Uni-logistics pozostaje w MLP Pruszków I
Operator logistyczny specjalizujący się w spedycji morskiej, kolejowej, lotniczej i transporcie drogowym, przedłużył najem ok. 2900 m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej w centrum logistycznym MLP Pruszków I. W procesie renegocjacji najemcę reprezentowała firma doradcza Newmark Polska.
MLP Group zawarła ze swoim klientem nową umowę. Na jej podstawie firma Uni-logistics przedłużyła na kolejne lata najem ok. 2900 m kw. w podwarszawskim centrum logistycznym. Z tego na cele magazynowe wykorzystuje ok. 2850 m kw., a dodatkowe 60 m kw. powierzchni pełni funkcje socjalne i biurowe. W zawarciu umowy najemcę wspierała firma doradcza Newmark Polska.
Uni-logistics funkcjonuje na rynku międzynarodowym od 2007 r. Obszarem działalności spółki jest branża TSL. Na potrzeby prowadzonych operacji utrzymuje ona sieć własnych magazynów logistycznych i posiada własną agencję celną. W rezultacie firma zapewnia sprawną i kompleksową obsługę w zakresie transportu różnych towarów, w tym farmaceutyków i ładunków ponadnormatywnych.
- Centrum logistyczne MLP Pruszków I jest naszym pierwszym i jednym z najpopularniejszych projektów, który pozostaje w całości wynajęty. Niestety nie mamy tutaj możliwości dalszej rozbudowy. Dlatego praktycznie wszyscy najemcy regularnie przedłużają umowy. Jeśli natomiast zwolni się jakaś przestrzeń to jest ona bardzo szybko zajmowana przez nowych lub obecnych najemców. Pomimo, że jest to również nasze najstarsze centrum to obiekty są systematycznie modernizowane i dopasowywane do naszych wewnętrznych bardzo wysokich standardów – powiedziała Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer w MLP Group S.A.
- Uni-logistics dynamicznie się rozwija – naszą maksymą jest indywidualne podejście do świadczonych usług, co pozwala na elastyczne dostosowywanie oferty do potrzeb każdego klienta w zakresie usług spedycji morskiej, lotniczej i transportu drogowego, scalając i uzupełniając je o rozwiązania przeładunków i magazynowania. Jesteśmy bardzo zadowoleni z lokalizacji naszego magazynu w centrum logistycznym MLP Pruszków I, a nasi klienci również doceniają jego strategiczne położenie. Zaangażowanie doradców z Newmark Polska przyczyniło się do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów i realizacji naszych celów biznesowych – powiedział Kamil Walukiewicz, Contract Logistics Business Development Manager w firmie Uni-logistics.
- Uni-logistics kolejny raz obdarzyło nas zaufaniem i zaangażowało w proces renegocjacji kontraktu w miejskim parku MLP w Pruszkowie. Atrakcyjne zachęty, dodatkowe prace adaptacyjne obiektu oraz elastyczne podejście MLP do procesu, pozwoliły na wynegocjowanie atrakcyjnych dla Uni-logistics warunków najmu i przedłużenie umowy – powiedział Jakub Dudkiewicz, Senior Associate w dziale powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Newmark Polska.
MLP Pruszków I należy do bardzo popularnych wśród najemców centrów logistycznych znajdujących się w portfolio MLP Group. Doskonała lokalizacja 19 kilometrów od Warszawy oraz świetne połączenie drogami ekspresowymi i autostradami z innymi regionami Polski powoduje, że jest to atrakcyjne miejsce dla podmiotów praktycznie z każdej branży.
MLP Pruszków I łącznie oferuje prawie 170 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowo-produkcyjnej, z której korzysta blisko 40 najemców. W ciągu ponad 20 lat funkcjonowania park ten stał się małym miasteczkiem z własną infrastrukturą wewnętrzną. Kompleks znajduje się na ogrodzonym i chronionym przez 24h na dobę terenie. Na terenie centrum uruchomiono punkty ładowania samochodów elektrycznych i hybryd, w których wykorzystywana energia jest w 100% fotowoltaiczna. Dostępna jest także stacja wypożyczania rowerów miejskich. Park posiada duże możliwości przyszłego rozwoju dla klientów oraz proporcjonalnie duży procent miejsc parkingowych.
Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.