Świetliki modułowe VELUX Commercial w pływalniach
Zalety świetlików modułowych VELUX Commercial
Jednym z kluczowych elementów, które wpływają na komfort korzystania z basenu, jest odpowiednie oświetlenie. Pływalnie, dzięki zastosowaniu świetlików modułowych VELUX, mogą wprowadzać naturalne światło do wnętrza, co tworzy przyjemniejszą atmosferę. Pływanie to aktywność, która kojarzy się z bliskością natury – otwarte przestrzenie basenów z widokiem na niebo czy otaczający krajobraz znacznie poprawiają komfort psychiczny użytkowników, którzy czują się jak w plenerze, a nie zamkniętej, sztucznie oświetlonej przestrzeni.
Świetliki modułowe VELUX Commercial są wyposażone w specjalne filtry UV, które chronią zarówno osoby korzystające z basenu, jak i meble czy inne elementy wyposażenia przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych. Dzięki temu pływacy są chronieni przed oparzeniami słonecznymi, a meble basenowe nie blakną pod wpływem światła.
Kolejnym istotnym atutem świetlików modułowych VELUX Commercial jest naturalna wentylacja, która odgrywa kluczową rolę w przestrzeniach basenowych. Wysoki poziom wilgotności oraz zmienne warunki temperaturowe mogą prowadzić do kondensacji pary wodnej, a w efekcie – do powstawania pleśni czy korozji. Moduły wentylacyjne wbudowane w systemy świetlików umożliwiają regulację przepływu powietrza, co przyczynia się do utrzymania optymalnej temperatury oraz zmniejsza wilgotność w pomieszczeniu. W upalne dni świetliki pozwalają na naturalne chłodzenie przestrzeni, a zimą pomagają utrzymać ciepło, co z kolei prowadzi do znaczących oszczędności energii.
Jednym z największych wyzwań w projektowaniu i budowie pływalni jest wysoka wilgotność oraz obecność substancji takich jak chlor czy sól, które mogą powodować korozję elementów konstrukcyjnych. Świetliki modułowe VELUX Commercial zostały zaprojektowane z myślą o takich wymaganiach.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.