W aromacie pysznej kawy. Biuro JDE Peet’s spod kreski BIT CREATIVE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Zapach świeżo mielonej kawy to jeden z ulubionych aromatów wszystkich miłośników tego gorącego napoju. Jak jednak uchwycić go we wnętrzach, tak by każdy już od progu mógł poczuć go wszystkimi zmysłami? Z wyzwaniem tym zmierzyli się architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy zaprojektowali przestrzeń biurową JDE Peet’s, jednego z czołowych producentów kawy i herbaty na świecie, w warszawskim kompleksie biurowym Diuna.
Biuro JDE Peet’s to ponad 800 mkw przestrzeń wypełniona aranżacyjnym smakiem i aromatem kawy oraz herbaty – gorących napojów, z których słynie marka. Za jej realizację odpowiada biuro architektoniczne BIT CREATIVE, które już wcześniej miało okazję współpracować z Inwestorem. Wzajemne zaufanie, nie tylko ułatwiło procesy decyzyjne, ale też pozwoliło w szybki i konstruktywny sposób sfinalizować projekt.
- JDE Peet’s to drugie biuro, które mieliśmy przyjemność projektować dla tego klienta. Zaufanie Inwestora z jednej strony i znajomość jego potrzeb oraz oczekiwań z drugiej, pozwoliły na owocną współpracę. Biuro miało odzwierciedlać filozofię marki. Wspomagać kreatywność, emanować pozytywną energią oraz pobudzać potencjał użytkowników. Klientowi zależało, by panowała tu ciepła atmosfera znana z kawiarni, symbolicznie owiana aromatem kawy i herbaty. Szczególny nacisk położył na praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, zwłaszcza akustyczne. My dodaliśmy do tego rzetelną wiedzę, wieloletnie doświadczenie w projektowaniu wnętrz biurowych oraz całkiem dużą dozę kreatywności – opowiada architekt Barnaba Grzelecki.
Wnętrze urządzone w przytulnym klimacie kawiarni w pełni odzwierciedla filozofię marki. Już samą paletą barw nawiązuje do kolorów kawy i herbaty, wprowadzając zarówno gości, jak i użytkowników w dobry nastrój. Brązy oraz cieple odcienie z palety barw ziemi budują tu tło dla bardziej wyrazistych odniesień do czołowych produktów marki. W recepcji wchodzących wita lada nawiązująca do kawiarnianego mebla z wypisanym kawowym menu. Na wejściu zaś znajduje się dużych rozmiarów ledon z pytaniem „Coffee?”, na które oczywistą odpowiedź nasuwa aranżacyjny kontekst. W tej części biura bowiem oczekujący na spotkanie goście, niczym w kawiarni, mogą wygodnie rozsiąść się na miękkich fotelach.
Obok recepcji zaprojektowana została wielofunkcyjna strefa socjalna, podzielona na kuchnię, jadalnię i kawiarnię. Ona także śmiało nawiązuje do kawiarnianej stylistyki. Ciepłe beże i brązy, wzorzyste płytki oraz meble w stylu retro ustawione identycznie jak w prawdziwej kafejce, nie pozostawiają wątpliwości, że tu się robi pyszną kawę i herbatę. Ich aromat można poczuć wszystkimi zmysłami. Dzięki zaś mobilnym meblom i ukrytemu systemowi multimedialnemu w każdym momencie może przekształcić się w jedną przestrzeń dla większych firmowych spotkań.
Także w strefach przeznaczonych do pracy wyraźnie czuć niejako unoszący się w powietrzy aranżacyjny smak tych gorących napojów. Wzbudza on pozytywna atmosferę pracy i pobudza do myślenia. Największe, łączone sale spotkań reprezentują najbardziej rozpoznawalne produkty marki. Ściany tych sal zostały wyłożone specjalnie zaprojektowaną tapetą we wzór kawowych liści. W mniejszych salach spotkań zaprojektowano grafiki nawiązujące do produktów marki lub miast, z którymi firma jest związana. Wyciszone focus roomy do samodzielnej pracy, stanowią niezbędne uzupełnienie dużych i otwartych przestrzeni biurowych. Wyposażone w elektrycznie podnoszone blaty biurka, pozwalają każdorazowo spersonalizować tę przestrzeń, podkreślając jak ważna w całym projekcie jest ergonomia i funkcjonalność. Stoiska pracy w open space z kolei zostały zaprojektowane jako zespoły biurek oddzielone od komunikacji zamykanymi szafkami oraz zwieńczone miejscem na żywą roślinność.
- Tak duże otwarte przestrzenie wymagały świetnie zaprojektowanych rozwiązań akustycznych. W projekcie zaproponowano nietypowe wykorzystanie podkonstrukcji standardowych systemów sufitowych jako ażurowych malowanych w kolorze miedzi RAL 8004, odcinających ciemne stropy i instalacje techniczne. Wypełniają je panele akustyczne i lampy w kawiarnianej stylistyce – opowiada architekt Jakub Bubel.
- To była udana współpraca z inwestorem, który ma do nas zaufanie. Dzięki temu stworzyliśmy wspólnie przestrzeń biurową w aromacie przepysznej kawy – dodaje architekt.
Inwestor: JDE Peet's
Lokalizacja: Kompleks biurowy Diuna, ul. Taśmowa 7, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito
www.bitcreative.info
Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.