Komunikaty PR

Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?

2024-08-01  |  12:40
Biuro prasowe

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/df5da596b95d2b7b77b8b6205a68ee9020240801065655/0a8a1ba96438821c06f4194c9a88cf6d20240801065757/c80605

 

Zmiany trendów w branży hotelarskiej w naturalny sposób skutkują poszukiwaniem przez inwestorów nowych rozwiązań, będących w stanie odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby gości. Zmiany te są szczególnie widoczne w strefach wejściowych hoteli, które muszą obecnie być czymś więcej, niż tylko wizytówką obiektu. Zadaniem architektów jest znalezienie odpowiedniego balansu pomiędzy designem i funkcjonalnością.

 

Pierwsze wrażanie a charakter hotelu

 

Pierwsze wrażenie, jakiego doświadcza gość zaraz po wejściu do hotelu, ma kluczowe znaczenie dla odbioru danego obiektu, a nawet wierności zasadom deklarowanym przez całą markę. Niezależnie od tego, czy jest to hotel turystyczny czy biznesowy, architekci wskazują szereg podstawowych cech, jakimi powinna cechować się dobrze zaprojektowana strefa wejściowa:

 

Projektowanie strefy wejściowej to sztuka tworzenia przestrzeni, która odzwierciedla wartości i charakter hotelu, a jednocześnie spełnia funkcje praktyczne i estetyczne – mówi Wojciech Witek. współzałożyciel i dyrektor zarządzający, ILIARD Architecture & Interior Design. Każdy element, od oświetlenia po wybór materiałów, powinien być starannie dobrany, aby zapewnić gościom najlepsze możliwe pierwsze wrażenie. Klasyczna strefa wejścia do hotelu to przede wszystkim recepcja i ludzie, którzy witają gości. Recepcje na przestrzeni czasu ewoluowały i mogą przybierać różne formy - jednego dużego mebla czy też kilku wolnostojących satelit. W hotelach wyższej kategorii, jak np. strefa wejścia w hotelu Radisson Collection w Warszawie, którą projektowaliśmy, w strefie wejścia, poza samą recepcją, przygotowywane są stanowiska consierge czy VIP deski. 

 

Przy projektowaniu stref wejściowych niezwykle istotne jest odpowiednie rozpoznanie grupy docelowej danego obiektu oraz analiza jej potrzeb tak, aby strefa ta jak najlepiej spełniała swoją funkcję. Mówimy tu zarówno o względach funkcjonalnych i estetycznych, jak i wpisaniu się w filozofię danego miejsca.

 

Ważne, żeby strefa lobby odpowiadała wizerunkowi i strategii marki, a także skali i charakterowi konkretnego obiektu – mówi Anna Branicka Leading Architect w Design Anatomy. Hotel biznesowy w centrum miasta, ekskluzywne uzdrowisko czy ekonomiczny hotel dla rodzin z dziećmi - każdy będzie wymagał innego podejścia. Podstawą projektu jest zdefiniowanie typu gości, ich potrzeb i upodobań, ponieważ to one wpływają na układ funkcjonalny oraz styl aranżacji. Zawsze też warto czerpać z lokalizacji - bezpośredniego i dalszego otoczenia. W hotelu liczy się wygoda i funkcjonalność - gość już od wjazdu na jego teren powinien poczuć się wyjątkowo, lepiej niż u siebie w domu. Recepcja jest sercem hotelu - to tutaj gość weryfikuje swoje wyobrażenia, po raz pierwszy stykając się danym miejscem, dlatego należy zadbać o jak najlepsze pierwsze wrażenie.

 

Intuicyjność i estetyka

 

Jedną z najważniejszych cech stref wejściowych jest jej intuicyjność, umożliwiająca gościom łatwe i naturalne poruszanie, bez konieczności zwracania się o pomoc do hotelowego personelu. Wnętrze powinno być przede wszystkim przestronne, cechować się logicznym układem i być dobrze oznakowane, co znacznie ułatwi dostęp do najważniejszych pomieszczeń hotelu.

 

Ergonomicznie i funkcjonalnie zaprojektowana strefa wejścia powinna umożliwić zaspokojenie wszystkich potrzeb gościa w sposób intuicyjny, niemal niezauważalny – mówi Anna Branicka. Kluczem do sukcesu jest dobrze przemyślana organizacja przestrzeni, która zapewni odpowiednią dostępność, łatwość komunikacji i realizacji niezbędnych czynności podczas pobytu w hotelu. Ergonomia i funkcjonalność to taki niewidoczny szkielet, na którym później budujemy to, co widoczne dla oczu, czyli styl i charakter wnętrza. Jeśli szkielet działa prawidłowo, nie zwracamy na niego uwagi, ale czujemy się komfortowo i bezpiecznie.

 

Kluczową rolę w tworzeniu pierwszego wrażenia i zapewnieniu gościom poczucia komfortu odgrywa również estetyka i odpowiednie wyposażenie strefy wejściowej, które musi współgrać ze wspomnianą intuicyjnością. W tym celu należy zachować spójność stylistyczną oraz stonowaną, nieabsorbującą wzroku kolorystykę.

 

Hotelowe lobby to przestrzeń, która pozostaje w pamięci gości jeszcze na długo po zakończeniu pobytu, dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na jej wykończenie i wyposażenie – mówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us, spółki specjalizującej się w wyposażaniu wnętrz obiektów komercyjnych. Często motywem przewodnim są nawiązania do lokalizacji, historii czy kultury danego regionu. W zakresie doboru materiałów niezmiennie prym wiedzie natura – drewno, kamień oraz metal, które dodają wnętrzu ciepła i elegancji. Kwestie kolorystyczne często zależą natomiast od profilu danego obiektu i tego, do jakiej grupy docelowej jest skierowany. Częstym zabiegiem jest dobór tkanin o zróżnicowanych fakturach, jednak pozostających w stonowanej stylistyce, która podkreśla „zapraszający” charakter przestrzeni.

 

Nawiązania do natury w hotelowych wnętrzach często oznaczają również obecność roślinności, która wcale nie koliduje z nowoczesnymi technologiami dostępnymi w obiekcie:

 

Nie należy rezygnować z wrażenia naturalności i świeżości, którą zawsze zapewniają rośliny  - mówi Magdalena Kluba, Lider Zespołu, Dział Projektów Wnętrz Iliard Archtecture & Interior Design. Rośliny nie tylko poprawiają estetykę wnętrza, ale także wpływają na lepsze samopoczucie gości, tworząc przyjemną atmosferę. W sprzeczności z projektowaniem stref zielonych we współczesnych hotelach nie stoi wprowadzenie nowoczesnych technologii, takich jak interaktywne kioski do samodzielnego zameldowania, cyfrowe ekrany informacyjne czy inteligentne systemy zarządzania oświetleniem i klimatyzacją. Te rozwiązania zwiększają wygodę i szybkość obsługi, co jest szczególnie istotne dla podróżujących w celach biznesowych.

 

Projektowanie wielofunkcyjności

 

Zmieniające się trendy sprawiły, że hotelowe lobby już dawno przestało być jedynie miejscem zameldowania i wymeldowania gości, zamieniając się w tętniące życiem miejsce spotkań towarzyskich i biznesowych. Nic więc dziwnego, że wiele obiektów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom gości, stale rozbudowuje swoje strefy wypoczynkowe i przestrzenie biznesowe, wyposażając je w niezbędne zaplecze.

 

Goście doceniają kameralne strefy do rozmowy przez telefon czy pracy przy komputerze z komfortowymi miejscami siedzącymi – mówi Anna Branicka. Znajdują się w nich miękkie, tapicerowane meble z wysokimi zagłówkami, wygłuszające okładziny ścian czy panele sufitowe, które poprawiają parametry akustyczne przestrzeni. Warto również wprowadzać do tych wnętrz naturę – zielona ściana nie tylko wzbogaci przestrzeń, ale też doda jej naturalności. Warto inwestować w materiały wykończeniowe wysokiej jakości, które są odporne na intensywne użytkowanie i łatwe do utrzymania w czystości.

 

Innym przykładem realizacji tego trendu są hotele lifestyle’owe, które coraz częściej całkowicie rezygnują z klasycznej recepcji, jako głównego obiektu w strefie wejścia, na rzecz elementów, które podkreślają profil danego obiektu:

Często zaraz po wejściu możemy być pozytywnie skonfrontowani z barem, strefą lounge czy czymś tak nietuzinkowym, jak craftowa kawiarnia czy piekarnia – mówi Wojciech Witek. Przykładem takiego podejścia jest strefa wejścia do hotelu Gwiazda Morza, którą projektowaliśmy. Czeka w niej koktajl bar, w którym gości witają barmani, serwujący wyszukane koktajle, często przygotowywane na bazie świeżych owoców i smaków z całego świata. Jednym z obecnie panujących trendów jest tworzenie w strefach wejściowych przestrzeni wielofunkcyjnych, takich jak restauracja all-day-dining, lounge, co-working zone czy lobby bar. One wszystkie wzbogacają doświadczenie gości na wejściu do hotelu.

 

Na rosnącą popularność niestandardowych rozwiązań w strefach wyjściowych zwraca również uwagę Magdalena Kluba:

 

Niektóre hotele idą o krok dalej, tworząc w strefie wejściowej specjalne strefy doświadczeń, takie jak mini galerie sztuki, kawiarnie z lokalnymi specjałami czy interaktywne ekspozycje. Tego typu atrakcje przyciągają uwagę gości i sprawiają, że ich pobyt staje się niezapomniany.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej Biuro prasowe
2024-08-01 | 10:00

Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej

Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w
Nieruchomości Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku
2024-07-31 | 17:00

Świdnica. Kolejny etap budowy osiedla rozpoczęty. 10 minut spacerem od rynku

  Fot. ignerhome.pl Vivant Home się rozrasta. Po podpisaniu umowy z nowym inwestorem, rozpoczął się III etap budowy osiedla położonego u zbiegu ulic Kosynierów,
Nieruchomości Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
2024-07-31 | 12:30

Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/001fa58d1370123be7c95f6f444ad65520240730173555/7a552ca808be77ff2ba38b57a2a2228f20240730173645/507ce9   Zdrowa, drewniana placówka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.