Komunikaty PR

W aromacie pysznej kawy. Biuro JDE Peet’s spod kreski BIT CREATIVE

2024-04-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Zapach świeżo mielonej kawy to jeden z ulubionych aromatów wszystkich miłośników tego gorącego napoju. Jak jednak uchwycić go we wnętrzach, tak by każdy już od progu mógł poczuć go wszystkimi zmysłami? Z wyzwaniem tym zmierzyli się architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy zaprojektowali przestrzeń biurową JDE Peet’s, jednego z czołowych producentów kawy i herbaty na świecie, w warszawskim kompleksie biurowym Diuna.

Biuro JDE Peet’s to ponad 800 mkw przestrzeń wypełniona aranżacyjnym smakiem i aromatem kawy oraz herbaty – gorących napojów, z których słynie marka. Za jej realizację odpowiada biuro architektoniczne BIT CREATIVE, które już wcześniej miało okazję współpracować z Inwestorem. Wzajemne zaufanie, nie tylko ułatwiło procesy decyzyjne, ale też pozwoliło w szybki i konstruktywny sposób sfinalizować projekt.

JDE Peet’s to drugie biuro, które mieliśmy przyjemność projektować dla tego klienta. Zaufanie Inwestora z jednej strony i znajomość jego potrzeb oraz oczekiwań z drugiej, pozwoliły na owocną współpracę. Biuro miało odzwierciedlać filozofię marki. Wspomagać kreatywność, emanować pozytywną energią oraz pobudzać potencjał użytkowników. Klientowi zależało, by panowała tu ciepła atmosfera znana z kawiarni, symbolicznie owiana aromatem kawy i herbaty. Szczególny nacisk położył na praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, zwłaszcza akustyczne. My dodaliśmy do tego rzetelną wiedzę, wieloletnie doświadczenie w projektowaniu wnętrz biurowych oraz całkiem dużą dozę kreatywności – opowiada architekt Barnaba Grzelecki.

Wnętrze urządzone w przytulnym klimacie kawiarni w pełni odzwierciedla filozofię marki. Już samą paletą barw nawiązuje do kolorów kawy i herbaty, wprowadzając zarówno gości, jak i użytkowników w dobry nastrój. Brązy oraz cieple odcienie z palety barw ziemi budują tu tło dla bardziej wyrazistych odniesień do czołowych produktów marki. W recepcji wchodzących wita lada nawiązująca do kawiarnianego mebla z wypisanym kawowym menu. Na wejściu zaś znajduje się dużych rozmiarów ledon z pytaniem „Coffee?”, na które oczywistą odpowiedź nasuwa aranżacyjny kontekst.  W tej części biura bowiem oczekujący na spotkanie goście, niczym w kawiarni, mogą wygodnie rozsiąść się na miękkich fotelach.

Obok recepcji zaprojektowana została wielofunkcyjna strefa socjalna, podzielona na kuchnię, jadalnię i kawiarnię. Ona także śmiało nawiązuje do kawiarnianej stylistyki. Ciepłe beże i brązy, wzorzyste płytki oraz meble w stylu retro ustawione identycznie jak w prawdziwej kafejce, nie pozostawiają wątpliwości, że tu się robi pyszną kawę i herbatę. Ich aromat można poczuć wszystkimi zmysłami. Dzięki zaś mobilnym meblom i ukrytemu systemowi multimedialnemu w każdym momencie może przekształcić się w jedną przestrzeń dla większych firmowych spotkań.

Także w strefach przeznaczonych do pracy wyraźnie czuć niejako unoszący się w powietrzy aranżacyjny smak tych gorących napojów. Wzbudza on pozytywna atmosferę pracy i pobudza do myślenia. Największe, łączone sale spotkań reprezentują najbardziej rozpoznawalne produkty marki. Ściany tych sal zostały wyłożone specjalnie zaprojektowaną tapetą we wzór kawowych liści. W mniejszych salach spotkań zaprojektowano grafiki nawiązujące do produktów marki lub miast, z którymi firma jest związana. Wyciszone focus roomy do samodzielnej pracy, stanowią niezbędne uzupełnienie dużych i otwartych przestrzeni biurowych. Wyposażone w elektrycznie podnoszone blaty biurka, pozwalają każdorazowo spersonalizować tę przestrzeń, podkreślając jak ważna w całym projekcie jest ergonomia i funkcjonalność. Stoiska pracy w open space z kolei zostały zaprojektowane jako zespoły biurek oddzielone od komunikacji zamykanymi szafkami oraz zwieńczone miejscem na żywą roślinność.

Tak duże otwarte przestrzenie wymagały świetnie zaprojektowanych rozwiązań akustycznych. W projekcie zaproponowano nietypowe wykorzystanie podkonstrukcji standardowych systemów sufitowych jako ażurowych malowanych w kolorze miedzi RAL 8004, odcinających ciemne stropy i instalacje techniczne. Wypełniają je panele akustyczne i lampy w kawiarnianej stylistyce – opowiada architekt Jakub Bubel.

To była udana współpraca z inwestorem, który ma do nas zaufanie. Dzięki temu stworzyliśmy wspólnie przestrzeń biurową w aromacie przepysznej kawy – dodaje architekt.

Inwestor: JDE Peet's

Lokalizacja: Kompleks biurowy Diuna, ul. Taśmowa 7, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła, arch. Zuzanna Wojda

Zdjęcia: Fotomohito

www.bitcreative.info

Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.