie czy fitness. Dodatkowo na wysokości 165 m są planowane dwa poziomy Skybaru z widokiem na panoramę miasta, na które będzie można wjechać dedykowaną windą.
Budynek jest położony przy Rondzie Daszyńskiego, bezpośrednio przy stacji II linii metra, przystankach 5 linii tramwajowych i 7 linii autobusowych. Recepcję biurowca od wejścia do stacji metra będzie dzielić zaledwie 7 metrów. Wjazd na pięciopoziomowy parking mieszczący 430 samochodów osobowych będzie możliwy od ulicy Prostej a w przyszłości także od ulicy Towarowej. Na poziomach podziemnych znajdzie się także ponad 300 miejsc rowerowych oraz szatnie z przebieralniami dla rowerzystów. Skyliner jest pre-certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie Excellent.
Szczegółowe informacje na temat projektu znajdują się na stronie: www.skylinerbykarimpol.pl

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.