Komunikaty PR

Trzy centra handlowe stawiają na inkuzywność i wprowadzają „Godziny ciszy”

2023-07-03  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Dla osób żyjących w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi wizyta w centrum handlowym wciąż pozostaje nie lada wyzwaniem. Muzyka grająca w sklepach i na pasażu, komunikaty z radia węzeł i hałas to przeszkody, która nieraz zniechęcają do zakupów. Powód?

Nadmiar bodźców dźwiękowych czy wizualnych, które otaczają ze wszystkich stron nie tylko utrudnia takim osobom robienie zakupów, ale także może być przyczyną gwałtownego zmęczenia, stresu, niepokoju, napięcia czy rozdrażnienia, które kończy się nagłą koniecznością opuszczenia obiektu.

Dlatego centra handlowe w całej Polsce starają się szukać rozwiązań, które podnoszą komfort wizyt osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi. Jednym z nich są tzw. ciche godziny, w czasie których w wybranych porach wyłączane są: muzyka, komunikaty głosowe i spoty.

Na wprowadzenie tego rozwiązania właśnie zdecydowały się kolejne centra handlowe na rynku. Od początku lipca, w wybranych dniach, „Godziny ciszy” zaczęły obowiązywać w Nowych Czyżynach w Krakowie, Nowych Bielawach w Toruniu i Nowej Górnej w Łodzi. Wszystkie trzy obiekty wyciszą się we wtorek między 9.00 a 11.00 oraz w sobotę między 19.00 a 21.00.

– Jesteśmy grupą rodzinnych centrów handlowych, które klienci chętnie odwiedzają z dziećmi, dlatego tego typu rozwiązanie jest dla nas naturalnym krokiem. Zależy nam bowiem na tym, aby być miejscem świadomym szczególnych potrzeb klienta z neuroróżnorodnością, a przez to otwartym na każdego – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w CH Nowe Czyżyny i CH Nowa Górna.

– „Godziny ciszy” znacząco podnoszą komfort wizyt osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi, jak również osób cierpiących np. na migrenowe bóle głowy. To gest, poprzez który chcemy ułatwić tym osobom shopping, ale także korzystanie z innych przyjemności, jakie oferują centra. „Godziny” są więc dla nas ważnym elementem inkluzywności – dodaje.

Działania te wspierają najemcy. W każdym z obiektów sklepy, lokale usługowe i gastronomiczne już przyłączyły się do przedsięwzięcia. Wśród marek, które wsparły starania 3 obiektów znaleźć można m.in. Carrefour, home&you, Douglas, Maxi Zoo, Big Star, Apart, W.Kruk, Monnari, Quiosque, CCC, Jysk, Esotiq, Telakces, Itaka, ING, Vision Express, Diverse, Świat Książki, Pawo, Carry, Yves Rocher, Ryłko i in.

– Aby „Godziny ciszy” miały sens, a przez to zapewniły maksymalny komfort osobom z autyzmem i z zaburzeniami sensorycznymi ważne jest, aby wyciszył się na moment nie tylko pasaż centrum handlowego, ale także włączyły się w akcję poszczególne lokale. Fakt, że pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem i tak dużym zaangażowaniem marek pokazuje, że ma on duże szanse na powodzenie – dodaje Anna Brzozowska.

W Polsce, według danych NFZ za 2021 rok, żyją blisko 74 tysiące osób poniżej 17 roku życia z rozpoznaniem autyzmu. Ostatnie lata przynoszą wzrost liczby diagnoz, do czego przyczynia się większa świadomość społeczna. Całkowita liczba osób w spektrum autyzmu i z zaburzeniami sensorycznymi jest jednak wciąż nieznana. Wiele dzieci i wielu dorosłych nadal żyje bez diagnozy.

– W działalności centrów handlowych ważne jest to, aby stale eliminować przeszkody, które różnym grupom mogą utrudniać zakupy, a tym samym tworzyć pozytywne doświadczenie zakupowe. To pole, na którym w ostatnich latach staramy się zmieniać coraz więcej, podążając za kierunkiem jaki wyznacza rynek, ale także szukając własnych rozwiązań – mówi Anna Brzozowska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ochrona środowiska

Rośnie znaczenie zielonych certyfikatów w nieruchomościach. Przybywa ich również w mieszkaniówce

Trend certyfikowania budynków już od wielu lat jest obecny na rynku komercyjnym i dotyczy głównie biurowców i nieruchomości logistycznych. Teraz coraz mocniej wchodzi także do segmentu mieszkań. Liczba certyfikatów dla tego typu inwestycji rośnie, co ma związek z rosnącą świadomością ekologiczną mieszkańców oraz ich chęcią ograniczania kosztów eksploatacji mieszkań.

Konsument

Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników

Europejski Zielony Ład budzi wiele kontrowersji i sprzeciwów, w szczególności w Polsce. Jak przyznaje ekspert zespołu Team Europe powołanego do wyjaśniania polityk Unii Europejskiej, choć w strategii „Od pola do stołu” można poprawić pewne elementy, to jest ona konieczna, by ratować kurczące się zasoby naturalne w Europie. Polska jest dużym producentem rolnym UE i zarazem krajem mocno zagrożonym suszą, więc transformacja systemów żywnościowych jest dla nas szczególnie istotna.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.