Komunikaty PR

Tymczasowe zagospodarowanie w Poznaniu z nagrodą Real Estate Impactor

2022-06-29  |  12:55

Belgijski koncept tymczasowego zagospodarowania wprowadzony na polski rynek przez firmy Revive i BPI Real Estate Poland pod nazwą Koszary Kultury został nagrodzony w prestiżowym konkursie Rzeczpospolitej Real Estate Impactor. Inicjatywa otrzymała nagrodę w kategorii „Obiekt wnoszący nową wartość”. Koszary Kultury to miejsce w poznańskiej dzielnicy św. Łazarz, które do czasu realizacji wielkomiejskiego projektu na terenie dawnych koszar wojskowych zostało przekazane pod tymczasowe zagospodarowanie. Ta unikatowa forma wykorzystania gruntu pod inwestycję była pierwszą w Poznaniu. W ramach Koszar Kultury w 2021 roku organizowane były warsztaty oraz wydarzenia kulturalne dla mieszkańców, w tym roku w programie m.in. realizowana obecnie filmowa rekonstrukcja historyczna, POZnań Wood Festival i imprezy sąsiedzkie organizowane z udziałem lokalnej społeczności oraz pokazy filmowe.

Koszary Kultury otrzymały nagrodę w kategorii „Obiekt wnoszący nową wartość” w VI edycji konkursu Real Estate Impactor, który jest autorską inicjatywą dziennikarzy redakcji „Rzeczpospolitej” oceniającą rynek nieruchomości.

- Cieszę się, że nasz koncept udostępnienia przestrzeni lokalnej społeczności zyskał uznanie kapituły konkursu. Daliśmy nowy wymiar miejscu na poznańskim Łazarzu, które od dawna było nieużywane, a w którym planujemy zrealizować nowoczesny, wielofunkcyjny projekt. W BPI Real Estate Poland wszystkie inwestycje tworzymy z myślą o ich przyszłych użytkownikach. Dlatego powołaliśmy Koszary Kultury, aby jeszcze przed rozpoczęciem budowy miejsce, które docelowo zmienimy w nową dzielnicę mieszkaniową, służyło mieszkańcompowiedziała Daria Małecka, Marketing Manager BPI Real Estate Poland.

- Dla nas tymczasowe zagospodarowanie terenu jest sposobem na integrację lokalnej społeczności poprzez udostępnienie niewykorzystanej przestrzeni pod miejsce spotkań i wydarzeń kulturalnych. Jest to przez nas szeroko praktykowane w Belgii. Dlatego wraz z naszym partnerem w poznańskim projekcie postanowiliśmy przenieść nasze doświadczenie na polski rynek. Jeszcze przed realizacją byliśmy przekonani, że Koszary Kultury podbiją serca mieszkańców Poznania. To niesamowite, że ten koncept spotkał się z takim niesamowitym odbiorem lokalnej społeczności i uznaniem jury konkursu - dodała Agnieszka Jaworska, Menager Marketingu i Sprzedaży Revive.

Firmy BPI Real Estate Poland i Revive powołały spółkę joint-venture celem realizacji inwestycji w Poznaniu. Założeniem inwestorów było przekazanie części terenu pod tymczasowe zagospodarowanie, które tchnęło nowe życie w od dawna nieużywaną przestrzeń. Dzięki temu poznaniacy i potencjalni przyszli mieszkańcy oraz użytkownicy inwestycji mogli lepiej poznać ten obszar. Teren, na którym znajdują się Koszary Kultury zlokalizowany jest pomiędzy ulicami Matejki, Grunwaldzką i Ułańską w Poznaniu i obejmuje plenerowe przestrzenie w otoczeniu budynków starych koszar wojskowych znajdujących się pod opieką konserwatora zabytków. To doskonała lokalizacja położona zaledwie 2 km od centrum miasta i 10 min. spacerem od Dworca Głównego.

Celem Revive, znanym z inwestycji typu „brownfield” na terenach poprzemysłowych i historycznych oraz BPI Real Estate Poland, doświadczonemu w zakresie rewitalizacji przestrzeni miejskich, było rozpowszechnienie tymczasowego zagospodarowania. Jego założeniem jest tzw. „recykling” terenu, który wykorzystuje okres projektowo-proceduralny na rzecz czasowego aktywizowania miejsca poprzez współpracę z mieszkańcami, artystami, organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność kulturotwórczą i edukacyjną, udostępniając daną przestrzeń społeczeństwu. Powołanie Koszar Kultury miało na celu ożywienie okolicy, w której w niedługim czasie zostanie zrealizowany wielkomiejski projekt typu mixed-use.

Teren na poznańskim św. Łazarzu, który od dawna był nieużywany dzięki tymczasowemu zagospodarowaniu zyskał nowy, atrakcyjny dla mieszkańców miasta i okolicy, wymiar. W ten sposób lokalna społeczność mogła lepiej poznać to miejsce. Działka należąca do BPI Real Estate Poland i Revive nie zostanie przekształcona w typową dzielnicę mieszkaniową, a wzbogacona o wielofunkcyjną zabudowę, która wykorzysta potencjał lokalizacji. Tajemnicą tymczasowego zagospodarowania jest dostosowanie jej funkcji do przyszłego charakteru miejsca i ekosystemu lokalnego środowiska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.