W aromacie pysznej kawy. Biuro JDE Peet’s spod kreski BIT CREATIVE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Zapach świeżo mielonej kawy to jeden z ulubionych aromatów wszystkich miłośników tego gorącego napoju. Jak jednak uchwycić go we wnętrzach, tak by każdy już od progu mógł poczuć go wszystkimi zmysłami? Z wyzwaniem tym zmierzyli się architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy zaprojektowali przestrzeń biurową JDE Peet’s, jednego z czołowych producentów kawy i herbaty na świecie, w warszawskim kompleksie biurowym Diuna.
Biuro JDE Peet’s to ponad 800 mkw przestrzeń wypełniona aranżacyjnym smakiem i aromatem kawy oraz herbaty – gorących napojów, z których słynie marka. Za jej realizację odpowiada biuro architektoniczne BIT CREATIVE, które już wcześniej miało okazję współpracować z Inwestorem. Wzajemne zaufanie, nie tylko ułatwiło procesy decyzyjne, ale też pozwoliło w szybki i konstruktywny sposób sfinalizować projekt.
- JDE Peet’s to drugie biuro, które mieliśmy przyjemność projektować dla tego klienta. Zaufanie Inwestora z jednej strony i znajomość jego potrzeb oraz oczekiwań z drugiej, pozwoliły na owocną współpracę. Biuro miało odzwierciedlać filozofię marki. Wspomagać kreatywność, emanować pozytywną energią oraz pobudzać potencjał użytkowników. Klientowi zależało, by panowała tu ciepła atmosfera znana z kawiarni, symbolicznie owiana aromatem kawy i herbaty. Szczególny nacisk położył na praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, zwłaszcza akustyczne. My dodaliśmy do tego rzetelną wiedzę, wieloletnie doświadczenie w projektowaniu wnętrz biurowych oraz całkiem dużą dozę kreatywności – opowiada architekt Barnaba Grzelecki.
Wnętrze urządzone w przytulnym klimacie kawiarni w pełni odzwierciedla filozofię marki. Już samą paletą barw nawiązuje do kolorów kawy i herbaty, wprowadzając zarówno gości, jak i użytkowników w dobry nastrój. Brązy oraz cieple odcienie z palety barw ziemi budują tu tło dla bardziej wyrazistych odniesień do czołowych produktów marki. W recepcji wchodzących wita lada nawiązująca do kawiarnianego mebla z wypisanym kawowym menu. Na wejściu zaś znajduje się dużych rozmiarów ledon z pytaniem „Coffee?”, na które oczywistą odpowiedź nasuwa aranżacyjny kontekst. W tej części biura bowiem oczekujący na spotkanie goście, niczym w kawiarni, mogą wygodnie rozsiąść się na miękkich fotelach.
Obok recepcji zaprojektowana została wielofunkcyjna strefa socjalna, podzielona na kuchnię, jadalnię i kawiarnię. Ona także śmiało nawiązuje do kawiarnianej stylistyki. Ciepłe beże i brązy, wzorzyste płytki oraz meble w stylu retro ustawione identycznie jak w prawdziwej kafejce, nie pozostawiają wątpliwości, że tu się robi pyszną kawę i herbatę. Ich aromat można poczuć wszystkimi zmysłami. Dzięki zaś mobilnym meblom i ukrytemu systemowi multimedialnemu w każdym momencie może przekształcić się w jedną przestrzeń dla większych firmowych spotkań.
Także w strefach przeznaczonych do pracy wyraźnie czuć niejako unoszący się w powietrzy aranżacyjny smak tych gorących napojów. Wzbudza on pozytywna atmosferę pracy i pobudza do myślenia. Największe, łączone sale spotkań reprezentują najbardziej rozpoznawalne produkty marki. Ściany tych sal zostały wyłożone specjalnie zaprojektowaną tapetą we wzór kawowych liści. W mniejszych salach spotkań zaprojektowano grafiki nawiązujące do produktów marki lub miast, z którymi firma jest związana. Wyciszone focus roomy do samodzielnej pracy, stanowią niezbędne uzupełnienie dużych i otwartych przestrzeni biurowych. Wyposażone w elektrycznie podnoszone blaty biurka, pozwalają każdorazowo spersonalizować tę przestrzeń, podkreślając jak ważna w całym projekcie jest ergonomia i funkcjonalność. Stoiska pracy w open space z kolei zostały zaprojektowane jako zespoły biurek oddzielone od komunikacji zamykanymi szafkami oraz zwieńczone miejscem na żywą roślinność.
- Tak duże otwarte przestrzenie wymagały świetnie zaprojektowanych rozwiązań akustycznych. W projekcie zaproponowano nietypowe wykorzystanie podkonstrukcji standardowych systemów sufitowych jako ażurowych malowanych w kolorze miedzi RAL 8004, odcinających ciemne stropy i instalacje techniczne. Wypełniają je panele akustyczne i lampy w kawiarnianej stylistyce – opowiada architekt Jakub Bubel.
- To była udana współpraca z inwestorem, który ma do nas zaufanie. Dzięki temu stworzyliśmy wspólnie przestrzeń biurową w aromacie przepysznej kawy – dodaje architekt.
Inwestor: JDE Peet's
Lokalizacja: Kompleks biurowy Diuna, ul. Taśmowa 7, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito
www.bitcreative.info
Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.