Komunikaty PR

Sztuka wkracza do przestrzeni biurowej. Sztuka Kocha Design „Recykling Art"

2022-06-06  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Mystkowski
Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny

Stępińska 22/30
00-739 Warszawa
michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl| |michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl
515080000
www.adgar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.1 MB )

Amfiteatr przy warszawskim biurowcu Adgar BIT stał się miejscem niecodziennego wydarzenia. W ramach projektu Sztuka Kocha Design „Recykling Art” siedmiu polskich artystów na oczach zgromadzonych widzów podjęło próbę tchnięcia nowego życia i pokazania w całkowicie nowej odsłonie siedmiu foteli stylizowanych na ikoniczny model RM58 autorstwa Romana Modzelewskiego. Oryginalny mebel od ponad pół wieku jest symbolem polskiego designu i częścią kolekcji wielbicieli sztuki nowoczesnej. Celem inicjatywy jest zachęcenie do szerszego spojrzenia na wzornictwo oraz promowanie rozwiązań sprzyjających środowisku naturalnemu, w tym idei nadawania nowych walorów i funkcji przedmiotom, które już posiadamy. Finałem projektu będzie listopadowa aukcja charytatywna, z której środki trafią na pomoc podopiecznym Fundacji Ronalda McDonalda.

Fotel RM58, opracowany przez Romana Modzelewskiego w 1958 roku, nawet po ponad 50 latach zaskakuje wzornictwem i pełną, domkniętą organicznie formą. Powszechnie rozpoznawalny na całym świecie, doceniony przez ikony architektury i urbanistyki pokroju samego Le Corbusiera, stał się częścią kolekcji wielu wizjonerów sztuki wnętrzarskiej i muzeów, w tym londyńskiego Muzeum Wiktorii i Alberta. Dziś, we wnętrzach amfiteatru przy biurowcu Adgar BIT na warszawskim Służewcu, 7 artystów postanowiło nawiązać do twórczości Romana Modzelewskiego i zaprezentować mebel w nowej, unikalnej odsłonie. Wydarzenie jest częścią inicjatywy artystycznej „Recycling Art RM 58”, której organizatorami są MAG Modern Art Gallery, warszawski operator funkcjonalnych przestrzeni biurowych Adgar Poland oraz Fundacja Ronalda McDonalda. W ramach projektu siedmiu artystów: Magdalena Głodek, Magdalena Lenartowicz, Maja Aleksandra Gackowska, Agnes Maj, Szymon Hołubowski, Łukasz Kosiński i Tymoteusz "Tymsky" Kokczyński nada siedmiu fotelom wyjątkowy charakter, pokrywając je farbą w swoim unikalnym, autorskim stylu. Koncept ma zachęcać do nadawania otaczającym nas
przedmiotom nowego życia i wymiaru, których ramy wyznacza wyłącznie ludzka kreatywność, innowacyjny pomysł na wzornictwo i funkcje.

Sztuka i design są połączone nierozerwalną więzią, a to czym się otaczamy ma bezpośredni wpływ nie tylko na nasze codzienne zachowania, ale i efektywność oraz satysfakcję z pracy. Adgar Poland chętnie uczestniczy w projektach, które umożliwiają nam wprowadzanie elementów sztuki i kultury do przestrzeni naszych budynków biurowych, pokazanie ich szerszej publiczności. Poprzez takie inicjatywy, jak również liczne projekty charytatywne wpisujące się w naszą wizję społecznej odpowiedzialności, odwołujemy się jednocześnie do naturalnych potrzeb człowieka, uwrażliwiamy, wyzwalamy dodatkowe pokłady energii i kreatywności oraz odkrywamy źródła pozytywnych emocji, o których niekiedy w codziennej, zawodowej gonitwie zapominamy – mówi Angelika Wilk, Marketing&Business Relationship Manager w Adgar Poland.

Angelika Wilk podkreśla również, że projekt „Recycling Art RM 58” idealnie wpisuje się w proekologiczne wartości spółki oraz konsekwentnie realizowaną strategię zrównoważonego rozwoju. Jej potwierdzeniem jest m.in. certyfikat LEED Gold, którym objęta jest większość warszawskich nieruchomości Adgar Poland. Certyfikat ten przyznawany jest wyłącznie tym obiektom, które zarówno w procesie powstawania, jak i późniejszej eksploatacji oddziałują na środowisko naturalne w możliwie najniższym stopniu, a ich użytkownicy pracują w zdrowych, wysokiej jakości przestrzeniach.

Zrealizowane przez artystów w ramach projektu „Recycling Art RM58” prace będzie można zobaczyć w siedmiu miejscach w Warszawie, od 13 czerwca do 30 września br. Całość wydarzenia zakończy się listopadową aukcją charytatywną, a zebrane środki zasilą konto warszawskiego Domu Ronalda McDonalda, który bezpłatnie pomaga najmłodszym pacjentom Szpitala Pediatrycznego WUM i ich rodzinom, a także zapewnia wsparcie ukraińskim uchodźcom.

Wydarzeniu towarzyszy gra miejska, w której 7 uczestników będzie mogło wygrać ufundowane przez organizatorów nagrody. Regulamin konkursu jest opublikowany na stronie: www.magallery.pl

 

Więcej o organizatorach „Recycling Art RM58”:

ADGAR POLAND

Jest doświadczonym inwestorem, deweloperem, właścicielem i zarządcą nieruchomości komercyjnych, przede wszystkim biurowych. To innowacyjna firma, która tworzy przyjazne koncepty biurowe, wspierające rozwój biznesu, integrację życia zawodowego i prywatnego, a także inspirująca społeczność użytkowników biur do rozwijania swoich pasji i kompetencji.
Spółka działa w Polsce od 1999 roku, a jej działalność koncentruje się na największym rynku biurowym w kraju – w Warszawie. Portfolio firmy obejmuje wysokiej jakości nieruchomości w najważniejszych centrach biznesowych stolicy.

www.adgar.pl


MAG MODERN ART GALLERY

To znacznie więcej niż galeria sztuki. To platforma łącząca wyselekcjonowanych artystów z właścicielami przestrzeni prywatnych i publicznych, którzy szukają niesztampowego podejścia do aranżacji wnętrz. Galeria skupia artystów, którzy nie boją się eksperymentować z nowymi środkami wyrazu, sięgając po niecodzienne połączenia treści i formy, efektem czego są nieszablonowe dzieła, które można zobaczyć w Polsce, jak również w kolekcjach zagranicznych klientów MAG. Galeria prowadzi sprzedaż stacjonarną w Warszawie (Hala Koszyki, poziom 0) oraz internetową. Systematycznie jest również obecna na prestiżowych targach sztuki m.in. Art Basel, Art Basel Miami, Volta Art, Scope.

www.magallery.pl


FUNDACJA RONALDA McDONALDA

Od 20 lat Fundacja Ronalda McDonalda skupia się na pomaganiu rodzinom
w najtrudniejszych chwilach – w czasie choroby dziecka, w czasie pobytu w szpitalu daleko od Domu, w czasie, gdy najważniejsze jest poczucie bezpieczeństwa. Zgodnie z misją „Aby rodzina mogła być razem” Fundacja dba o całą rodzinę chorującego malucha.  Najważniejszym działaniem Fundacji są Domy Ronalda McDonalda. Domy to miejsca, dzięki którym rodzice najdłużej hospitalizowanych małych pacjentów mogą być razem ze swoimi dziećmi. Zbudowane w bezpośrednim sąsiedztwie szpitali uniwersyteckich w Krakowie i w Warszawie, zapewniają rodzicom z całej Polski 200% komfortu. Domy pomagają bezpłatnie.

www.frm.org.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.